Gå til innhold

Hjelp til smykkevalg

Halskjede til bryllup  

26 stemmer

1. 1. Hvilket kjede synes du passer best til øredobbene og kjolen?

• Enkelt kjede med to hengende perler
      25
    • Dobbelt kjede med flere perler
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter litt med å velge hvilket halskjede jeg skal ha på når jeg gifter meg og håper å få hjelp av dere damer her inne :)

Her er kjolen min:

post-62363-0-69183600-1361122943_thumb.j

Dette er øredobbene jeg skal ha:

post-62363-0-18886400-1361122958_thumb.j

Enkelt kjede med to hengende perler:

post-62363-0-62515900-1361123028_thumb.j

Dobbelt kjede med flere perler:

post-62363-0-18338400-1361123017_thumb.j

Jeg liker begge smykkene veldig godt, men er usikker på hva som blir finest/passer best. Noen som har noen tanker de vil dele?

Endret av Isd
Videoannonse
Annonse
Gjest Skjæra
Skrevet (endret)

Syns det første var penest, men jeg liker enkle smykker best da :)

Edit: for en pen kjole!

Endret av Skjæra
Skrevet

Jeg synes det første var finest! :)

Skrevet

Den enkle, helt klart. Rene linjer som passer bedre både til ørepynt og kjole, og som fremhever brudens skjønnhet, i stedet for å være rotete og ta bort fokus fra bruden. Definnitivt det første smykket.

Skrevet

Det første smykke var finest, men til kjolen tro jeg smykke to kan ta seg best ut... synes det er veldig fint med et "krage smykke" når det ikke er v-hals.

Skrevet

Hvordan skal du ha håret?

Skrevet (endret)

Kan være det enkle kjedet vil henge for langt ned i kløfta med perlene. Har du sjekket det? :plystre:

Altså, det jeg mener er at det kan forsvinne ned i kjolen slik at man ikke ser perlene, fordi det er for langt.

Endret av Skjønningen
  • Liker 1
Skrevet

Syns det første var penest, men jeg liker enkle smykker best da :)

Edit: for en pen kjole!

Tusen takk :)

Skrevet

Hvordan skal du ha håret?

Det er kanskje greit å nevne, ja! :)

Tror jeg skal ha det helt eller delvis løst, med krøller/bølger. Har hår ned til armhulen, sånn ca.

Skrevet

Kan være det enkle kjedet vil henge for langt ned i kløfta med perlene. Har du sjekket det? :plystre:

Altså, det jeg mener er at det kan forsvinne ned i kjolen slik at man ikke ser perlene, fordi det er for langt.

Oi! Det har jeg ikke tenkt på... Hadde jo vært litt kjedelig :fnise:

Men synes selv ut ifra bildet at det ikke ser ut som det går så langt ned. Eller er det bare meg?

Skrevet (endret)

Oi! Det har jeg ikke tenkt på... Hadde jo vært litt kjedelig :fnise:

Men synes selv ut ifra bildet at det ikke ser ut som det går så langt ned. Eller er det bare meg?

Jeg synes det ser litt langt ut, men får du ikke prøvd det på? :)

Hvis det hadde vært en kjole med V-hals så hadde det jo sikkert ikke vært et problem.

Endret av Skjønningen
Skrevet

Jeg synes det ser litt langt ut, men får du ikke prøvd det på? :)

Hvis det hadde vært en kjole med V-hals så hadde det jo sikkert ikke vært et problem.

Jeg har funnet det på en nettbutikk, så får ikke prøvd før jeg har kjøpt det. Må nok sende en mail til kundeservice og høre med de hvor langt det er, og krysse fingrene for at det ikke er for langt :)

Likte det kjedet hakket bedre enn det andre, og nå som jeg ser det er enstemmig på det kjedet + har lest argumentene for, har jeg mest lyst på det enkle :)

Skrevet

Jeg har funnet det på en nettbutikk, så får ikke prøvd før jeg har kjøpt det. Må nok sende en mail til kundeservice og høre med de hvor langt det er, og krysse fingrene for at det ikke er for langt :)

Likte det kjedet hakket bedre enn det andre, og nå som jeg ser det er enstemmig på det kjedet + har lest argumentene for, har jeg mest lyst på det enkle :)

Ja, jeg syns også at det er det peneste av dem. :) Men sikkert greit å avklare lengden først, ja. ;)

Skrevet (endret)

Det er kanskje greit å nevne, ja! :)

Tror jeg skal ha det helt eller delvis løst, med krøller/bølger. Har hår ned til armhulen, sånn ca.

Da stemmer jeg definitivt det med to perler. Blir veldig flott med flommende, langt hår!

Endret av Semydfe
Skrevet

Ja, jeg syns også at det er det peneste av dem. :) Men sikkert greit å avklare lengden først, ja. ;)

Hehe, det er absolutt en fordel ;)

Tusen takk for at du påpekte det for meg! Tenkte ikke engang på det, jeg... :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Da stemmer jeg definitivt det med to perler. Blir veldig flott med flommende, langt hår!

Satser på det! Så lenge det ikke er for langt (sånn at det forsvinner ned i kløften), kommer jeg til å gå for det kjedet :)

Skrevet

Det kommer an på håret, synes jeg. Hvis håret ditt kommer til å ligge foran skuldrene, er jeg tilbøyelig til å være enig i at det første smykket med to perler er best, men hvis håret kommer til å være satt opp eller ligge på ryggen, synes jeg definitivt nr. 2 var best. Når du ikke har stropper og kjolen er såpass rett kuttet over brystet og enkel, synes jeg det vil bli penere med et smykke som ligger litt over brystkassen.

Både kjolen og begge smykkene var nydelige, så galt blir det ikke uansett, men jeg holder altså en knapp på kjede nr. 2 :)

Anonym poster: 2011e3f398ba4c6f004e0f8f32103dad

Skrevet

Det kommer an på håret, synes jeg. Hvis håret ditt kommer til å ligge foran skuldrene, er jeg tilbøyelig til å være enig i at det første smykket med to perler er best, men hvis håret kommer til å være satt opp eller ligge på ryggen, synes jeg definitivt nr. 2 var best. Når du ikke har stropper og kjolen er såpass rett kuttet over brystet og enkel, synes jeg det vil bli penere med et smykke som ligger litt over brystkassen.

Både kjolen og begge smykkene var nydelige, så galt blir det ikke uansett, men jeg holder altså en knapp på kjede nr. 2 :)

Anonym poster: 2011e3f398ba4c6f004e0f8f32103dad

Takk for både input og fine ord om kjolen og smykkene :)

Jeg kommer garantert ikke til å ha håret satt helt opp. Har et stort arr + en tatovering jeg vil skjule, så håret kommer mest sannsynlig til å bli liggende over skuldrene. Om ikke begge, så ihvertfall den ene skulderen.

Skrevet

Takk til dere andre som svart også, forresten! Setter pris på alle kommentarene :)

Skrevet (endret)

Jeg likte helt klart det første smykket best. Hvis det er for langt når du får det kan du jo bare kjøpe et enkelt sølvkjede hos gullsmeden, og flytte over anhenget? :)

Edit: det så jeg nå, at det gikk jo ikke.. jeg surrer litt, hehe. Uansett, det kan nok fikses hos en gullsmed om det virkelig er det smykket du vil ha.

Endret av Lunaire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...