Gå til innhold

trenger hjelp til slanking! ned 15kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å slanke meg ca. 15kg. Jeg har lyst å gå ned noen kg. ganske kjapt, slik at jeg føler meg mer motivert (vet at det ikke er så sunt, men tror jeg ville stått mer på da).

Jeg er på treningssenter et par ganger i uken. Jeg hater å løpe, noe jeg vet kommer til å være uaktuelt for min del om jeg skal gå ned noen kg. Finnes det bra kondisjonstrening som ikke innebærer løping?

Hvordan skal jeg vite hvilken mat som er bra? Er det best å prøve å spise færre kalorier? Eller holde meg til vanlig sunn mat, men som kanskje inneholder en del kalorier fra før? Jeg er helt blank på dette med kalorier. Noen som kan gi meg et raskt kurs?

Jeg har ikke lyst å drikke shaker ol.

Er det noen som har tips til både frokost, lunsj, middag, kvelds, mellommåltider og evt "sunne" desserter?

Anonym poster: bf339b607eb8090f5507eb68ede827e2

Anonym poster: 9aeb9be1ccad30fab8e0c5bb8ebe50c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut tullemat, dropp løpingen og tren styrke. Det er snarveien :)

Gjest fjellhamster
Skrevet

Alternativer til løping er sykling, svømming og langrenn, for å nevne noe.

Gjest vilma2000
Skrevet

Hvis du vil ned noen raske kilo i starten så anbefaler jeg på det sterkeste PSMF. Bare google "fitnessbloggen + PSMF" så kommer du til mange bra artikler om denne kuren. Lykke til!!

Skrevet

Støtter det med PSMF, men kun for en kickstart. Ikke for å holde på i flere måneder. Det går ut på å holde antall gram med fett og karbohydrater lavt, og proteiner høyt.Er også gunstig med vitamintilskudd og 1-2 ss tran pr dag.

Basically skal man spise mye kjøtt fisk og skalldyr med grønnsaker, helst med spinat,brokkoli,isberger,sopp,persille ol som har lite karboinnhold i forhold til andre grønnsaker.

Til andre måltider passer det med feks en skyr yoghurt, tunfisk salat, cottage cheese og bringebær.

på næringsinnhold.no finner man oversikt over innhold i de fleste matvarer.

Skrevet

Dersom ts har så lite kunnskap om kosthold som det virker som i første innlegg, vet jeg ikke om jeg ville anbefalt psmf.... Da må hun iallefall lese seg seriøst opp på ideen bak dietten, på hva som er karbohydrater, proteiner, fett og kanskje litt om kalorier...

Psmf er en ekstremdiett, og man bør ha ganske store kunnskaper om både kost og trening for å klare å henge med i svingene på den.

Anonym poster: c22c0ae9f57a6dcb59b15d4cc978f280

• Liker 2
Skrevet

Ts her, ble vist anonym i sted.

Takk for svar :)

Har søkt litt på det, men fant ingen side hvor det sto enkelt og greit om det. Synes bare det virket litt kaotisk (var på diverse blogger). Finnes det en side der det står enkelt om den?

Har hørt at det er kondisjonstrening som gjør at man går fortere ned og ikke styrke. Eller er det ikke slik?

Har lyst å få flatere mage, der jeg legger mest på meg. Kan det hjelpe å gjøre mageøvelser feks hver dag?

Skrevet (endret)

Nei, du får ikke flat mage av mageøvelser. Du får flat mage av sterkere kjernemuskulatur og en lavere fettprosent. Dit kommer du fortest med styrketrening og hard cardio (intervalltrening funker bra).

En sterk kropp er fast og velformet. Du kan gå ned i vekt uten å bli dvask og pinglete, og du får definerte former.

Endret av Løvetanten
Skrevet

Nei, du får ikke flat mage av mageøvelser. Du får flat mage av sterkere kjernemuskulatur og en lavere fettprosent. Dit kommer du fortest med styrketrening og hard cardio (intervalltrening funker bra).

En sterk kropp er fast og velformet. Du kan gå ned i vekt uten å bli dvask og pinglete, og du får definerte former.

intervaller ja...huffa meg. Må intervalltrening være løping eller kan feks sykling virke like bra?

Skrevet

Sykling eller roing funker like bra. Det du vil er å få opp pulsen og holde den høy en viss tid.

Skrevet

Jeg har hatt best effekt av sykling. Men så syns jeg sykling er kjempegøy, dermed så er det jo lett å faktisk komme seg ut! Tror det viktigste er å finne noe du liker, så det ikke blir ork å holde på med. Og så anbefaler jeg også styrke, man får mye fastere og finere kropp av det enn av kun kardio og sunt kosthold (i hvert fall de fleste av oss :) ).

Jeg skal forresten også ned nesten 15 kilo til, har endelig komt i gang med trening etter et par år med kronisk hodepine og ryggplager. Det er tungt, men kjempedeilig også! Nå bare gleder jeg meg til det blir sykkelvær! :sno:

Skrevet

Takk for svar igjen :)

Roing var lurt! det liker jeg. De gangene jeg har rodd, har jeg rodd ca 1000m uten noe ekstra styrke. Litt usikker på hvor lang tid jeg bruker, men tror det er ca 10-15min. Bør jeg ro mer eller holder det å ta dette som oppvarming?

Tror jeg må få meg et ordentlig treningsprogram, men jeg vet selv at jeg ikke klarer å holde meg til det i lengden...vanskelig dette her.

Pga. jobb, skole og lekser så får jeg som oftest kun tid til 2 treningsøkter på treningsenteret i uken. Hvilken trening har god effekt som jeg kan gjøre hjemme?

Og i dag klarte jeg det igjen..gikk på butikken i lunsjen og kjøpte meg noe "godt". Jeg klarer bare ikke å la være! Er begrenset med hva jeg kan ta med meg som lunsj, fordi det skal kunne holde seg noen timer og jeg har ikke tilgang på mikro (til middagsrester feks). Noen som har bra tips? Er så vanskelig å holde seg unna gode saker når jeg ser at så mange andre også spiser det.

Skrevet

Takk for svar igjen :)

Roing var lurt! det liker jeg. De gangene jeg har rodd, har jeg rodd ca 1000m uten noe ekstra styrke. Litt usikker på hvor lang tid jeg bruker, men tror det er ca 10-15min. Bør jeg ro mer eller holder det å ta dette som oppvarming?

Tror jeg må få meg et ordentlig treningsprogram, men jeg vet selv at jeg ikke klarer å holde meg til det i lengden...vanskelig dette her.

Pga. jobb, skole og lekser så får jeg som oftest kun tid til 2 treningsøkter på treningsenteret i uken. Hvilken trening har god effekt som jeg kan gjøre hjemme?

Og i dag klarte jeg det igjen..gikk på butikken i lunsjen og kjøpte meg noe "godt". Jeg klarer bare ikke å la være! Er begrenset med hva jeg kan ta med meg som lunsj, fordi det skal kunne holde seg noen timer og jeg har ikke tilgang på mikro (til middagsrester feks). Noen som har bra tips? Er så vanskelig å holde seg unna gode saker når jeg ser at så mange andre også spiser det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...