Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen min gikk fra hverandre for 10 mndr siden, vi har tre barn. Bruddet var relativt udramatisk, det har vært tungt, men vi har klart å ha nogenlunde verdigheten i behold.

Her om dagen tenkte jeg å ta med barna til hans mor og samboer, da denne fyller 60. Da plumper datteren min ut med at det "fikk jeg ikke lov til" da jeg ikke er en del av familien lenger. Jeg skjønner at han nok ikke uttrykte seg nøyaktig slik. Men likevel så var det fryktelig sårende. Jeg har hatt et nært forhold til moren og stefaren hans, foreldrene mine har jeg et heller dårlig forhold til. Så dette er på en måte det nærmeste jeg har. Jeg sendte ham en litt sur meld, hvor jeg fikk til svar om jeg forventet å bli bedt på familietilstelninger. Jeg ble forsåvidt svar skyldig, men likevel føler jeg meg såret. Vi har 13 år sammen...føler at dette er nok en side av hensynsløsheten som var en av grunnene til at jeg gikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hardt å svelge men et nødvendig resultat av bruddet. Det blir vanskelig for ham og NY dame å være på søndagsmiddag eller 17mai fest hos hans foreldre, med deg sittende i sofaen skjønner du vel.

Skrevet

Jeg og eksen min gikk fra hverandre for 10 mndr siden, vi har tre barn. Bruddet var relativt udramatisk, det har vært tungt, men vi har klart å ha nogenlunde verdigheten i behold.

Her om dagen tenkte jeg å ta med barna til hans mor og samboer, da denne fyller 60. Da plumper datteren min ut med at det "fikk jeg ikke lov til" da jeg ikke er en del av familien lenger. Jeg skjønner at han nok ikke uttrykte seg nøyaktig slik. Men likevel så var det fryktelig sårende. Jeg har hatt et nært forhold til moren og stefaren hans, foreldrene mine har jeg et heller dårlig forhold til. Så dette er på en måte det nærmeste jeg har. Jeg sendte ham en litt sur meld, hvor jeg fikk til svar om jeg forventet å bli bedt på familietilstelninger. Jeg ble forsåvidt svar skyldig, men likevel føler jeg meg såret. Vi har 13 år sammen...føler at dette er nok en side av hensynsløsheten som var en av grunnene til at jeg gikk.

Er du singel og håpet du på at dere skulle bli sammen igjen ts?

Skrevet

Jeg syns ikke du kan forvente å dra på besøk til dine eks sine foreldre uten eksen din. Selv om at dere har barn sammen, blir det jo ganske kleint. Tenk om eksen din kommer hjem til foreldrene og plutselig er du der. Det kan godt hende at han ikke er komfortabel med det, og det syns jeg at du skal respektere.

Barna dine kan jo være med faren sin til besteforeldrene uansett.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Å møte opp på slektstreff på barnefarens side av familien synes jeg høres urimelig ut, men litt kontakt nå og da med foreldrene hans ellers burde være greit i mine øyne.

Endret av Eriks
  • Liker 8
Skrevet

I en ellers så kynisk verden generelt, er dette bare å forvente. I dag finnes det så alt for mange som er så til de grader egosentriske. Greit nok, dere er skilt, men hvis du fikk et godt forhold til noen fra hans familie, bør du få lov til å ha litt tid sammen med de. Dere har tross alt barn sammen også.

Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig å ville eller kunne ha kontakt med ekssvigerforeldre, det har jeg selv (selv om jeg ikke har barn med eksen). Men det er nok noe dere burde snakket om før du "tok det for gitt".

Anonym poster: e38282935583026884f6a317513af057

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig situasjon.

Familieselskaper syns jeg er urimelig å forvente.

Men at TS kan treffe mora hans på en hverdag når eks-mannen ikke er der syns jeg egentlig ikke burde være verdens undergang.

• Liker 2
Gjest LadySizz
Skrevet

Du får nok bare godta at du er ferdig med å gå i slike familieselskap når det har vært ett brudd.

Men at du har kontakt og besøker de utenom har vel egentlig ingen andre noe med,men du bør nok repsektere at ting har tatt slutt,og dette er en av tingene som forsvinner med ett brudd.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du er urimelig. Det er dessverre en del av det å skilles dette også. Du kan ikke forvente at ditt forhold til hans familie skal bli det samme, og det blir helt feil i mine øyne å komme i familieselskap. Jeg savner til tider også min ekssvigerfamilie, men føler det er helt uaktuelt å komme i slike sammenhenger. Livet går videre, kanskje får din eks en ny kvinne i sitt liv og da ønsker han ikke at du er der.

Anonym poster: 7922a6f3b8e285a1e3d0ea0e945215ac

• Liker 4
Skrevet

Skal han bestemme det, eller de som har selskapet tro? skal han tvinge dem til å velge da? det er i hvertfall urimelig! Min eksmann er faktisk velkommen i familieselskaper i min familie. Han har vært onkel til mine tantebarn i 14 år og en del av familien. Det er jeg og han som er skilt, ikke familien. jeg velger å bære over med det, ønsker ikke at familien skal måtte velge han bort. Dessuten, for barna, er jo alle i familien dems. La det ligge litt du, kanskje han føler det annerledes senere. Jeg ble slått hånden av da vi gikk fra hverandre og er ikke velkommen i hans familie lenger. Jg vet bedre enn å dukke opp et sted jeg ikke er velkommen, så det er ikke noe savn ;)

Anonym poster: 2a9cc5fdd2cb132bbfa13952edcf61e7

• Liker 1
Skrevet

Er du singel og håpet du på at dere skulle bli sammen igjen ts?

Det var bare tåpelig. Det er ikke sånn at alle ønsker å få tilbake eksen. Her er det snakk om familiebånd over flere år, ikke sjalusi.

Anonym poster: 2a9cc5fdd2cb132bbfa13952edcf61e7

Skrevet

Jeg synes du er urimelig. Jeg har god kontakt med ekssvigers, men forventer ikke å bli bedt i familietilstelninger, bursdager, osv, av den enkle grunn at jeg jo ikke er en del av familien lenger, selv om jeg er mor til barnebarna deres.

Skrevet

Ja, jeg synes du er urimelig her. Du kan virkelig ikke forvente å inviteres i familietilstelninger til hans familie når dere ikke lenger er et par. Forstår at det var du som gikk, da må du jo også ta konsekvensene av at hans familie ikke lenger er en selvfølge for deg å oppsøke på eget initiativ. Hva når han får seg ny kjæreste, forventer du da også å bli invitert?

Gjest LineaAlba
Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig, det eneste urimelige med dette er at han har bestemt dette uten å snakke med deg, og at du får beskjed gjennom datteren deres. Hvis alle er venner etter bruddet, og besteforeldrene til barna deres ønsker deg velkommen, syns jeg ikke det skulle være så problematisk. De kan jo fortsatt være glad i deg selv om det er slutt mellom deg og sønnen deres. Går det ikke an å prate sammen og komme til en løsning? Så du kan forklare hvorfor du fortsatt ønsker å være i deres liv.

Mine foreldre feiret alltid jul og andre tilstelninger sammen hos besteforeldrene mine etter de ble skilt. Det var veldig fint for oss barna, og sikkert hyggelig for de voksne også.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ønsker på ingen måte å bli sammen igjen. Og jeg forventet vel ikke å bli invitert, men syns det var så ukoselig å få det i ansiktet på den måten. Vi feirer jo jul sammen, og jeg treffer moren hans med jevne mellomrom. Det er vel bare sårt å miste hele familien jeg har vært en del av så lenge. Og så blir jeg irritert over at han er så ubetenksom i forhold til hva han sier til unga. Jeg tror ikke han sier det av andre grunner enn at han ikke tenker seg om. Når det gjelder ny dame, så er jeg innstilt på å samarbeide så langt det er mulig, og regner med at han vil finne ei som er innforstått med at han har barn og en eks.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning at når man bryter med noen bryter man også med dennes familie... Hadde du ønsket å ha ham (og en evt. ny kjæreste) tilstede i alle tilstelninger i familien din kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde en slik familie hvor det ville vært en mulighet, men jeg har ingen. SÅ det blir vanskelig å forestille seg.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning at når man bryter med noen bryter man også med dennes familie... Hadde du ønsket å ha ham (og en evt. ny kjæreste) tilstede i alle tilstelninger i familien din kanskje?

Hva er best for barna da? Jeg blir bra provosert av slike uttalelser, for jeg har sett hva min tidligere svigermors holdninger har gjort med barna våre og samarbeidet vårt. I min kjærestes familie samarbeider vi godt. Jeg har et godt forhold til mine bonusbarns mor og hele hennes familie. Og vi bor ikke en gang sammen. Men jeg ses på som en selvfølge. Og vi feirer selskaper og jul (!) sammen når det passer sånn. Nei, det er ikke hva JEG ville valgt, jeg har da ikke noe behov for å få hele eksfamilien hans på kjøpet, men jeg tenker på barna. Det er fint for dem. Så da skal jeg alltids klare av med det, de årene det er mest aktuelt.

Skrevet

Ja, du er urimelig. Selvom dere hadde ett udramatisk brudd kan du ikke se vekk fra at dere faktisk har gjort det slutt! Ja, dere har vært sammen lenge, og du er sikkert glad i hans familie (og omvendt) men når man har bestemt seg for at NÅ er det slutt da kan du ikke forvente å bli bedt i slike selskaper lenger. Ærlig talt, hva når du får deg ny kjæreste - skal du da fortsette å gå i disse bursdagene? Ta med nye kjæresten da, kanskje?

Og hva med når han får seg ny kjæreste? Skal du være den plagsomme eksen som dukker opp og gjør det hele ganske så ubekremt og kleint?

Ekser tilhører fortiden. Bruddet påvirker mer enn bare deg og han, også barna og øverige familie. At dere samarbeider bra om barnet er fint, og at barna kan fortsette å ha ett godt forhold til hele familien er topp, men du må innse at DU ikke lenger har ett natulig innpass i han sin familie.

Om foreldrene til eksen din hadde hatt lyst til å ha deg der hadde de invitert deg utenom, som en venn av familien.

Jeg kan legge til at jeg hadde blitt forferdelig sint på mine foreldre om de fortsatte å ha kontakt med min eks (ja, vi har barn sammen) uttover det som er naturlig når man har gått hver til sitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...