AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Hvordan bruker dere deres bærbare pc som gravid? På fanget? (har lest at det kan være skummelt) På et bord? Eller oppå en pute på fanget? Jeg får fort vondt i nakken av å ha den bærbare på et bord. Bruker ikke pc'en ekstremt mye men som ny-gravid er det greit å lese en del om graviditet på nettet Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Jeg vet om noen som fikk barn med misdannelser (manglende fingre og tær), antakeligvis etter å ha hatt laptopen på/inntil magen, så jeg ville nok hatt den langt unna. Ikke for å skremme, men det er sikkert bedre å være litt ekstra forsiktig. Anonym poster: cd5efa987010b82387e415d3a393fe2b 1
Gjest Clafoutis Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg vet om noen som fikk barn med misdannelser (manglende fingre og tær), antakeligvis etter å ha hatt laptopen på/inntil magen, så jeg ville nok hatt den langt unna. Ikke for å skremme, men det er sikkert bedre å være litt ekstra forsiktig. Anonym poster: cd5efa987010b82387e415d3a393fe2b Dette høres veldig merkelig ut, er du sikker på at det er sant? Og hvordan kan man vite sikkert at misdannelsene skyldes pc på fanget, noen blir jo født med misdannelser selv om mor ikke har gjort noe som skulle kunne føre til det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Man vet vel ikke 100% sikkert at det var årsaken, jeg tviler for at prøver av barnet kunne dokumentere at det var pga pc'en. Meeeeeeen det er derfor jeg spør dere hvordan dere gjør det. Sitter dere med pc'en på bordet hele tiden? Jeg leste en plass at pc'en i seg selv ikke er farlig, det er det tråløse nettet som er farlig. Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d
Stinelin Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har et lite pledd kjøpt på "Enklere liv", som stopper stråling. Mobilen mister f.eks dekningen om man legger pleddet over den. Ellers har jeg pc'en på bordet. 2
Gjest Amber Rose Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Man vet vel ikke 100% sikkert at det var årsaken, jeg tviler for at prøver av barnet kunne dokumentere at det var pga pc'en. Meeeeeeen det er derfor jeg spør dere hvordan dere gjør det. Sitter dere med pc'en på bordet hele tiden? Jeg leste en plass at pc'en i seg selv ikke er farlig, det er det tråløse nettet som er farlig. Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d Hvis det trådløse nettet er farlig så er det vel ikke så mye man kan gjøre? Det finnes jo trådløse nett overalt, det hadde blitt vanskelig å unngå. Hvis det hadde vært farlig å sitte på pc i svangerskapet hadde man vel hørt mye mer om dette? Sånn som med alkohol og røyk og diverse.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Altså hvis man har en pc på fanget så kommer den tråløse mottakeren i pc'en veldig nært magen og kanskje rett på magen, så noen mener at det er bedre å ha den litt unna magen f.eks på et bord. Men klart det er tråløst nett over alt. Jeg leste at noen slår av nettet når de ikke bruker det pga gravid/har baby, men de tenker tydeligvis ikke på at de har naboer. Jeg har og tenkt at vi kanskje hørte mer om det hvis det var kjent at det er farlig, men det kunne jo hende at jeg bare ikke har fulgt helt med i media Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Snakk om å spre feilinformasjon! Håper en av moderatorene fjerner denne tråden, for dette er et kremeksempel på tråder som sprer ugrunnet frykt og redsel blant gravide. -> "Jeg vet om noen som fikk barn med misdannelser (manglende fingre og tær), antakeligvis etter å ha hatt laptopen på/inntil magen" Det hadde vært svært interessant om du dokumenterete hvilken fagperson som har kommet med påstanden om at babyens misdannelser sannsynligvis kommer fra bruk av laptop på magen. Dette er det verste eksempelet av å spre tullinformasjon på nettet jeg har sett på LENGE! Noen fakta: - Alle elektriske apparater avgir en viss stråling - Hvis det er stråling fra trådløst nett du er bekymret for er det ikke strålingen fra mottaket på pcen du skal passe deg for, men strålingen fra den trådløse ruteren. Jo nærmere du er ruteren, jo sterkere stråling. Når det er sagt er det ingen ting som tyder på at stråling fra rutere er farlig for fostre. - Vi omgir oss til en hver tid med ulike former for stråling, både "menneskeskapt" stråling som stråling fra mobilantenner, trådløse rutere, radiosignaler, sendere i elektriske apparater, elektriske apparater osv osv osv, og "naturlig" stråling som finnes i naturen, men som ikke nødvendigvis er noe "snillere" av den grunn. Nå er ikke stråling et av mine kunnskapsfelt, men jeg har fått med meg nok om emnet til å vite at du her HELT på jordet. Anonym poster: 230284edc728ccd606433bb66e6c1b89
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 TS her, det var ikke jeg som skrev om det barnet med misdannelser, så jeg sprer ikke falsk informasjon om det. Ang tråløst nett så skrev jeg at jeg leste at noen skrev det når jeg googlet, jeg har ikke skrevet at det er FAKTA, da hadde jeg postet link om det og jeg regner med at alle hadde vist om det da (inkludert meg). At det er selve ruteren som er mest farlig viste ikke jeg da jeg ikke har peiling på slike ting, da data ikke interesserer meg så mye. Jeg har aldri lært om slikt da jeg aldri har hatt behov for å lære det, og det er langt i fra noe alle vet. Jeg har kun hatt tråløs ruter i 1 år nå, før det har jeg alltid hatt kabel (hang litt etter med teknologien, hehe). Ikke alle får med seg alt du har fått med deg her i livet, kanskje jeg vet noe som du ikke vet. Greit å vite at jeg var på jordet, takk for informasjonen om det btw dette er et diskusjonsforum, så her kan man diskutere, ikke bare komme med fakta, selv om man selvsagt ikke burde lyve. Stinelin, jeg så ikke innlegget ditt før nå, det var lurt! Hvis det faktisk er stråling fra pc'er. Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 AB bak innleg #8 her. TS: Kritikken var absolutt ikke rettet mot deg, og jeg syns på ingen måte spørsmålet ditt var dumt. Jeg mener heller ikke at dette med stråling er noe alle og enhver burde vite. Kritikken var ment mot AB bak innlegg nr #2 som kom med det som etter min mening er grov feilinformasjon som ikke gjør annet enn å skremme gravide som har nok å bekymre seg for i utgangspunktet. Beklager om innlegget mitt ble oppfattet som et angrep på deg. Jeg er også enig i at dette er et diskusjonsforum hvor formålet er å diskutere, men jeg synes man må skille på å diskutere og å spre tullball. Spesielt tullball som kan skremme en haug av gravide til å tro de kanskje kan ha gitt babyene sine misdannelser. Anonym poster: 230284edc728ccd606433bb66e6c1b89
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Du skreiv jo at du håper at denne tråden blir slettet, så da oppfattet jeg det som at du ikke likte tråden fordi den skremmer folk, ikke at du bare misliker ett enkelt innlegg. Jeg trur heller ikke på at stråling fra pc'er kan skape skape misdannelser, det er iallefall ikke som man vet 100% sikkert. Får en baby misdannelser så kan det være mange andre grunner enn en pc. Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Du skreiv jo at du håper at denne tråden blir slettet, så da oppfattet jeg det som at du ikke likte tråden fordi den skremmer folk, ikke at du bare misliker ett enkelt innlegg. Jeg trur heller ikke på at stråling fra pc'er kan skape skape misdannelser, det er iallefall ikke som man vet 100% sikkert. Får en baby misdannelser så kan det være mange andre grunner enn en pc. Anonym poster: c114b172a07d3cb034a8ddba86b1e14d Ser jeg uttrykte meg litt dumt. Grunnen til at jeg mente tråden bør slettes er at slike tråder blir søkbare fra google, sånn at hvis man feks søker på gravid+pc+fanget så kan man få opp denne tråden hvor en bruker hevder å kjenne noen som fikk et misdannet barn pga bruk av pc på fanget i svangerskapet. Som gravid selv så vet jeg hvor sårbar man er når man sitter å googler etter svar på ting man bekymrer seg over, og derfor synes jeg folk bør utvise litt mer vett enn å komme med sånne påstander. Det var som sagt ikke ment som noe angrep på deg Anonym poster: 230284edc728ccd606433bb66e6c1b89
Sueno Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Her bør man virkelig kjenne sine kilder før man forteller slike skrekk historier. Om ikke kilder vises bør kanskje en slik tråd slettes ja. Min mening. 2
Sissa Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde macen min mye på fanget under graviditeten, særlig de to siste månedene når jeg var sykemeldt. Ungen er frisk og fin, men hvor bra det er å ha dataen så nær magen er en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Ang. bærbar pc på fang/mage tenker jeg helst på varmen som disse maskinene kan avgi og at dette kan gi brannskader. Men dette angår jo langt flere enn bare gravide. Tenkte bare at merker som vist på VG nett http://touch.vg.no/article.php?artid=10041351 hadde tatt seg dårlig ut midt på magen. Anonym poster: 300f4ee2257543d3dbb9b82a59df1c56
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå