Gå til innhold

Ikke bra nok for forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser at jeg ikke har noe særlig å gi til noen, så derfor vil jeg ikke bli sammen med noen. Ikke det at jeg har noen eventuelle kandidater heller. Men jeg har tidligere lenge hatt sterkt ønske om å treffe noen. Og det dukket ingen interessant opp. Og nå føler jeg at jeg selv ikke er bra nok, fordi jeg ikke har ork til så mye. Jeg har ikke ork til å holde orden rundt meg. Ikke ork til å gjøre stort annet enn TV-titting og internett på fritiden. Jeg er forferdelig kjedelig. Skulle til og med ønske jeg slapp å gå på jobben (selv om jeg alltid går på jobb). Livet er tomt. Jeg savner kjæledyret mitt som døde.

Er det andre som føler slik, at en ikke har ork? Føler meg alene om å ha det slik.

Anonym poster: 5a224106eed6bf06dad732e2cf3089ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er absolutt ikke alene om å ha det sånn. Jeg har daglig kontakt med mange som føler det på samme måte som deg og som trenger hjelp til å se sin egen verdi, finne seg selv og få tilbake energien og livsgnisten.

Det handler om ditt liv, dine valg og dine følelser, og det er opp til deg om du vil at ting skal fortsette å være slik de er, eller om du skal jobbe med deg selv og lykkefølelsen du savner!

Skrevet

Kanskje du er deprimert? Synes du skal ta kontakt med fastlegen din, og fortelle om hvordan du har det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det ikke slik nå, men skrur jeg noen måneder tilbake er dette som å lese om meg selv. Det jeg kan si er at det vil bli bedre, men det vil også ta tid. Ikke press deg selv til å gjøre ting du ikke orker akkurat nå, for det vil komme stunder hvor du føler deg lettere og mer oppegående. Når du opplever disse stundene (om så bare i små glimt), tak i dem og deg selv. Utnytt de ekstra kreftene for alt de er verdt, og så vil du se at det blir lettere å tenke positivt, lettere å være sosial, ja kanskje du til og med møter en herlig person for deg (men ikke stress med dette). Ta tak i de små øyeblikkene, det er slik man klarer å bygge seg opp litt etter litt, og plutselig er du klar for nye eventyr.

Skrevet

Kanskje du er deprimert? Synes du skal ta kontakt med fastlegen din, og fortelle om hvordan du har det.

Jeg har det ikke sånn hele tiden. Det kommer og går. Jeg kan være optimistisk og legge planer. Men jeg får sjelden gjort så mye ut av det. Egentlig har jeg et bra utgangspunkt, mem jeg har liksom aldri fått gjort noe særlig ut av livet mitt. Lite handlekraft. Tror jeg er slått ut av skuffelser jeg har hatt, og lav selvtillit.

TS

Skrevet

Jeg har det som deg akkurat nå. Men jeg vet jeg blir nedstemt av vinter og mørke. Denne vinteren har virket uendelig lang.

Jeg vet også at det er flere grunner til at jeg er så nedstemt og ikke har ork til så mye.

Jeg har jobbet mye med meg selv, jobbet mye med selvtilliten, selvfølelsen.

Har søkt så mange råd. Og de aller fleste har hele tiden gitt meg dette rådet; jobbe med selvtilit, bli selvsikker så skal du se alt ordner seg. Som sagt, så gjort.

Men så igjen har jeg venninner som sliter mer en jeg, og for de så har det aldri vært noe problem å få seg en kjæreste. Det har vært forskjellige jenter med forskjellige problemer å slite med. En venninne var så lite selvstendig som man kan bli, fikk seg en mann og ble gravid og forlovet med en veldig kjekk mann iløpet av 1,5år. En annen venninne som slet mye med angst og ekstrem dårlig selvtillit, fikk seg en utrolig kjekk mann som er snill som dagen er lang etter å ha vært singel iløpet av 4måneder.

Mens jeg som da faktisk jobber iherdig med både selvtillit, selvfølelse og å bli mer selvstendig, jeg sliter da med å finne en mann og dermed tenker at; ja hva i all verden feiler det meg?

Jeg som har datet så mange menn, hatt klare grenser, vist at jeg kan være selvstendig, vært selvsikker og blid.

Så alt jeg har jobbet for, virker som bare slipper ut av meg som en ballong som slippes ut for luft.

Og det som er igjen er en slapp jente som har mistet litt motivasjon for egen del og rett og slett ikke har ork lenger.

Jeg kommer meg på jobb, lite fravær, men tvinger meg selv til det for det er det eneste halmstrået jeg får tak i i dette livet. Bare håper det blir bedre når denne tunge vinteren begynner å slippe taket...

Anonym poster: 1cf3671876ce54b88d452a11f4f765d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg innser at jeg ikke har noe særlig å gi til noen, så derfor vil jeg ikke bli sammen med noen. Ikke det at jeg har noen eventuelle kandidater heller. Men jeg har tidligere lenge hatt sterkt ønske om å treffe noen. Og det dukket ingen interessant opp. Og nå føler jeg at jeg selv ikke er bra nok, fordi jeg ikke har ork til så mye. Jeg har ikke ork til å holde orden rundt meg. Ikke ork til å gjøre stort annet enn TV-titting og internett på fritiden. Jeg er forferdelig kjedelig. Skulle til og med ønske jeg slapp å gå på jobben (selv om jeg alltid går på jobb). Livet er tomt. Jeg savner kjæledyret mitt som døde.

Er det andre som føler slik, at en ikke har ork? Føler meg alene om å ha det slik.

er jo ganske mange som lever omtrent slik, meg innkludert. men er du sikker på at du ønsker å leve slik? jeg er ikke på internett fordi det er gøy, jeg kjeder meg egentlig hele tiden, så nå holder jeg på å prøve å snu livet. få en interesse(helst sosial) og få mer energi og glede i livet.

Anonym poster: 552feebb298e20652ea089a06b3b4d0e

Skrevet

Men så igjen har jeg venninner som sliter mer en jeg, og for de så har det aldri vært noe problem å få seg en kjæreste. Det har vært forskjellige jenter med forskjellige problemer å slite med. En venninne var så lite selvstendig som man kan bli, fikk seg en mann og ble gravid og forlovet med en veldig kjekk mann iløpet av 1,5år. En annen venninne som slet mye med angst og ekstrem dårlig selvtillit, fikk seg en utrolig kjekk mann som er snill som dagen er lang etter å ha vært singel iløpet av 4måneder.

Sånne ting har jeg også forundret meg over. Hvorfor noen så lett får seg en kjæreste.

TS

• Liker 3
Skrevet

Sånne ting har jeg også forundret meg over. Hvorfor noen så lett får seg en kjæreste.

TS

Jeg leser side opp og side ned; for å ha og vise andre at du har verdi, øk selvtilliten og selvsikkerheten!

Jobb med deg selv! Ja da kommer menn/kvinner rekende og vil mer en gjerne være i forhold med deg sies det.

Men jammen meg så viser det seg at både venninner og kamerater uten denne selvsikkerheten og selvtilliten greier å få seg en partner som både ser bra ut og er snill.

Jeg undres, men likevel tar det bort litt motivasjon fordi jeg da regner med at det er nok ikke akkurat det som da skal til....Må være noe annet..

• Liker 3
Skrevet

er jo ganske mange som lever omtrent slik, meg innkludert. men er du sikker på at du ønsker å leve slik? jeg er ikke på internett fordi det er gøy, jeg kjeder meg egentlig hele tiden, så nå holder jeg på å prøve å snu livet. få en interesse(helst sosial) og få mer energi og glede i livet.

Anonym poster: 552feebb298e20652ea089a06b3b4d0e

Jeg har en aktivitet jeg planla å gjøre mer fra nyttår av, og som jeg ønsket å bli god i. Men kjenner meg ofte ikke så motivert når akkurat de ukedagene kommer. Har gått noen ganger, og droppet det andre ganger. Så blir jo litt skuffet over meg selv. Samtidig som jeg skrur ned forventningene. Det er mange ting som kunne vært morsomt, om man hadde orket.

Skrevet

Trøstespiser gjør jeg også. Etter å ha holdt ut en hel arbeidsdag, så har jeg ofte bare lyst til å være hjemme i sofaen og spise det jeg har lyst på. Jeg skjønner ikke hvordan så mange folk har energien til både trening og et sosialt liv utenom jobben.

Har jo noen dager jeg er motivert og drar på trening/fritidsinteresse, så er ikke like ille hele tiden da.

TS

Skrevet

Jeg føler det på nøyaktig samme måte, TS! Var som å lese om meg selv.

Anonym poster: 28ecb6177425939c580a050878af31a5

Skrevet

Hvordan kan man skrive PM til noen når begge er anonyme?

Skrevet

Hvordan kan man skrive PM til noen når begge er anonyme?

Tror ikke det går. Og ingen av oss har vel lyst å avsløre profilnavnet. :)

TS

Skrevet

Hahah......fritidsproblemer. Jeg har det akkurat på samme måte som deg TS, begynner å tro at jeg bare er virkelig lat. Syns det er så ork. Har du sjekket jernlageret ditt? Det er såvidt jeg gidder å stå opp å dra til skolen bare fordi det er så ork å nettopp komme seg opp. Ingenting er gøy lenger, me fritids aktiviteter da jeg ikke har energi til det.

Anonym poster: b2afa27c784d1e425ba34a0549429081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...