Snitta Skrevet 21. mars 2004 #1 Skrevet 21. mars 2004 Hei er det noen som synes det er kjedelig å gå til frisøren? Når jeg drar til frisøren for å klippe bare tuppene kommer jeg ut igjen misfornøyd over å ha "5cm" kortere hår enn når jeg kom. Jeg har "alltid "så slitt hår at dem må ta av litt mer enn jeg hadde tenkt. Ja det er mulig jeg har slitt , langt hår noen ganger men ikke alltid..... Er det bare jeg som føler det sånn? :cry:
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. mars 2004 #2 Skrevet 21. mars 2004 Hvis håret ditt er skikkelig slitt, så må en kanskje ta så mye, men har du prøvd en annen frisør? Jeg synes det er stor forskjell på hvor ivrige frisørene er med saksa, men så er jeg så heldig at jeg ikke har hår som fliser seg slik at de ikke må ta noe særlig. Hvor ofte klipper du deg?
Nabodama Skrevet 21. mars 2004 #3 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har nærmest fått "frisørskrekk" pga det at de klipper så mye. Jeg har heller ikke hår som er noe særlig slitt, likevel tar de for mye. Håret mitt er MITT ansvar, derfor er det jeg som avgjør hvor mye som skal tas av saksa! Nå skal jeg la mannen min klippe tuppene istedet.
Usikker Skrevet 21. mars 2004 #4 Skrevet 21. mars 2004 Hva er "tupper" da.......... Mulig at du og frisøren har forskjellig definisjon på det
Snitta Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2004 Dalwhinnie! Jeg klipper meg alt for sjelden for tiden . Hver 5-6mnd! :oops: Har liksom fått litt skrekken. Men jeg er flink til å bruke frisørprodukter. Kanskje jeg burde forandre frisyre helt og begynne å klippe meg regelmessig igjen (hver 7 uke).
Nabodama Skrevet 21. mars 2004 #6 Skrevet 21. mars 2004 Hva er "tupper" da.......... Mulig at du og frisøren har forskjellig definisjon på det Joda, men vi har visst forskjellig definisjon på 1cm også....
Gjest Myumi Skrevet 21. mars 2004 #7 Skrevet 21. mars 2004 Når en frisør skal klippe tuppene så må han/hun ta hensyn til følgende: 1. Man må klippe vekk de slitte tuppene, det betyr at man må klippe i det friske håret over det som er slitt. 2. Alt hår vokser ikke/slites ikke like jevnt, derfor må man på noen steder klippe mer så man får rettet det opp slik at du får en jevn, pen kant. 3. Langt hår slites mer og langt raskere enn de som har kortere hår. Når frisøren må klippe 5 cm. av lengden tyder det på at du går til frisøren for sjelden. 4. Alle jenter med langt hår bør bruke Redken All Soft Soft Ends. Det er en leave-in behandling som du masserer inn i tuppene etter vask. Denne gjør at håret slites mindre, tuppene holdes friskere og frisøren slipper å klippe så mye. Denne lille flasken på 150 ml. holder i minst ett år.
liv Skrevet 21. mars 2004 #8 Skrevet 21. mars 2004 prøv å bruke litt hårkur for de slitte tuppene så kanskje frisøren kan ta litt mindre neste gang..
Modesty Skrevet 21. mars 2004 #9 Skrevet 21. mars 2004 Alle jenter med langt hår bør bruke Redken All Soft Soft Ends. Det er en leave-in behandling som du masserer inn i tuppene etter vask. Denne gjør at håret slites mindre, tuppene holdes friskere og frisøren slipper å klippe så mye. Denne lille flasken på 150 ml. holder i minst ett år. Hvor får du kjøpt den og hvor mye koster den? :o
Gjest Myumi Skrevet 21. mars 2004 #10 Skrevet 21. mars 2004 Hvor får du kjøpt den og hvor mye koster den? Hvorfor himler du med øynene? Jeg kjøper den over nett på Lookfantastic som tar 9.14 Pund. Det er i dagens kurs 115 kroner. Kjøper du den i salong her i Norge kan du nesten doble prisen.
Gjest lekebøll Skrevet 21. mars 2004 #11 Skrevet 21. mars 2004 Når du går så sjelden til frisøren, så må du regne med at h*n må ta noen centimeter - gå oftere, så blir det ikke så drastisk mye hver gang. Jeg har vært dårlig på det selv nå, og skal ta minst 5 cm. nå - kjipt, men nødvendig!
Modesty Skrevet 21. mars 2004 #12 Skrevet 21. mars 2004 Hvorfor himler du med øynene? Jeg kjøper den over nett på Lookfantastic som tar 9.14 Pund. Det er i dagens kurs 115 kroner. Kjøper du den i salong her i Norge kan du nesten doble prisen. Ooops.......Feil smiley! :oops: Takk skal du ha,må nok investere i en sånn.
VesleBråka Skrevet 21. mars 2004 #13 Skrevet 21. mars 2004 Jeg var til frisøren for noen dager siden, og regnet med at jeg måtte ta veldig mye siden det var så slitt. Har ikke vært hos frisør på evigheter, har ikke funnet meg ny yndlingsfrisør siden den gamle salongen brant ned :-( Uansett, hun tok myye mindre enn jeg hadde trodd, 1 cm i lengden kanskje, + trimmet fasongen! Jeg sa flere ganger "er du sikker på at du har fått vekk alt det slitte nå?" og hun hadde det. Det var nemlig ikke så slitte tupper, men håret var generelt ganske tørt, så hun sa jeg måtte være flinkere med hårkur. Det er derfor det føles så slitt, selv om det ikke er det. Innimellom bruker jeg Schwarzkopf's Split Ends, en meget drøy kremsak som man tar på endene for å unngå flising og slitasje. Veldig bra produkt.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2004 #14 Skrevet 21. mars 2004 Dalwhinnie! Jeg klipper meg alt for sjelden for tiden . Hver 5-6mnd! :oops: Hva forventer du egentlig??? At du ikke har slitt hår etter 5 mnd?? Jeg syns det høres helt rimelig ut at du må klippes 5 cm da...
Gjest Myumi Skrevet 21. mars 2004 #15 Skrevet 21. mars 2004 Dalwhinnie! Jeg klipper meg alt for sjelden for tiden . Hver 5-6mnd! :oops: Også blir du sint over at frisøren må klippe 5 cm? :o Unnskyld meg men dette blir for dumt.
Snitta Skrevet 21. mars 2004 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2004 Jeg klipte meg hver 7 uke før og måtte klippe meg ganske mye hver gang. Fikk derfor litt skrekken fordi jeg sparte til langt hår. Det siste året har jeg bare klipt meg 3 ganger. Jeg skjønner at jeg må klippe håret litt oftere selv om jeg sparer for at det skal se pent ut. Har også nå fått høre at det vokser fortere hvis det blir stussa litt nå og da, uten at jeg vet om det er sant. Takk for gode råd!
Gjest Malama Skrevet 21. mars 2004 #17 Skrevet 21. mars 2004 Mitt problem er motsatt det, frisøren klipper ikke bort alt det som er slitt engang.... Ja, jeg vet jeg ikke klipper meg ofte nok, det er 5 måneder siden nå. Men når jeg går til friøsren og sier "ta alt det som er slitt" (og da ikke hadde vært til frisør på ca to år, så jeg regnt med hun tok minst ti cm) og kommer ut derfra med hår som det ikke sykes at er kortere i det hele tatt, og som føles slitt og ekkelt ut etter bare et par uker igjen, ja da synes jeg ikke det føles verd pengene å gå til frisør jeg... Skal jo selvsagt ha meg en tur nå igjen, en vårklipp. Jeg har langt hår og det trengs ikke klipp for å "holde frisyren" så det er ikke noe problem, men jeg vil altså ha bort de slitte tuppene. Men jeg velgr en ny frisør, og håper denne skjønner "ta bort alt du må for å få bort alt det slitte" faktsik betyr at hun har lvo til å klippe mer enn 3 cm.... Skulle ønske jeg snart fant en frisør i denne byen som jeg trives med... Så hvor finner dere en som tar for mye? En slik går jeg gjerne til, for jeg har bare funnet de som ikke klipper nok jeg....
Gjest Rio Skrevet 21. mars 2004 #18 Skrevet 21. mars 2004 Jeg klipte meg hver 7 uke før og måtte klippe meg ganske mye hver gang. Fikk derfor litt skrekken fordi jeg sparte til langt hår. Det siste året har jeg bare klipt meg 3 ganger. Jeg skjønner at jeg må klippe håret litt oftere selv om jeg sparer for at det skal se pent ut. Har også nå fått høre at det vokser fortere hvis det blir stussa litt nå og da, uten at jeg vet om det er sant. Takk for gode råd! det er bare bullshit dessverre vurderer å teste de pillene som gjør at negler og hår vokser fortere. var hos en frisør som fortalte meg om dem. noen som har testa? jeg trenger forresten en klipp! sukk
Gjest Malama Skrevet 21. mars 2004 #19 Skrevet 21. mars 2004 Men dersom man sparer til langt hår lønner det seg uansett å klippe det ganske ofte, fordi dess lenger det går mellom hver hårklipp, dess mer må det klippes pga at slitasjen "spiser seg oppgjennom håret" (men da må man finne en frisør som klipper bort alt det som er slitt da. Jeg skal på jakt igjen snart...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå