amonyn Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 En jeg kjenner har gjort en jente gravid. De kjenner hverandre knapt. Hun har sagt at hun ikke vil ta abort, så det blir et barn. Han er student. Hva har dette å si for barnebidrag?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Han trenger ikke å betale så lenge han er student.
amonyn Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2013 Han trenger ikke å betale så lenge han er student. Takk har hørt at man må tilbakebetale når man er ferdig. Stemmer dette?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Takk har hørt at man må tilbakebetale når man er ferdig. Stemmer dette? Husker ikke.
Helen Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Takk har hørt at man må tilbakebetale når man er ferdig. Stemmer dette? Hvis NAV regner ut at han ikke er betalingsdyktig så skal han ikke betale noe, han får heller ikke opparbeidet seg gjeld. Men hvis NAV derimot mener han har økonomi til å betale og han ikke gjør det, da opparbeider han seg bidragsgjeld. 3
Gjest Marmot Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 At han er student er ikke relevant, det er hvor mye han tjener og hvor mye hun tjener som betyr noe.
amonyn Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2013 At han er student er ikke relevant, det er hvor mye han tjener og hvor mye hun tjener som betyr noe. Tror hun er student hun også. De tjener ca. 60 000 begge to. Mulig at hun tjener mer om hun jobber fulltid.
amonyn Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2013 Forresten er ikke dette en tråd om ansvar og abort. Barnefaren er helt inneforstått med situasjonen og skal stille opp for barnet sitt. Han synes at det er hans ansvar også. Så det er ikke noe å krangle over.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Hvis han studerer når barnet blir født blir han ikke bidragsdyktig og dermed opparbeides ikke bidragsgjeld. Hvis han begynner studerer og har jobb kan NAV finne han bidragsdykitig. Dette for at de mener han har nok utdannelse. Dette da om han har normal jobb for utdannelse starter. Den som ikke er bidragsdykitg skal ikke betale bidrag og opparbeider ikke bidragasgjeld.
amonyn Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2013 Gutten i denne historien mener at han har like stor "skyld" som jenta. Han ønsket helst å ikke bli pappa, men de har diskutert situasjonen sammen. Han har fortalt henne at han vil stille opp for barnet og ikke lage vanskeligheter om det blir et barn. Så det er ingen som stjeler fra noen andres lommebok. Om hun tjener betraktelig mer enn ham (og han har mye samvær), vil jo hun måtte betale ham. Kan vi komme oss tilbake til tema? I hva slags situasjoner er det NAV mener at man ikke trenger mer utdannelse? Han hadde fast jobb før studiene, studerer nå et årsstudium uten jobbmuligheter og skal begynne på en mye mer solid retning til høsten. 2
Norbertine Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Tråden er kraftig ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
liv Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 En skal ha et minimum å leve for, det en har over det kan gå til barnebidrag. Har en mindre enn livssatsen som er satt opparbeider en seg heller ikke bidragsgjeld. Mor vil kunne få bidragsforskudd fra NAV samt barnetillegg fra lånekassen, overgangstønad og etterhvert dekket ca 2/3 av barnehageregningen. Dette er om mor har 60% av omsorgen, blir det far vil han ha rett på de stønadene.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Det burde vært tatt abort her i slike tillfeller. Dette for at det er til alles beste. Når det gjelder dennne manne får han ikke kjøpt sin egen lelighet før om 18-19 år. Han er henvist til leiemarkedet : Dette selv om han har en vanlig jobb med inntekt på litt over 400 000 kr.Det gies ingen stønader f.eks. som til mor her. Hun får kjøpt sin egen bolig ved hjelp av støtte fra våre skattepenger. Denne mannen får ikke sin egen bolig pga.dette. Det er ikke rikitig i et land som sier alle skal eie sein egen bolig. Dobbelmoral altså. Han blir tynt av barnemor og statens systemer, Er dere klar over dette? Hvis ikke prøv en lånekalkulator for bolig. Denne mannen med inntekt, og uten bil får låne kanskje 400 000 kr, hva slags bolig blir det? Ikke noe i dagens samfunn. Altså det henger ikke sammen med det stolte sosialdemokratiske snakket.. Det er bare TOMT snakk. Det er totalt feil slik det er med barnebidrag når en blir far på denne måten som beskrevet her i trådstarten.
amonyn Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2013 Det burde vært tatt abort her i slike tillfeller. Dette for at det er til alles beste. Når det gjelder dennne manne får han ikke kjøpt sin egen lelighet før om 18-19 år. Han er henvist til leiemarkedet : Dette selv om han har en vanlig jobb med inntekt på litt over 400 000 kr.Det gies ingen stønader f.eks. som til mor her. Hun får kjøpt sin egen bolig ved hjelp av støtte fra våre skattepenger. Denne mannen får ikke sin egen bolig pga.dette. Det er ikke rikitig i et land som sier alle skal eie sein egen bolig. Dobbelmoral altså. Han blir tynt av barnemor og statens systemer, Er dere klar over dette? Hvis ikke prøv en lånekalkulator for bolig. Denne mannen med inntekt, og uten bil får låne kanskje 400 000 kr, hva slags bolig blir det? Ikke noe i dagens samfunn. Altså det henger ikke sammen med det stolte sosialdemokratiske snakket.. Det er bare TOMT snakk. Det er totalt feil slik det er med barnebidrag når en blir far på denne måten som beskrevet her i trådstarten. Hvorfor får han ikke kjøpt seg bolig? Jeg har lån på halvannen millon og er student. Han har mennesker som kan kausjonere også, inkludert meg (når jeg er ferdig utdannet). Er ikke hovedregelen for boliglån 3 x inntekt? I ditt eksempel 1.200.000. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor får han ikke kjøpt seg bolig? Jeg har lån på halvannen millon og er student. Han har mennesker som kan kausjonere også, inkludert meg (når jeg er ferdig utdannet). Er ikke hovedregelen for boliglån 3 x inntekt? I ditt eksempel 1.200.000. En får ikke lån 3x inntekt når en betaler barnebidrag.Men dette er vel vanskelig fo damer på KG. å forstå, Det går ikke av den enkle grunn at en ikke kan betjene et slikt lån men barrnebidrag.' Det går ikke ser du.han blir regnet for bidrag. Blir bidrag 3000-3500 kr noe som er vanlig. Nå er det ikke vanlig at noen kan kausjonere. Hnan ville vått over en mill i lån om han ikke hadde barn. som han betalte bidrag til. Fin en låneklakulator så ser du,. Har barnet bodd hos han og han hadde mottatt bidrag og barnetrygd hadde han fått lånt over 1,6 mill. Når en er du student med barn. Da får du esktra støtte, Du slipper avdrag ovs,i studietiden. Når du i tillegg har noen som kan kausjonere er du enda bedres stilt. Sier bare test det ut lett med en lånekalkulator. Slik det er i dag skaper en tapere av mennesket som skulle være samfunnet støttespillere. Det hele et tippet feil vei. Har sammen mannen 2 barn og en bil får han låne 50 000 kr, ja dere leser riktig. Dette er fattignorge as, velbekomme.
amonyn Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 19. februar 2013 En får ikke lån 3x inntekt når en betaler barnebidrag.Men dette er vel vanskelig fo damer på KG. å forstå, Det går ikke av den enkle grunn at en ikke kan betjene et slikt lån men barrnebidrag.' Det går ikke ser du.han blir regnet for bidrag. Blir bidrag 3000-3500 kr noe som er vanlig. Nå er det ikke vanlig at noen kan kausjonere. Hnan ville vått over en mill i lån om han ikke hadde barn. som han betalte bidrag til. Fin en låneklakulator så ser du,. Har barnet bodd hos han og han hadde mottatt bidrag og barnetrygd hadde han fått lånt over 1,6 mill. Når en er du student med barn. Da får du esktra støtte, Du slipper avdrag ovs,i studietiden. Når du i tillegg har noen som kan kausjonere er du enda bedres stilt. Sier bare test det ut lett med en lånekalkulator. Slik det er i dag skaper en tapere av mennesket som skulle være samfunnet støttespillere. Det hele et tippet feil vei. Har sammen mannen 2 barn og en bil får han låne 50 000 kr, ja dere leser riktig. Dette er fattignorge as, velbekomme. Jeg har testet det ut med lånekalkulator. Har jo et slikt lån selv og vet hvor mye jeg betaler. Det går helt fint an å betjene et lån på halvannen million om man har 400.000 i inntekt. Selv med barnebidrag. Faren min fikk lån på 2 millioner selv om han betalte barnebidrag. I tillegg fikk han være kausjonist for en annen. Og han tjener i overkant av 400.000. Har også flere bekjente som har fått lån uten kausjonist, selv om de betaler barnebidrag.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har testet det ut med lånekalkulator. Har jo et slikt lån selv og vet hvor mye jeg betaler. Det går helt fint an å betjene et lån på halvannen million om man har 400.000 i inntekt. Selv med barnebidrag. Faren min fikk lån på 2 millioner selv om han betalte barnebidrag. I tillegg fikk han være kausjonist for en annen. Og han tjener i overkant av 400.000. Har også flere bekjente som har fått lån uten kausjonist, selv om de betaler barnebidrag. Javel mulig du får det til men se linken: https://www.penger.n...n-jeg-lane.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå