AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Er det noen av dere her som har PCOS?? Jeg leste noen artikler om det på nettet, og gjenkjenner meg i mange av symptomene der, men jeg er så redd for å teste meg, for å få dette påvist.. prøvd i ca 7 mnd å bli gravid nå, men ingenting skjer.. Leste at det vanligste symtomet er at mensen uteblir, men den har jeg, punktlig hver eneste måned. Leste også at det er vanlig med håravfall? Det har jeg og! men jeg farger jo håret mitt, og har brukt mye kjemiske greier i håret mitt siden tenårene.. Ekstra hårvekst leste jeg?! Ja, det har jeg og, litt bart som må vokses, og nappes både på hals og på haken, litt under navelen også, men ellers helt normalt, ikke noe ekstrem hårvekst på bein,armer, bikini linje osv... Er det vanlig med PCOS at man kan ha mensen punktlig, men uteblitt eggløsning? Vil gjerne høre fra noen med PCOS, eller noen som har litt info om dette! Anonym poster: 8c4e01663d3295cca65c77537619f539
123bell Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Uansett om det er PCOS eller ikke, så skader det vel ikke å få tatt en sjekk,. I og med at du har prøvd å bli gravid i 7 mnd. Lykke til
Gjest jente8923 Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har PCOS og samtlige symptomer du nevnte. Har alltid fått mensen sånn nogen lunde til samme tid, altså en ganske stabil syklus. Men eggløsningen uteblir ofte. Den kommer som regel sånn mellom hver 3. og 5. måned. Fått pergotime, så nå har jeg faktisk hatt eggløsning. Blir ikke gravid likevel. Prøvd i halvannet år. Vil anbefale deg å sjekke om du har PCOS. Da kan du kanskje få hjelp litt tidligere. Fikk jeg tilbud om hvertfall. Fått forskjellig hjelp som f.eks metformin og pergotime. Div. undersøkelser av mannen og meg selv. Er fortsatt under utredning. Ting tar tid så be om hjelp tidlig
Lilla-dings Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har IKKE PCOS, men har symtomene du beskriver Jeg var bombesikker på at jeg hadde det på grunn av alle symptomene + veldig utstabil mens. Men da jeg var å skulle sjekke dette oppdaget gynekologen at jeg var gravid, men han kunne da ikke se noen cyster på eggstokkene mine, og heller ikke da jeg var på etterkontroll etter fødselen, så dermed er konklusjonen at jeg ikke har det. Likevel hadde jeg symptomene dine. Så det kan hende du ikke har det, til tross for symptomene Forresten var graviditeten da et uhell, så vi hadde heller ikke prøvd å få barn.
Athene Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Det høres ikke automatisk ut som om du har PCOS. Det du beskriver er "symptomer" alle jenter har. Med regelmessig mens er sannsynligheten stor for at alt er som det skal. Det er nok mer sannsynlig at du begynner å bekymre deg mye for hvorfor dere ikke blir gravide, og derfor googler og tolker alt du leser på nett. Gi det litt mer tid, deretter kontakter dere lege for utredning. Før det gjør det nok bare vondt værre å lese på nett om PCOS og andre fertilitetsutfordringer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå