Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en minipc som det er blitt installert Linux på, men den har gått helt i stå, så jeg vil installere win xp igjen på den. Jeg har klartgjort en minnepinne, altså gjort den om til FAT32, og lagt inn en iso fil på den med xp, men pc'en finner den ikke?? Kommer bare opp removable device og harddisken...hva gjør jeg galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Removeable device er da minnepinnen?

Anonym poster: 47db3dc109c0a002ddbaceab079b3646

Skrevet

Den stod som Kingston tidligere...

Skrevet

Får bare opp reboot and select proper boot device and press a key

Skrevet

Har du kopiert kun *.iso over på minnepinnen? Det er innholdet i *.iso som skal over på minnepinnen, ikke den enkle filen.

Skrevet

Skjønner ikke hva du mener, men jeg har kopiert over en iso fil som inneholder en ferdig aktivert versjon av Windows.

Skrevet

Jeg fant en gammel recovery cd med win xp home sp2, tenkte å kopiere den over til en ekstern disk og så over på minnepinnen, kan det funke?? Jeg har aktiveringsnøkkel til xp

Skrevet (endret)

Det jeg mente var (godt mulig at du allerede har gjort det riktig) at du må åpne ISOen i på en virtuell stasjon, i et zip-program eller utforsker for så og kopiere innholdet over på minnepinnen. Har illustrert i vedleggene, de viser hvordan innholdet skal vises på minnepinnen.

Sjekk også at du har ordnet boot prioriteringen i bios slik at minnepinnen kan brukes. Ofte kan en holde inne 'esc', f12, f3 eller 'del' under oppstart (avhengig av hvilken maskin du har), for å velge boot-device.

Det har hendt at jeg har måttet 'enable' UEFI i bios for at maskinen skal finne riktig boot.

post-46155-0-58219100-1361131378_thumb.p

post-46155-0-66241900-1361131386_thumb.p

Endret av Jubal
Skrevet

Vel, jeg må nok krype til korset og få tak i en recovery cd. Dette er en minipc fra Asus, og da kan man jo ikke bare installere win xp, man må jo ha drivere også. Så jeg må ringe Komplett i morgen...Eksen min har nemlig installert ubuntu på maskinen og han har også slettet partisjonen med recovery. :-(

Men tusen takk for innspill!!

Skrevet (endret)

jeg fikk til å boot fra usb, brukte win to flash :-) så nå kan jeg hvertfall det, hehe

Endret av Sophie-Ann
Skrevet

Nice, ordner seg som regel med litt fikling :D

Skrevet

Vel, det funket ikke...harddisken er ødelagt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...