Gå til innhold

Jeg sammenligner alle med eksen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt siste forhold varte et års tid og det er nå en stund siden det ble slutt. Jeg visste hele tiden at vi ikke passet sammen og at det ikke kom til vare. Det ble heller aldri skikkelig seriøst. Det er egentlig helt greit. Likevel klarer jeg ikke å glemme ham!

Prøver nå å møte nye mennesker, blant annet gjennom nettdating, men jeg avviser folk veldig fort dersom de ikke har de egenskapene han hadde. Merker at jeg leter etter noen som ligner på ham! Noen jeg aldri kommer til å finne.

Jeg trenger nok å treffe en ny person og flørte litt for å komme over eksen, men jeg kommer meg ikke dit siden jeg avviser så mange. Jeg trenger ikke nødvendigvis å møte den rette med en gang, men det hadde vært hyggelig med litt oppmerksomhet og flørting!

Etter hvert ønsker jeg et seriøst forhold med noen som passer inn i mitt liv, vennekrets og familie, men det virker nokså håpløst akkurat nå.

Jeg er som så mange andre en kvinne i 30-årene, høyt utdannet med bra jobb, men drasser dessverre rundt på 20 ekstra kilo som jeg tror ødelegger mye og begrenser utvalget mitt. Ønsker virkelig ikke å ta til takke med noen!

Det var et lite hjertesukk fra meg og jeg håper noen kan komme med tanker og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust og slapp av. :laugh:

Jeg sitter i den andre grøfta; jeg vil IKKE ha samme egenskaper hos en ny mann som med min eks. Såklart noen likhetstrekk vil det nok alltid være, men jeg har mine fallgruver som gjør at jeg ikke orker tanken på mannebein per dags dato. :)

MEN, jeg gir ikke opp. Jeg vet at den personen som er ment for meg sitter ute i verden et sted og er klar den dagen jeg er klar. :danse::blomst:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ha noen som likner ham når det aldri kunne bli noe ordentlig seriøst forhold mellom dere? Du kan jo prøve å bli bevisst på hva du EGENTLIG ønsker deg :)

Anonym poster: fe46f458e57358e6df91c9deea509b0f

Skrevet

Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon som deg. Høres ut som meg for 1 år siden:)

Kan trøste deg med at ting blir bedre. Jeg sammenlignet også alle med eksen, og det gikk lang tid før jeg begynte å tenke annerledes.

Bestemte meg for å møte masse nye mennesker. Tvang meg selv til å gå på byen, melde meg på kurs osv..

Møtte en fyr for en stund siden, og han sammenlignet jeg også med min eks. Han fikk virkelig gjennomgå.

Jeg sammenlignet ALT. Han luktet ikke det samme som eksen, han snakket annerledes, han taklet ting annerledes, han gjorde ting alt annerledes. Alt dette var i mitt "hode" feil. Men, jeg tok tiden til hjelp og han er i dag en gutt jeg er kjempeglad i og som jeg stolt kan kalle kjæresten min.

Og eksen min? Han tenker jeg knapt på lenger og når jeg møter han føler jeg ingenting.

Så ta tiden til hjelp:) Lykke til

Anonym poster: 7a98512bf08c01014d3b33cf7ec6d93f

• Liker 1
Skrevet

Eksen min var perfekt på alle måter, bortsett fra det som må til for å gjøre det til et "hverdagsforhold". Vi fungerte godt sammen så lenge vi hadde noe å gjøre, men det har man jo ikke alltid. Jeg faller lett for intelligente menn og han var veldig intelligent, morsom, selvsikker og sosial. Han hadde mange av de egenskapene jeg selv gjerne skulle hatt mer av egentlig! .

Jeg vet at jeg må puste litt og ta det med ro. Jeg vet også at jeg kommer til å treffe noen igjen. Men det er ikke så lett og jeg savner å flørte! Noen ganger tenker jeg at jeg kan jo bare flørte og ha det litt gøy med den søte mekanikeren med tatoeringer som sender meg melding på Sukker, men sånn er ikke jeg skrudd sammen. Dårlig gjor ville det også vært.

Skrevet

Hva med å konsentrere deg om deg selv litt og prøve å gå ned de 20 kiloene som du føler begrenser deg? Jeg har selv gått ned 30 kilo og det har gjort stor forandring både på min selvfølelse og utvalget jeg kan velge i.. menn som er interessert i meg nå så ikke på meg for 7 år siden. Dumt men sånn er det.

Skrevet

Hva med å konsentrere deg om deg selv litt og prøve å gå ned de 20 kiloene som du føler begrenser deg? Jeg har selv gått ned 30 kilo og det har gjort stor forandring både på min selvfølelse og utvalget jeg kan velge i.. menn som er interessert i meg nå så ikke på meg for 7 år siden. Dumt men sånn er det.

Du har veldig rett. Jeg prøver, men det er ikke så lett! Dette burde egentlig være den perfekte motivasjon. Samtidig tenker jeg jo at jeg helst vil treffe noen som liker meg for den jeg er. Selv om jeg går ned i vekt. så er det ikke sikkert jeg klarer å holde den resten av livet.

Skrevet

Du har veldig rett. Jeg prøver, men det er ikke så lett! Dette burde egentlig være den perfekte motivasjon. Samtidig tenker jeg jo at jeg helst vil treffe noen som liker meg for den jeg er. Selv om jeg går ned i vekt. så er det ikke sikkert jeg klarer å holde den resten av livet.

Hvis du endrer livsstilen din slik at fysisk aktivitet og sunt kosthold blir en større del av hverdagen din, vil du nok se så store forandringer ved deg selv at du ikke ønsker å falle tilbake til den gamle versjonen av deg selv. Overskuddet, selvtilitten og gleden man får av å ta tak i seg selv og føle seg vel i sin egen kropp kan ikke beskrives med ord.

Jeg anbefaler det virkelig! Du er deg selv uansett, du vil bare føle deg enda bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...