Semra Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Gleder meg til en ukes ferie. Ønsker meg jo sårt sol og varme, men vil gjerne oppleve noe annet enn svære turistmaskiner. Allikevel må det nok bli en pakkereise, har kommet over priser til 10.000,- for 2 voksne + 2 større barn. Er redd for å ikke få skikkelig varme. Men vil også gjerne oppleve Italia! Hvordan er Sardinia i starten av juni? Alternativet er Alanya, Tyrkia. Ev. Icmeler ved Marmaris (fordi jeg har hørt det er vakkert). Ønsker å utforske litt, slappe av, spise.... det vanlige. Dere som har vært her; Fortell! Endret 17. februar 2013 av Semra
Anglofil Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har vært i Tyrkia i begynnelsen av juni, og det var veldig deilig, absolutt å anbefale. Mot slutten av juni ble det ganske varmt, men temperaturen var veldig behagelig frem til rundt ca den 25.juni (vi var der i tre uker fra 6.juni). Merket stor forskjell fra vi kom ned og til vi reiste hjem siste dagen. Personlig likte jeg ikke Marmaris i det hele tatt, men jeg liker veldig godt Alanya og Side. Mvh Yvonne
østlandsjenta Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Hadde definitivt reist til Sardinia
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Sardinia i juni blir sikkert varmt nok. Jeg hadde valgt det fremfor typiske turiststeder i Tyrkia! Anonym poster: cae1ed5e7e02401fecc1c8c16cbf7068
yes2yes Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Italia garantert. Utrolig vakkert der, både naturmessig og historisk.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Helt ærlig, så kommer jeg aldri til å skjønne hva greia med Tyrkia er.. Alle drar jo dit! Har vært der to ganger selv, i Alanya og Side, fordi foreldrene mine ville. Maten er ikke noe spesiell egentlig.. Det er skandinavere overalt! Det er umulig å prøve og handle der. Alt er fake og harry, og selgerne maser og drar deg omtrent inn i butikken. Jeg vet at det er regler mot sånt i Alanya, men det hindret dem ikke da jeg var der i 2011. Dessuten er tyrkere generelt innpåslitne. Men for all del.. fint sted hvis du bare skal ligge på stranda og sole deg. Italia har jeg ikke noe erfaring med, men på bildene ser jeg at Sardinia er mye finere enn Tyrkia. Og italiensk mat og is er jo ikke å forakte. Spennende med historie der også, tenker jeg. Velg Italia du Anonym poster: 60a12e843642282ce882a18228d9a35f
gustav Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Av Sardinia og charterTyrkia ville jeg definitivt valgt førstnevnte. Temperaturen på Sardinia er veldig grei i begynnelsen av juni. Dog kan badevannet sannsynligvis fortsatt være i kaldeste laget: har engang reist rundt i sørItalia + Sicilia i månedskiftet mai/ juni, og de eneste stedene vi fant bra-nok badetemperatur var i små litt skjermede badeviker, samt på nordkysten av Sicilia. Pluss på 2-3 uker derimot så er det deeilig..
Semra Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2013 Takk for svar! Greia med Tyrkia (aldri vært der) er veldig flotte hotell til billig pris og ordentlig varme... Hadde uten tvil valgt Italia senere på sommeren, men har ikke råd i skoleferien. Ikke sjans. Jeg er en sånn som liker meg i 30-35 grader når jeg er på badeferie. Misstrives under 25+. Allikevel blir det nok Italia. Er lei dansband, "vattengympa" og vikingpub.... Elsker historie, kultur, natur.... Leilighet i Italia blir av dårligere standard, ikke noen småluksus i det hele tatt.... men satser på at alt annet veier opp. Men dere som har vært på Sardinia: Ved å lese litt utenom reiseselskapenes beskrivelser, skjønner jeg at det ikke er altfor mange historisk spennende plasser å besøke. Sicilia derimot... Men Sicilia har ikke de deilige, deilige strendene.
Dolce Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Takk for svar! Greia med Tyrkia (aldri vært der) er veldig flotte hotell til billig pris og ordentlig varme... Hadde uten tvil valgt Italia senere på sommeren, men har ikke råd i skoleferien. Ikke sjans. Jeg er en sånn som liker meg i 30-35 grader når jeg er på badeferie. Misstrives under 25+. Allikevel blir det nok Italia. Er lei dansband, "vattengympa" og vikingpub.... Elsker historie, kultur, natur.... Leilighet i Italia blir av dårligere standard, ikke noen småluksus i det hele tatt.... men satser på at alt annet veier opp. Men dere som har vært på Sardinia: Ved å lese litt utenom reiseselskapenes beskrivelser, skjønner jeg at det ikke er altfor mange historisk spennende plasser å besøke. Sicilia derimot... Men Sicilia har ikke de deilige, deilige strendene. Det er utrolig mange ferieleiligheter å velge mellom på Sardinia, men selvfølgelig: du får som oftest det du betaler for. Jeg har bodd i superluksusleilighet på østkysten av Sardinia, og i lavpris-leilighet i Alghero. Tror nok jeg ville valgt det siste neste gang. Litt meningsløst med en masse luksus når vi stort sett var ute hele dagen, og hele kvelden ;-) Så lenge sengene er bra og badet rent, så er ikke resten så viktig ;-) Det er flere historisk spennende steder på Sardinia. Men er enig at Sicilia er enda mer spennende. Det er forøvrig ganske mange fine strender på Sicilia også - men ikke så fine som på Sardinia. Ellers er det jo greit å tenke på hvilket sted på Sardinia man velger. På nord-østkysten er flere av de fineste strendene ikke tilgjengelig for alle. På resten av øya er det stort sett frie strender.
Semra Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2013 Bestilte reise til Sardinia i dag! Takk, alle sammen. Klarte også å finne en senere dato (16/6) for avreise. Veldig fornøyd. Skal bo litt utenfor Alghero. Leiebil hele uka. Har noen av dere tips å komme med m.t.p. steder å besøke på øya? Tenker på historie, museer (gjerne arkeologiske), landsbyer, strender, restauranter...
IdaC Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 Vi har vært både Italia og Tyrkia i begynnelsen av juni. Italia er jo uten tvil vaksrest, masse å se, oppleve, fine strender, god is , men begynnelsen av juni er ikke badesesong enda. Vi dro til Italia 5.juni, og hadde sol og fint vær hver dag, men en kjapp tur i bassenget var det eneste vi orket å bade, selv om vi bodde på stranda så, så vi absolutt ingen som badet mens vi var der. Temperaturen var 20-30, og ganske kjølig på kveldene. Nå har vi vært i Tyrkia i begynnelsen av juni de to siste årene, og temperaturen var 30+. I fjor dagene før vi skulle hjem var det 40+.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Vi pleier å dra til Side de to første ukene i mai hvert år, og da er temperaturen mer en god nokk for oss. Må på med genser noen kvelder, men det er stortsett 25-30 grader på dagtid. Anonym poster: 6f85edc0c767043807c681214689640a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå