AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har alltid hatt veldig fin hud, ingen kviser, ingen tørrhet og ingen rynker osv. Men så bikket jeg 20 og poff sa det og kvisene kom! Nå er jeg alltid glinsende og rød i annsiktet, og kvisene popper opp både her og der! Jeg e så lei! Kunne de ikke heller ha vært der i tenårene en nå når jeg snart runder 24 !? Jeg har omtrent prøvd alt som er på markedet (føles det ut som) jeg har prøvd sterke kremer, milde kremer, mirakelkurer, skrubb, rens, sminkefjerner, kjærringråd, billige produkter, dyre produkter.. Ja ekstremt mye.. Men det blir IKKE bedre! føler også at det blir værre for hvert år som går.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre faktisk.. Når jeg ser på bilder av meg selv fra tenårene blir jeg bare trist når jeg ser hvor utrolig fin huden min var da =/ Noen som har noen mirakelkurer å komme med? Akkurat nå prøver jeg ut tee tree oil serien fra body shop... Har vært ine på tanken på hudpleier, men gud jeg føler meg bare ekkel og syns fryktelig synd på personen som må nistirre på det ekle annsiktet mitt.... ( ja en teit tanke ,jeg er klar over det!) Men det å gå til en hudpleier skal da ikke være noe man gruer seg til ? Herregud dette ble langt og rotete, skrevet fra mobilen i halvsøvne.. Beklager Anonym poster: a2b3a57422b4a0b27dbb1a3a0e7358fc
Dricka Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Du har ikke ny jobb? En jobb du lager mat i? mange får urenheter om de jobber med det.
Gjest Skjæra Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg fikk også min første kvise i voksen alder! Det er helt grusomt... Vær forsiktig med den oljen i ansiktet da du kan bli allergisk av den Mine har endelig gitt seg etter at jeg begynte med La roche posay serien, har du prøvd den? Ellers kan det være lurt å gå til en hudpleier for å renset huden ordentlig en gang i blant. jeg føler med deg
muffin26 Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Begynn på p pillen diane den hjelper så lenge du går på den
Avi Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Er du mye stresset eller bekymret? Jeg merker at jeg kan få en del utbrudd hvis jeg bekymrer meg mye og er stresset i perioder. 1
gjestSofia Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Kjøp deg decleor produkter, begynn med primeroseoil kapsler, omega 3, noen sier burdock root g kan virke.Jeg har begynt på diane p pillen nå og huden mjn er myye bedre. Men begynte med de samtidig sm jeg begynte bruke decleor sin rose d orient nattbalm, harmonie dagkrem og viktig, rens. Bruker høy solfaktor. Har fått aberela krem av legen som funker bra for å forebygge nye kviser, men jeg bruker den nesten aldri på såre kviser, da den tørker de så fort ut at skorpen kan falle av før den skl og dukan få arr. Tea tree oil skal være bra, nettopp begynt å bruke selv. Masse du kan bestille på iherb og ebay billig, hvis du vil kan jeg linke deg sidene til produktene jeg har kjøpt, også decleor produkt fra ebay hvor jeg har en utrolig bra selger. Og ja drikk masse vann, men d vet jo alle
gjestSofia Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Btw hvis du begynner på diane pillen er d normalt å få større bryster. Jeg har gått på di en mnd nå og di har vokst. Ser et lite strekkmerke til og med, herregud. Så bruk olje og krem på brystene hvis du begynner på dem , så slipper du strekkmerker. Sko ønskt jeg tenktepå det for en mnd siden. Hee men kjekt med større pupper. Har ikke fått noen andre bivirkninger av di heller.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har vært/er i samme situasjon som deg. Hadde knallfin hud som tenåring, men som 25-åring poppet kvisene opp for første gang og huden har fått mye arr av det. For min tror jeg det var stress og medisin som utgjorde det. Ser ingen annen grunn. Spiste nesten aldri søtsaker og drakk mye vann, så det var i det hele tatt veldig merkelig. Nå har det verste utbruddet mitt gitt seg etter at jeg tok MD-pensling hos hudpleier 7 ganger. Har også kuttet ned på melk og ost. Anonym poster: 2bf41157d075748b63b1f32bb7efc1f6
Nusseli Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Kjøp deg decleor produkter, begynn med primeroseoil kapsler, omega 3, noen sier burdock root g kan virke.Jeg har begynt på diane p pillen nå og huden mjn er myye bedre. Men begynte med de samtidig sm jeg begynte bruke decleor sin rose d orient nattbalm, harmonie dagkrem og viktig, rens. Bruker høy solfaktor. Har fått aberela krem av legen som funker bra for å forebygge nye kviser, men jeg bruker den nesten aldri på såre kviser, da den tørker de så fort ut at skorpen kan falle av før den skl og dukan få arr. Tea tree oil skal være bra, nettopp begynt å bruke selv. Masse du kan bestille på iherb og ebay billig, hvis du vil kan jeg linke deg sidene til produktene jeg har kjøpt, også decleor produkt fra ebay hvor jeg har en utrolig bra selger. Og ja drikk masse vann, men d vet jo alle Kan du ge mig linkene kanske? Vill se om det fungerar på mig :-)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 Hva slags kviser er det? Små røde, slike med gule hoder eller skikkelige dyptliggende cyster? Hvor får du de? Som de sier over her kan det komme av stress, og av hormoner. Etter jeg ble 23 ble jeg også plaget med kviser. Jeg får sånne svære kviser under huden ved siden av halsen når det går mot sommeren, resten av året har jeg ganske tørr hud, men masse småkviser og hudormer. Jeg fikk prøve diane i fjor sommer, da de svære cystene på halsen var så vonde at jeg ikke klarte å sove på dem. Det hjalp veldig. Så i år skal jeg begynne på de igjen til våren som en slags kur gjennom sommeren. Anbefaler deg tur til lege, det fins kvisemidler på resept som jeg vet andre har hatt nytte av. Hvis ikke så unn deg et besøk til hudpleier. Ikke bekymre deg for at du ser fæl ut, hudpleieren har nok sett verre :-) Anonym poster: 978f427440af62b82d9b4bcc4f9d6a4f
gjestSofia Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=261163312117&index=1&nav=SEARCH&nid=65187110. 5ttp://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=260904834903&index=20&nav=SEARCH&nid=72908536871 Rens og alt annet bra kan se du om d finner selv, jeg må legge meg n, men kan hjelpe mere i morgen. Og sende linkene til til d jeg har kjøpt på iherb natta:- ps på ebay får du combina shipping, tror hu gir med ekstra gaver og hvis du kjøpe litt.eg finne ut i mårå så isje kjøp enn:-)
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Jeg hadde tatt meg en tur til legen. Etter at jeg begynte på tetracyclin så har de fleste kvisene mine forsvunnet, helt faktastisk! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten de tablettene! Anonym poster: 8d125fc8c42abeae84fe3e7d393df8cc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Rød, kviser og voksen. Jeg trekker en liten sammenheng med rosacea acne. Kan det være noe slikt? Om det burde du holde deg til lite og mild hudpleie, samt sjekke om du kan få finacea eller skinoren med legen. Anonym poster: c92e5d30ef3ac917ae7dcbc90309f7f0
Jade Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Ta deg en tur til legen før du kjøper kremer til tusenvis av kroner fordi de fungerer på noen her i tråden, men som trolig har et helt annet problem enn deg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Jeg sverger, som mange over, til Diane. Den p-pillen har vært min beste venn i mange år! Anonym poster: 87a21e06f604067920e11a2395ce5f0d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Jeg ville ha testet ut mye før jeg hadde begynt på Diane! Folk spiser piller som sukkertøy om dagen... Du kan jo teste ut salisylsyre, det har gjort underverker for mange. Anonym poster: 8fe1aaeddd2576feb0fb586ec36b8e54 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Hei! Jeg hadde rød og kvisete hud, torde ikke å gå ut uten sminke. Jeg torde f.eks. heller ikke å overnatte i telt ute i tilfelle noen skulle våkne opp før meg og se meg uten sminke... Måtte alltid ha paraply tilgjenglig hvis det ble regn, for var redd sminken skulle gå av og noen skulle se den fæle huden min... Så gikk jeg til hudpleier og fikk høre at jeg hadde behandlet huden min altfor "hardt." Jeg hadde kjørt på med alt mulig av renseprodukter, kremer osv uten at det hjalp, og fikk høre at huden var blitt sensitiv (derav rød) pga det. Hudpleiere er vant til å se problemhud og vil forholde seg til huden din på en mer naturlig måte enn du vil ane:-) Har også erfaring med at melk kan gi problemhud. Ellers kan grønn te med f.eks. sitron være rensende å drikke, og det kan synes på huden etterhvert at den blir klarere. Når det gjelder Diane, vil jeg ikke anbefale den mtp. hormonene (noen opplever forverring av div. problemer etter å ha sluttet på den), men jeg vet ikke nok om det. Kan være det hjelper for deg. Men jeg ville prøvd hudpleier først. Jeg har nå fin hud som folk skryter av, og det er et under i seg selv..! Anonym poster: ded4d03d04265c713c2279487367defc
muffin26 Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Leste også at lactoferrin skulle være bra for huden. Dette finnes blant annet i råmelk og er antibaktrielt. Jeg har bestilt og skal teste.
Gjest Stella* Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Jeg vil absolutt anbefale deg å gå til hudpleier. Det er viktig å finne ut av både hudtype og hudtilstand - samt hvilke merker som passer deg best, for å få et opitmalt resultat. Etter tips fra en hudpleier begynte jeg å bruke Babor-serien, med renserutiner to ganger daglig. Tvinger meg selv også til å alltid ha et glass vann stående framme - og huden min har aldri vært bedre! Som andre påpeker er heller ikke stress/manglende søvn ikke spesielt bra for sart hud... Og du: ingen hudpleier kommer til å tenke at du ser forferdelig ut, å hjelpe folk som sliter er jobben deres. Om du likevel synes det er for flaut, finnes det mange hudpleieblogger du kan lese, men selv fikk jeg først resultater etter at jeg fikk en rutine anbefalt av en hudpleier som faktisk tok på og gransket huden min med forstørrelsesglass. Jeg hadde en del urenheter, men i dag er det ingen som hadde trodd det. Så, alt er mulig:) Vil også anbefale deg å bytte til mineral makeup hvis du ikke bruker det allerede. Endret 19. februar 2013 av Stella*
Gjest hannehov93 Skrevet 19. februar 2013 #20 Skrevet 19. februar 2013 Dra til hudpleier, ja. Og få deg en ny og god hudpleieserie, sånt er veldig viktig! Har prøvd det meste som er å prøve der ute, kom over de mer naturlige produktene, og jeg har elsket huden min siden. Skriver om det på bloggen min også, om du vil ta en titt http://ennah.blogspot.no/ Håper du får dratt til en hudpleier og finner noe som fungerer for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå