AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Casen er som følger: Jeg er sammen med en dame. Vi har vært sammen i snart 1 1/2 år. Bor ikke sammen. Hver gang, og da mener jeg hver gang, vi er sammen så ringer eller melder en tidligere pulevenn av henne. De jobber fortsatt sammen og er visstnok gode venner. Hun avsluttet puleforholdet når vi ble sammen. Ok, alle har en fortid. Men, jeg synes ikke det er greit at de ringes hver dag og sender god natt meldinger til hverandre. Hun mener jeg overreagerer og ser ikke problemet med det. Er jeg for touchy eller har jeg min rett til å si at jeg synes det helt jævla teit?? Er jo litt redd for at jeg skal oppfattes som syklig sjaul osv...selvfølgelig må hun få ha egne venner, men å sende god natt meldinger til enn tidligere pulevenn når hun er sammen med meg....halllooo!!!! Fornuftige tilbakemeldinger tas imot med takk. Anonym poster: a39170dba77c459c7080b7a4aae0eaeb
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Du får spørre om hun synes det hadde vært ok om rollene var byttet om. Anonym poster: a628b1e70d71d4328a09fcb770e426de 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Det har jeg gjort og da svarte hun bare at hun hadde ingenting med hvem jeg ringte og meldte med.... Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1 1
Gjest SunnyOne Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Selvfølgelig er ikke dette ok! Aldri om jeg hadde akseptert om kisen min hadde sendt sms i hytt og gevær med ei han hadde pult på før meg....spesielt!
Sweet77 Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Det der er fishy, syns jeg. Dette er ikke "bare en venn", de har en fortid sammen. Dessuten så respekterer venner gjerne hverandres valg, men her virker det ikke som hun har valgt. For i så fall hadde hun valgt å stille ham litt i bakgrunnen, de ser hverandre jo hver dag i jobben så det burde jo dekke "behovet". Jeg syns hun går langt over streken, og helst skal ha både pose og sekk. Be henne velge. Det her er ikke OK. 5
Gjest barista Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Overhode ikke OK. Dette er ikke bare en tilfeldig venn, men noen hun har vært intim med. Klart du reagerer! Jeg kan ikke forstå hvordan hun kan mene at du overreagerer. Det er helt OK at alle har en fortid, men det er nemlig det, en fortid. Og fortiden skal vi legge bak oss. 1
Chiyo Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Du kan jo forklare at du er litt sjalu siden du er så glad i henne. Det er jo en bra måte å forklare problemet på uten at hun blir sint. Jeg hadde blitt kjempe sjalu om damen min hadde hatt masse kontakt med en tidligere pulevenn. Altså ville ikke nektet henne noe som helst, men jeg ville sagt ifra at det plaget meg litt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Da er det i hvert fall ikke jeg som er feilen. Det blir diskusjoner hver gang vi er sammen fordi han enten ringer eller melder henne når vi er sammen. Kan jeg forlange at hun ikke skal svare?? Det er skikkelig turn off...men, hun ser ikke problemet. De kan snakke sammen flere ganger til dagen på jobb...så har hun vært hjemme kanskje en halv time, så ringer han. Når det nærmer seg leggetid, tikker god natt meldingen inn. Begynner å bli rimelig lei av alle diskusjoner. Vurderer faktisk å gjøre det slutt, for tydligvis har de to noe sammen som jeg ikke vet....elsker dama jo, men dette blir for vanskelig. Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Det har jeg gjort og da svarte hun bare at hun hadde ingenting med hvem jeg ringte og meldte med.... Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1 Få noen til å begynne med å sende deg slike meldinger så får nok pipa en annen lyd skal du se! Anonym poster: 6718f6e58131e58716ab5681fbd9eb09 7
Gjest barista Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Jeg pleier sjeldent å gi "dumpe" råd, men dette tok egentlig litt kaka. Jeg mener at dette er såpass elementært, at jeg hadde aldri giddi å bruke særlig tid på det. Når partneren ikke skjønner noe så elementært, begynner jeg å lure på om hvor vidt forskjellige vi egentlig hadde vært i forholds-regeler (i mangel på bedre ord). Det blir like dumt i mine øyne, som å sitte å forklare kjæresten at å ligge med andre er heller ikke ok. Det hadde jeg aldri hatt tålmodighet til.. 4
Steinar40 Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 Da er det i hvert fall ikke jeg som er feilen. Det blir diskusjoner hver gang vi er sammen fordi han enten ringer eller melder henne når vi er sammen. Kan jeg forlange at hun ikke skal svare?? Det er skikkelig turn off...men, hun ser ikke problemet. De kan snakke sammen flere ganger til dagen på jobb...så har hun vært hjemme kanskje en halv time, så ringer han. Når det nærmer seg leggetid, tikker god natt meldingen inn. Begynner å bli rimelig lei av alle diskusjoner. Vurderer faktisk å gjøre det slutt, for tydligvis har de to noe sammen som jeg ikke vet....elsker dama jo, men dette blir for vanskelig. Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1 Du kan prøve med å forlange at hun skal kutte all kontakt med ham, ja. Og hvis det da ikke skjer så bør du avslutte snarest. Vær veldig glad for at du ikke bor i sammen med denne hønsehjernen i hvert fall. Da blir det lettere.
Gjest Anonym Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Da er det i hvert fall ikke jeg som er feilen. Det blir diskusjoner hver gang vi er sammen fordi han enten ringer eller melder henne når vi er sammen. Kan jeg forlange at hun ikke skal svare?? Det er skikkelig turn off...men, hun ser ikke problemet. De kan snakke sammen flere ganger til dagen på jobb...så har hun vært hjemme kanskje en halv time, så ringer han. Når det nærmer seg leggetid, tikker god natt meldingen inn. Begynner å bli rimelig lei av alle diskusjoner. Vurderer faktisk å gjøre det slutt, for tydligvis har de to noe sammen som jeg ikke vet....elsker dama jo, men dette blir for vanskelig. Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1 Spør du deriøst om dette? Jeg hadde ALDRI godtatt dette, er det mulig!??? Kan ikke være mye mann i deg, hvis du ikke viser henne at du reagerer, HALLO??? Hadde IKKE stolt på den der dama, og for meg hadde det vært TOTALT TURNOFF!!! At du GIDDER!!!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2013 #14 Skrevet 17. februar 2013 Respektløs oppmerksomhetsjunkie. Dumpe.
Gjest Sobril Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Slår hun seg vrang og hun nekter å bryte med denne mannen, så stikker du så fort du kan og sender henne link til denne tråden! Endret 17. februar 2013 av Sobril
Sweet77 Skrevet 17. februar 2013 #16 Skrevet 17. februar 2013 Da er det i hvert fall ikke jeg som er feilen. Det blir diskusjoner hver gang vi er sammen fordi han enten ringer eller melder henne når vi er sammen. Kan jeg forlange at hun ikke skal svare?? Det er skikkelig turn off...men, hun ser ikke problemet. De kan snakke sammen flere ganger til dagen på jobb...så har hun vært hjemme kanskje en halv time, så ringer han. Når det nærmer seg leggetid, tikker god natt meldingen inn. Begynner å bli rimelig lei av alle diskusjoner. Vurderer faktisk å gjøre det slutt, for tydligvis har de to noe sammen som jeg ikke vet....elsker dama jo, men dette blir for vanskelig. Anonym poster: 5769f681a9fad78d55996de2735f46b1 Han invaderer jo livet ditt, mann. Med hennes bifall. Og han nyter det, ellers ville han respektert at hun hadde fått seg kjæreste. Her har du en som håper på noe mer, og som til stadighet får bekreftelser på at håpet ikke er forgjeves. Av et helt førsteklasses ekte nek. Skjønner hun ikke noe så elementetært som dette så - gud vet hva annet hun ikke vil forstå. Ser ikke ut som dere har noe enkelt liv foran dere. Tror du blir nødt til å stå opp for deg selv her. 2
lottelotti Skrevet 17. februar 2013 #17 Skrevet 17. februar 2013 Synes ikke at du overreagerer, om typen min hadde sendt natta meldinger til en tidligere pule-venn så hadde jeg nok sagt i fra!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #18 Skrevet 17. februar 2013 En ting er å ha noe kontakt med ekser man har beholdt som venner, men SÅ mye kontakt, nattameldinger, daglige telefoner osv, det blir helt merkelig... Skjønner veldig godt at du reagerer, og du bør handle deretter. Anonym poster: a2039307663612639ef5cb0743e8c934
meesah Skrevet 17. februar 2013 #19 Skrevet 17. februar 2013 SÅ mye kontakt har jeg ikke med de beste venninnene mine en gang. Men jeg har det til mannen jeg har et forhold med, aka har sex med..så du får nesten dømme utifra det selv. Men hvis DU syns dette er et problem, så er det et problem for deg, og en evt dealbreaker.
AnonymBruker 42 Skrevet 17. februar 2013 #20 Skrevet 17. februar 2013 Synes ikke du finnes hverken touchy eller sykelig sjalu :D Om noe, synes jeg kanskje du er litt vel tolernat. Why gidd you ? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå