Gå til innhold

Ville dere latt barnet sitte uten bilsete unntaksvis og på korte turer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers og sambo insistere nemlig på at vi skulle ta minstemann på fanget (11 mnd) på en drosjetur. Jeg nektet plent og tok bussen, men det var tydelig at de syntes jeg var i overkant hysterisk. Jeg har det som prinsipp at barnet ikke blir satt i bil uten sete, uansett hva! Er ikke det forståelig da?

Anonym poster: 30a7b1f69579f6d14e266962b8d62129

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg! Kan ikke ha barnet på fanget. Tenk om det faktisk hadde skjedd noe :O!

Skrevet

Satt ungen i sete på bussen da?

Anonym poster: b004346f399a9e39d30c5174c0c45df4

• Liker 8
Skrevet

Jeg kjører aldri med lillegutt uten bilsete. Buss tar jeg heller ikke.

Skrevet

Er det så mye tryggere å kjøre buss da? Regner ikke med at det er barnesete der heller..

• Liker 1
Skrevet

Satt ungen i sete på bussen da?

Anonym poster: b004346f399a9e39d30c5174c0c45df4

Nei. Men I vogn med sele og brems

Anonym poster: 30a7b1f69579f6d14e266962b8d62129

• Liker 3
Skrevet

Aldri! Vi fikk til og med tilsnakk av min eks-svoger fordi barna satt mot kjøreretningen til de var fire. Med en unge på 11 mnd - aldri! Min niåring - ja. Syns du var tøff som stod på ditt, jeg!

Skrevet

Er det så mye tryggere å kjøre buss da? Regner ikke med at det er barnesete der heller..

Det er faktisk tryggere, for trykket inni en buss er ikke i nærheten av hva det er i en bil.

• Liker 13
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde aldri latt han sitte usikret.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Selvfølgelig gjorde du det rette. Å ha ungen på fanget i bil (om så bare for en kort tur) vitner jo rett og slett om dumskap.

• Liker 7
Skrevet

Du gjorde absolutt det rette. Og jeg skulle ønske det ikke var drosjesjåfører der ute som tillot dette, for det har de ikke lov til..

Anonym poster: 7923fbf0e75674bd7dcceeeada15c562

• Liker 3
Skrevet

Aldri! Vi fikk til og med tilsnakk av min eks-svoger fordi barna satt mot kjøreretningen til de var fire. Med en unge på 11 mnd - aldri! Min niåring - ja. Syns du var tøff som stod på ditt, jeg!

Ville du latt en niåring sitte usikret i en bil? Hvorfor?

Anonym poster: 7c26c21b7a6344b93308d0a1db83784a

• Liker 1
Skrevet

Ville du latt en niåring sitte usikret i en bil? Hvorfor?

Jeg gjorde det da jeg ikke rakk hjem fra sykehuset, og det gjorde jeg helt uten å blunke. Jeg syns faktisk det er en vesentlig stor forskjell på en på elleve mnd og ei på ni år. Her er det snakk om en liten tur, for vår del, på en vei med med 70 i fartsgrense. På motorvei med 100 i fartsgrense, ville jeg ikke godtatt det.

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg ikke rakk hjem fra sykehuset, og det gjorde jeg helt uten å blunke. Jeg syns faktisk det er en vesentlig stor forskjell på en på elleve mnd og ei på ni år. Her er det snakk om en liten tur, for vår del, på en vei med med 70 i fartsgrense. På motorvei med 100 i fartsgrense, ville jeg ikke godtatt det.

Jeg synes ikke det er noe vesentlig forskjell. Og på en vei med 70 i fartsgrense :hakeslepp: Det er jo livsfarlig. Skjønner ikke at du kan utsette ungen din for noe slikt.

• Liker 2
Skrevet

Spiller da ingen rolle hvor kort turen er, eller hvor god sjåfør DU er, om du møter på en idiot som kjører som en gris!! Og sannsynligheten for at du møter på denne idioten er større på en liten vei med 70, enn på en motorvei med 100, mtp kjøreforhold osv. Så logikken din finnes jo ikke god..

Og hva OM du møter på noen, og 9-åringen din flyr rundt i baksetet, og treffer både andre i bilen og tak og vinduer? Uforsvarlig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe vesentlig forskjell. Og på en vei med 70 i fartsgrense :hakeslepp: Det er jo livsfarlig. Skjønner ikke at du kan utsette ungen din for noe slikt.

Nei vel. Nå har jeg faktisk jobbet med bilsikring da, så jeg vet at det ikke dreier seg om alder, men om kg. Vet du hvor stor min 9-åring er?

Skrevet

Spiller da ingen rolle hvor kort turen er, eller hvor god sjåfør DU er, om du møter på en idiot som kjører som en gris!! Og sannsynligheten for at du møter på denne idioten er større på en liten vei med 70, enn på en motorvei med 100, mtp kjøreforhold osv. Så logikken din finnes jo ikke god..

Og hva OM du møter på noen, og 9-åringen din flyr rundt i baksetet, og treffer både andre i bilen og tak og vinduer? Uforsvarlig.

Hmmmm... Jeg sa ikke at hun satt uten sele gjorde jeg vel? Tullete kommentar. Dette har du lite greie på

Skrevet

Hmmmm... Jeg sa ikke at hun satt uten sele gjorde jeg vel? Tullete kommentar. Dette har du lite greie på

Jeg leste usikret. Er hun i belte så hjelper det selvfølgelig noe. Men en som ikke er stor nok til å sitte kun med belte kan få mer skader av det også.

Og tullete kommentar? Hva i den var tullete, annet enn at jag antok (feilaktig) at hun satt helt usikret?

• Liker 3
Skrevet

Når du skriver usikret går man selvsagt utifra at ungen IKKE har setebeltet på seg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...