Gå til innhold

spm ang å få barn, og arbeidsavklaringspenger vs stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen fast stilling nå pga kroniske smerter. Tar kun ekstravakter innimellom. Har hatt overgangsstønad i tillegg - men denne utgår nå - og jeg skal over på arbeidsavklaringspenger.

Nå har jeg og min nye mann begynt å planlegge et barn etter vi gifter oss, jeg har et barn fra tidligere forhold, men vi har lyst på flere barn fremover også.

Med tanke på at vi tenker på barn, så er jo økonomien viktig å ha skikkelig og forutsigbar!

Jeg har da to valg:

gå på arbeidsavklaringspenger og få lite utbetalt hver måned

eller

skaffe meg en full stilling, og arbeide det jeg makter - for å være sikret god utbetaling hver måned..

så hva ville dere gjort?

fulgt systemet man først er kommet inn i, eller vært litt utspekulert og egoistisk og valgt å "lure" arbeidstaker slik?

Anonym poster: 1e13f73ca984a83756c21a19c41afa4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latt være å få barn hvis du er såpass dårlig.

Anonym poster: b1ac275a2dbcee0724730962284a5d89

• Liker 6
Skrevet

Regnet med en slik kommentar ja :P

jeg fungerer ikke i arbeidslivet, i de forskjellige stillingene og type arbeid jeg har prøvd nå i flere år. Derfor har jeg da kommet inn i AAP-sysyemet! Når jeg får styre dagen min selv så fungerer jeg godt! mend et er vanskelig å finne en jobb som kan tilpasses mitt behov for å fungere!

Men det er ikke automatisk slik at dersom man ikke har funnet en jobb man klarer å fungere i - så er man usikket til ¨være mor? Eller du mener kanskje det du, som svarte meg.

• Liker 4
Skrevet

Regnet med en slik kommentar ja :P

jeg fungerer ikke i arbeidslivet, i de forskjellige stillingene og type arbeid jeg har prøvd nå i flere år. Derfor har jeg da kommet inn i AAP-sysyemet! Når jeg får styre dagen min selv så fungerer jeg godt! mend et er vanskelig å finne en jobb som kan tilpasses mitt behov for å fungere!

Men det er ikke automatisk slik at dersom man ikke har funnet en jobb man klarer å fungere i - så er man usikket til ¨være mor? Eller du mener kanskje det du, som svarte meg.

Kan ihvertfall love deg at du ikke får styre dagen din selv, om du får en baby i hus.

• Liker 2
Skrevet

Jeg får aap, og synes det er veldig greit med tanke på barnet som kommer. Man får jo som sagt mindre utbetalt, men har også mulighet til å være med barnet lenger før man må plassere det i barnehage. Særlig siden sambo ikke har mulighet til å ta ut pappaperm enda.

Skrevet

Jeg får aap, og synes det er veldig greit med tanke på barnet som kommer. Man får jo som sagt mindre utbetalt, men har også mulighet til å være med barnet lenger før man må plassere det i barnehage. Særlig siden sambo ikke har mulighet til å ta ut pappaperm enda.

Ung mor på Nav, med far som ikke har vært lenge i jobb. Virkelig lovende framtid.

Skrevet

Hvor skrev jeg at far ikke har vært lenge i jobb? Og ja, tror vi skal klare oss ganske greit. Har både leilighet og bil, og en flott og støttende familie :)

Skrevet

Jeg synes at du skal gå for det og drite å få noen råd fra KG brukere, her er det nemlig ikke noe sympati å få. Hvis du tror at dere klarer det, så gå for det. Årene går og har man lyst på å bli mor, så har man rett til det. Bare tenk godt nøye gjennom, det er viktig at barnet får en god fremtid.

Selv er jeg på aap, og er godt voksen, lyst på barn, men pga. angsten og alt det andre jeg sliter med, så kan jeg ikke tenke på barn. Når jeg en dag begynner i jobb, da skal jeg tenke på barn. Inntil da, får jeg bare drømme om det. Og heller bli ei gammel mor.

Anonym poster: 789640c476a41b8a79e00307f6010745

• Liker 3
Skrevet

Hvor skrev jeg at far ikke har vært lenge i jobb? Og ja, tror vi skal klare oss ganske greit. Har både leilighet og bil, og en flott og støttende familie :)

Han har ikke mulighet til å ta ut pappaperm, skrev du.

Skrevet

Ja, det skrev jeg. Og det stemmer, men av andre grunner enn at han har jobbet der for lite.

Skrevet

Ja, det skrev jeg. Og det stemmer, men av andre grunner enn at han har jobbet der for lite.

kg brukere sier jeg..

Skrevet

Da er han nødt til å ta ut permisjon, det er ikke tillat å velge vekk dette.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke se hva som var irriterende med der svaret, men det er vel kanskje for tidlig på morgenen for enkelte :) men tilbake til TS sitt tema.

Skrevet

Han skal som sagt utsette den til barnet er litt større. Det var da voldsomt :)

Skrevet

Hvis d er et alternativ å jobbe fullt så gjør for guds skyld det...! Slutt og snylt!

Anonym poster: 1000bfee8069d3f68825ff389a612cec

• Liker 3
Skrevet

Uff det skal alltid være "noen" som sier Slutt å snylt!

Er ikke det snart overbrukt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

går vel an å svare skikkelig vel? kg-brukere..

Endret av lisha
  • Liker 2
Skrevet

Problemet ditt er jo hva du skal gjøre etter barnet er født og du er ferdig med permisjon, det er da du virkelig trenger inntekt. Det første året er det i grunnen ganske billig å ha barn; du kan kjøpe utstyr brukt, bleier er ikke spesielt dyrt og mange arver bort klær som er omtrent ubrukte. Det hjelper veldig lite å ha god inntekt de første 9 mnd. om du er uten inntekt etterpå.

• Liker 1
Skrevet

Kan ihvertfall love deg at du ikke får styre dagen din selv, om du får en baby i hus.

har en treåring i hus fra før, så vet godt hva det innebærer med baby i hus - og det er ingen problem :)

problemet mitt er at jeg ikke finner en jobb jeg kan fungere i daglig + kombinere det med å fungere hjemme! og hjelpe meg som jeg har prøvd, har prøvd mange forskjellige typer arbeid siden jeg begynte å arbeide igjen etter svangerskapspermisjonen min forrige gang - for jeg vil gjerne jobbe! men jeg er nødt å fungere hjemme også! og jeg setter familie fremfor jobb!

tror dere virkelig det er gøy å ikke kunne jobbe?

spørsmålet mitt

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvis det å jobbe faktisk er et alternativ, så gjør du jo det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...