AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Ja, hvordan gjøre dette på en fin måte egentlig? Hvis du har snakket med noen en stund, du har sendt bilder til personen og du får tilbakemelding på at h*n synes du er tiltrekkende, men når du får bilder fra denne personen så synes du ikke h*n er tiltrekkende. Hva sier man da egentlig? "Sorry, jeg er ikke tiltrukket av deg"? Det blir jo litt som å si at du synes personen er stygg.. Hater det der. Har jo ikke lyst til å gjøre livet kjipt for personen heller da.. Avvise pga alder, geografi og sånt er greit, men utseende synes jeg er vanskelig. Anonym poster: 12523ca7c6e6d7c25ee26b15a0fe06e8
gjestSofia Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Skriv vennlige dglidagse ting,skriv mindre for hver mld og bare slutt etter du har svart han et par ganger. De forstår ganske fort.ikke alle da;-) 1
lalaB Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg ville nok gradvis ha blitt mindre og mindre engasjert i forhold til svara, og etterhvert stoppa å svare. Men dersom han ikke hadde tatt hintet, så hadde jeg sagt noe.. Jeg hadde mest sannsynlig finni på en annen unnskyldning om en annen eller noe som hadde med at det var 'jeg' og ikke 'han'. Å si til han at han ikke er attraktiv, vil kanskje svekke selvtillitten (dersom den allerede ikke er så høy, så er ikke det så veldig positivt akkurat) så iogmed jeg bare hadde kjent han over nettet, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å kommet med en liten unnskylding som ikke var direkte sann, fordi å skåne han. 1
Gjest .-L-. Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Synes man kan være litt diskre jeg dersom man ikke finner utseende attraktivt. Er ikke så kjekt å få i trynet: Jeg vil ikke snakke med deg lengre fordi jeg synes du er stygg.. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Men hva når man får direkte spørsmål om hva man synes om bildene? Hva skal man da si? Skal man lyve og si at man synes at personen er kjekk/fin, for så å gradvis bli mindre interessert? Er det ikke bedre å være ærlig? Personen vil jo sikkert skjønne det uansett. Jeg tenker det blir litt som å si til noen at man har lyst til å treffes, men så avvise dem når de prøver å ta initiativ. Det oppleves i alle fall for meg som verre enn å bli brutalt avvist med en gang. ts Anonym poster: 12523ca7c6e6d7c25ee26b15a0fe06e8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Et spørsmål bare, hvis det er en person som kommunikasjonen er glimrende med men utseende ikke, vil du ditche personen likevel da? Kan du ikke bare ignorere og la være med å svare? Går det ikke, kan du vel si at: Vel, altså, du er kanskje ikke helt som jeg hadde forventet at du skulle være... Vet ikke helt om vi bør fortsette med dette? Anonym poster: 475f84deafee6c0671b700a7f6042b93
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Mennesker med en god personlighet blir ofte penere live enn på et bilde. Anonym poster: dedffbbedca4c6b5cb0bd5444aba3ff6 3
Nettinettet Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har som regel sagt at jeg synes han ser flott ut, men at jeg kan se ganske raskt at det ikke kommer til å bli noe mer enn vennskap. Noen har overtalt meg til å treffe dem live på tross av, og det har blitt vennskap ut av det. Jeg synes ærlighet er viktig, men jeg ville aldri sagt noe negativt om noens utseende fordi smaken varierer og jeg har ikke eneretten på hva som er pent og ikke.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Jeg sier rett ut at de ikke er helt min type, og setter pris på om andre gjør det samme med meg. Orker ikke kaste bort tid på noe som aldri kommer til å bli noe uansett. Anonym poster: d32c7cfe5dda1606f8d15a0be4154683
Gjest Tidssone Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Etterhvert slutter man å kommunisere med de som ikke har bilde i profilen. Man kan for eksempel skrive, "Jeg har bilde i profilen, det har både de jeg tar kontakt med og de jeg svarer også. Dette kommer rett og slett av at jeg liker å vite hvem jeg snakker med."
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Jeg syntes ikke kjæresten min var så veldig mye å se på da jeg så bilder av han første gang, og heller ikke da vi møttes første gang. Men jammen falt jeg pladask for han likevel. Det hender det er lurt å gi folk en sjanse selv om man ikke falt helt for utseendet i første omgang. Anonym poster: 5c8ca2278ee000befeed1b3f6c6e7942
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Mennesker med en god personlighet blir ofte penere live enn på et bilde. Anonym poster: dedffbbedca4c6b5cb0bd5444aba3ff6 Bare hvis du er mann. For kvinner er det viktigere å være slank og pen enn å ha god personlighet, dersom man vil lykkes med datingen. Anonym poster: 3d6cf4690e70aab3087010643450f656 1
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Bare hvis du er mann. For kvinner er det viktigere å være slank og pen enn å ha god personlighet, dersom man vil lykkes med datingen. Anonym poster: 3d6cf4690e70aab3087010643450f656 Det stemmer faktisk. Nettdating er et brutalt kjøttmarked, spesielt for kvinner. Til TS: Det finnes ingen god måte å komme unna det her på. Du har to muligheter: 1) Fordufte 2) Være ærlig og si det som det er (den andre personen fatter nok hva som er sannheten uansett). I fremtiden kan det være greit å holde seg kun til de som har bilder du faktisk liker. "Intet bilde = intet svar" er en god regel for å unngå sånne kjipe situasjoner som den du er oppi nå.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Vel, at man ikke finner noen attraktiv er ikke det samme som at de er stygge. Uansett, jeg viile rett og slett bare gitt en beskjed om at jeg ikke var interessert i å ha noen kontakt og ikke sagt noe om hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Men hva når man får direkte spørsmål om hva man synes om bildene? Hva skal man da si? Skal man lyve og si at man synes at personen er kjekk/fin, for så å gradvis bli mindre interessert? Er det ikke bedre å være ærlig? Personen vil jo sikkert skjønne det uansett. Jeg tenker det blir litt som å si til noen at man har lyst til å treffes, men så avvise dem når de prøver å ta initiativ. Det oppleves i alle fall for meg som verre enn å bli brutalt avvist med en gang. ts Anonym poster: 12523ca7c6e6d7c25ee26b15a0fe06e8 Ærlighet er bra, men du må da skjønne at det vil såre følelsene til personen til chatter med, dersom du forteller h*n at du ikke finner h*n tiltrekkende. Hviteløgner er jo greit, bare si at noen andre har din interesse. Anonym poster: 16dba1ef08f575f8f7cfb0b845c6ceee
Gjest BettyBoop Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Skriv vennlige dglidagse ting,skriv mindre for hver mld og bare slutt etter du har svart han et par ganger. De forstår ganske fort.ikke alle da;-) ikke råd henne til å hinte og fase ut kontakten. Vær ærlig ts men på en snill måte, men ikke fokuser på at han ikke var tiltrekkende si at han dessverre ikke er din type eller noe
CaveWeta Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Jeg prata ei stund med en flott fyr i fjor sommer. Vi skrev lange meldinger med hverandre og hadde virkelig en kjemi. Helt til jeg adda han på fb. Siste jeg hørte var at han skulle sende lengre melding når han kom hjem (var borte akkurat da), men hørte ikke noe. Etter ei uke tok jeg kontakt å spurte hva var galt, og da kom det frem at jeg ikke var pen nok, og han måtte føle tiltrekning til de han ville date.. Ganske sårende å få slengt i fjeset at en ikke er attraktiv nok, selv om det var greit å få en forklaring også. Når han sier at jeg ikke er attraktiv nok så sier det noe om han også, at han er så grunn at han ikke er villig til å ha mer kontakt når han ser hvordan jeg ser ut. Sånn sett var det greit at han ikke gadd mer, for jeg er ute etter en mann som evner å se lengre enn utsiden min. Han jeg er på dateren med nå spurte aldri etter bilde før etter vi ble venner på fb (hadde kun bilde av bakhode og rygg på møteplassen) og han godtok også at jeg ikke ville si hva jeg het.. Jeg har et litt uvanlig navn, så jeg sa at han kunne kalle meg noe som lignet. Her snakker du kvalitetsmann altså!!
Harlequin Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Hadde sagt at han ikke var helt min type, men ikke sagt det var bare på grunn av utseende - hadde jeg fått slengt det i trynet hadde jeg nok gått nokså langt ned i kjelleren, ikke fordi jeg tror jeg ser fantastisk ut eller noe, men føler det er et ganske sårt tema som kan gi selvtilliten en heftig knekk. Eventuelt kan du fase ut litt, og si du ikke er interessert i noe mer enn vennskap (også er det noe i det flere sier over her: enkelte blir faktisk bare finere og finere jo bedre kjent du blir med dem!) Lykke til, i alle fall
Såpe Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Jeg ville blitt skikkelig såra om noen hadde sagt direkte til meg at de ikke likte meg, både på grunn av utseende og personlighet. Jeg har nokså tydelige bilder av meg selv, nettopp for at ingen skal kunne komme i etterkant og påstå at de ikke visste at jeg så sånn ut. Hadde det vært meg ville jeg foretrukket en hvit løgn. Ikke utfasing og ikke direkte. Selv har jeg brukt "jeg har møtt en annen som jeg har lyst til å fokusere på" som unnskylding. Eventuelt fortsette samtalen et par meldiner til og så si at du ikke tror dere passer sammen fordi ... , og bruk noe annet enn fysiske eller personlighetsmessige grunner. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Jeg sa at han ikke var helt min type. Han tok det ikke så pent da, så han har nok opplevd det en del ganger før.. Men han legger litt opp til det selv for han har det jeg tror er falske bilder av kroppen (ser ut som undertøysreklame og må være tatt av en proff). Så når han tok kontakt så avviste jeg egentlig han fordi hvis det var han på bildene (tviler på den) så stiller han i en annen liga enn meg (jeg: normal, slank kropp. han: supersmashing modellkropp). I tillegg bor han et stykke unna. Han har ikke skilt seg ut på noen måte, men jeg har holdt samtalen med ham gående av høflighet. Men jeg synes det er kjipt å avvise likevel, og når han spurte meg direkte om bildene så måtte jeg nesten si noe. ts Anonym poster: 12523ca7c6e6d7c25ee26b15a0fe06e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå