Notisblokk Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Hei! Min far blir snart 60 år! Det er helt sykt.. Han ønsker at jeg skal lage en skikkelig god 3-retters middag til han og gjester. Det vil si, en middag for 10 personer. Jeg er OK på kjøkkenet, klarer å lage mat liksom. Men er ikke i nærheten av noen kokk! Derfor søker jeg råd her. Jeg har søkt mye på nettet og det er mye jeg har lyst på, men det er kansje noen her med erfaring? Jeg har aldri laget mat til så mange før.. Det skal være forrett, middag og dessert. Hadde vert kjekt med noe litt spennende, men alikevell lett å lage. Mine sære tanter kommer, og jeg har så utrolig lyst til å vise dem at jeg faktisk kan lage mat. Alle slags tips blir mottas med et stort smil! Endret 17. februar 2013 av Notisblokk
altsoja Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg tror det kunne vert ganske så kjekt å laget mat som var litt mer populær tiligere.tenkte da kansje forret som ertesuppe med svineknokekjøtt,kålruletter eller kansje en fancy rekecoctail Hovedrett kan jo man ha kokt torsk,sursteik eller kansje lammesteik. Dessert kan du jo ha Russedesert,karamellpudding eller fløterand med frisk frukt Viss ikke han er veldi glad i moderne mat da så kan du jo lage en slags sushi forret,And til hovedrett og flambert annanas og is til dessert
Notisblokk Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2013 Takk for spennende forslag! Noen flere?
Tropic Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Dessert: Sjokoladefondant, kjempe enkelt og kjempe godt! Deigen kan du lage klar, klarer fint å stå litt, stekes så i 10 min, dette kan du gjøre etter middagen. Og så får hver person 1 sjokoladefontant, og en kule vaniljeis f.eks
Notisblokk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2013 Ja det var ganske smart. De liker jo sjokolade og lager nok ikke mye av det slaget selv
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Forrett: bruschetta, asparges surret i serranoskinke eller kanskje en suppe? Hovedrett kan være en slags stek? Det er enkelt å lage til mange, fordi den for det meste skal stå i ovnen. Så den lager jo seg selv. Dessert: Er det noe du vet han liker godt? Isåfall ville jeg laget det. En god frukt salat, sjokoladefondant eller creme brulé er nok en slager Anonym poster: dc418030ee7d363ec25c5c1d933132bd
Notisblokk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2013 Føler vi har stek hjemme så ofte, så kansje det blir litt "hverdagslig" for oss? Hvis ikke det er noen spennende tips der ute som jeg kan snappe opp? Spennende tilbehør kansje?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Hmm...Hva med? - baconsurret lammefilet med gratinerte rotgrønnsaker - helstekt kalkun - reinsdyrfilet med stekt sopp og løk - elgsgryte - biff med asparges, sopp og potetmos - pepperbiff med peppersaus og bakt potet - japansk biffsuppe - grillet entrecote med parmesangrillede potetbåter - kyllingfilet med melon og mangosalat - torskefilet med sprøstekt spekeskinke og tapenade Nå søkte jeg bare opp på nettet etter litt finere middager, står oppskriften attmed rettene også. Så om du finner noe som hørtes spennende ut så skal jeg finne oppskriften igjen. LYKKE TIL! Anonym poster: dc418030ee7d363ec25c5c1d933132bd
Notisblokk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2013 Hmm...Hva med? - baconsurret lammefilet med gratinerte rotgrønnsaker - helstekt kalkun - reinsdyrfilet med stekt sopp og løk - elgsgryte - biff med asparges, sopp og potetmos - pepperbiff med peppersaus og bakt potet - japansk biffsuppe - grillet entrecote med parmesangrillede potetbåter - kyllingfilet med melon og mangosalat - torskefilet med sprøstekt spekeskinke og tapenade Nå søkte jeg bare opp på nettet etter litt finere middager, står oppskriften attmed rettene også. Så om du finner noe som hørtes spennende ut så skal jeg finne oppskriften igjen. LYKKE TIL! Anonym poster: dc418030ee7d363ec25c5c1d933132bd Spennende! Torsk med sprøstekt spekeskinke og tapenade og kyllingfilet med melon og mangosalat hørtes godt ut! Eller, alt hørtes godt ut.. haha.. Men tror det ville vert litt mer spennende enn de er vandt med. Torsk spiser de jo ofte, men tror ikke de har spekeskinke til, og tapenade aner jeg ikke hva er Og Kylling med melon og mangosalat er jo også friskt og spennende! Hadde vert godt med en god hvitvin til Tusen takk for hjelp alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Der har vi torsken med spekeskinke. http://www.matprat.no/content/view/full/3726 Kylling med melom og mangosalat. http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/kyllingfilet-med-melon-og-mangosalat Står utrolig mange andre gode oppskrifter der også. Så det er bare å lete i vei Jeg skal iallefall prøve ut noen av oppskriftene. Anonym poster: dc418030ee7d363ec25c5c1d933132bd 1
Notisblokk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2013 Der har vi torsken med spekeskinke. http://www.matprat.n.../view/full/3726 Kylling med melom og mangosalat. http://www.matprat.n...n-og-mangosalat Står utrolig mange andre gode oppskrifter der også. Så det er bare å lete i vei Jeg skal iallefall prøve ut noen av oppskriftene. Anonym poster: dc418030ee7d363ec25c5c1d933132bd Tusen takk for gode oppskrifter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå