AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Må få det ut. Har fastsatt en dato for røykeslutt, er ikke kommet dit ennå. Men i dag har jeg klart å ikke røyke (ennå). Så jeg vil ikke presse meg, om jeg røyker er det ikke så farlig fordi det ikke er idag jeg skal slutte, men prøver hardt likevel. Har tenkt på det nesten hele tiden siden jeg våknet. Noen ganger er det nesten lett, og andre ganger blir det plutselig såååå vanskelig!! Jeg har noen fysiske symptomer for angst, men faktisk er jeg ikke psykisk engstelig. Bare at jeg har så lyst til å røyke. I dag er det i hvertfall første dagen siden 16 år at jeg ikke har røykt innen 30 minutter etter å ha våknet. Oftest er det innen 5 minutter. Eller bør jeg skrive "var det". Fantaserer om at i dag er dagen jeg slutter, og kan ikke hindre meg i å håpe det, men akkurat nå er lysten så sterk. Jeg prøver å tenke på de siste gangene da jeg hadde så lyst og ble skuffet fordi sigaretten ikke var så god som forventet. Det hjelper. Dere som har sluttet, har dere noen tips for å klare å utsette igjen og igjen? Jeg ser det fungerer å si til meg selv at jeg bare venter 3 minutter, for det er tiden lysten blir så høy etter det jeg har lest. Og 3 minutter blir 30, så 1 time, og så flere timer. Men ville gjerne ha flere teknikker Og gratulerer til alle som har klart å slutte en dag!!! Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Gjest Funky Punk Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Finn på noe å gjøre! Hver gang du tenker på å ta deg en røyk så ikke forsøk å ikke tenke på det...da tenker man bare mer på det. Bare finn på noe, rydd, vask, gå en tur, rydd klesskapet, sett på musikk og DANS, ta deg noe godt å drikke 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Har allerede ryddet mer enn nødvendig i dag, og vasket grundig, men har ikke danset ennå Takk for tipsene. Det er sant det, det nytter ikke å prøve ikke å tenke på det. Bra du nevnte det, jeg tenker ikke så logisk akkurat nå Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Gjest Funky Punk Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Ja, det er grenser for hvor mye man trenger å vaske også Prøvd tyggis, kjærlighet på pinne eller andre ting man kan tygge/sutte på? Burde jo ikke erstatte røyken med masse usunt, men likevel greit å ha noe ha tilgjengelig
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Ja, det er grenser for hvor mye man trenger å vaske også Prøvd tyggis, kjærlighet på pinne eller andre ting man kan tygge/sutte på? Burde jo ikke erstatte røyken med masse usunt, men likevel greit å ha noe ha tilgjengelig ja, jeg følte det ble altfor mye da jeg ble ferdig skal ta en tyggis nå, det er sant at det føles godt når noe er i munnen min, merker at jeg elsker å drikke brus nå også... Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Har du sluttet å røyke Funcky Punk? Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Gjest Funky Punk Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Har du sluttet å røyke Funcky Punk? Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b En gang, men så begynte jeg igjen etter 3 år Skikkelig dumt av meg, men nå trapper jeg litt ned igjen. Er nede i ca 5 røyk om dagen fra 15 om dagen. 1
Rotemor Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Gratulerer til deg først og fremst! Drikk mer vann en du egentlig vil ha;) Det virker rensene.Man trenger gjerne mer søvn i begynnelsen også. Lykke til videre, 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Det er ganske bra Jeg har først trappet ned, og ventet til det ikke ble så vanskelig å nøye meg med ca. 6 røyk per dag. Etter det begynte jeg å trappe ned igjen, men fortere den gangen. Hadde prøvd det tidligere, men uten å bli så flink. Prøver å lære av det Du har klart det en gang, så du kan jo klare det igjen Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
krispa001 Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 Faren min har nettopp sluttet å røyke. Eller, for noen mnd siden egentlig. Han suger på sukkerpastiller og spiser nicorette-tyggiser. Han tenkte at det var på tide å slutte etter mange år med røyking, og en dag var det bare slutt. Han ville ikke ha en bestemt dag der han tok siste røyken, for da visste han at han kom til å starte igjen.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Gratulerer til deg først og fremst! Drikk mer vann en du egentlig vil ha;) Det virker rensene.Man trenger gjerne mer søvn i begynnelsen også. Lykke til videre, Tusen takk Skal gjøre det ja, akkurat nå føles det igjen umulig, men jeg vet jo bare det varer noen få minutter... Visste ikke det om vannet. Ikke om søvn heller, har faktisk sovet ganske mye i de siste nettene (siden jeg har gått ned til 4/dag), syntes det var rart Tror jeg skal lage en ny tråd for å vite nom noen vet om en app som kan hjelpe Tenk om det var en app som du kunne åpne hver gang du får lyst til å røyke, og så får du lese noe som hjelper å utsette... Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 Faren min har nettopp sluttet å røyke. Eller, for noen mnd siden egentlig. Han suger på sukkerpastiller og spiser nicorette-tyggiser. Han tenkte at det var på tide å slutte etter mange år med røyking, og en dag var det bare slutt. Han ville ikke ha en bestemt dag der han tok siste røyken, for da visste han at han kom til å starte igjen. Beundrer ham Jeg er enig med ham, det er derfor jeg faktisk ha fastsatt en dato som skal være min siste frist, men vil helst slutte før. For det blir enda mer frustrerende å vite at dette er min siste røyk, jeg vet jeg skal ikke føle det ble nk, så jeg skla ta en til som også blir min "siste" osv... Også vet ingen rundt meg hvilken frist jeg har, da får jeg ikke press. Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Finn inspirasjon på slutta.no Anonym poster: c2036fc0b6d55680aa6bbbd8a829d674
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #14 Skrevet 17. februar 2013 Shit, faen, faen! Jeg vet jeg kommer til å røyke innen noen minutter nå. Og når lysten er sterkest, tenker jeg bare at røykelsutten kan gå i hjel, jeg vil bare røyke!!!!!!!!!!!!! Og jeg baner vanigivs aldri.. Heldigvis går det over. Men lysten har ikke forlatt meg, jeg får ikke noen minutter fred... Bare mens jeg skrev bel det litt bedre... uffameg. Hvor lenge skal jeg være sånn, kjempe mot meg selv og den dumme, onde stemmen som sier at jeg bare kan røyke? Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 Finn inspirasjon på slutta.no Anonym poster: c2036fc0b6d55680aa6bbbd8a829d674 Takk Har lyst til å gråte nå. Er det normalt? Jeg synes det er latterlig å ha vanskeligheter med å vli kvitt en liten ting full av dritt, men, men.. kommer nok til å skrive mye her, da jeg merket av mens jeg skriver kan lysten gå litt ned Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Mynona Skrevet 17. februar 2013 #16 Skrevet 17. februar 2013 De første 3 dagene er verst! Det går over. Jeg lover!! Noe som hjalp meg (untatt å holde meg opptatt med vasking/rydding/osv) var å drikke vann. Jeg hadde en sporstflaske i hånda hele tiden, og drakk av den hver gang jeg hadde lyst på røyk. Da hadde jeg noe å sutte på, og vannet hjelper visstnok til å rense kroppen. Og som en annen skrev: meld deg inn på forumet til slutta.no. Det er helt fantastisk. Alle er i samme situasjon, og når jeg var der var alle støttende, de hjalp med tips og råd og det var helt i orden å komme med syting/klaging når ting var tungt. Jeg lærte mye der.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #17 Skrevet 17. februar 2013 De første 3 dagene er verst! Det går over. Jeg lover!! Noe som hjalp meg (untatt å holde meg opptatt med vasking/rydding/osv) var å drikke vann. Jeg hadde en sporstflaske i hånda hele tiden, og drakk av den hver gang jeg hadde lyst på røyk. Da hadde jeg noe å sutte på, og vannet hjelper visstnok til å rense kroppen. Og som en annen skrev: meld deg inn på forumet til slutta.no. Det er helt fantastisk. Alle er i samme situasjon, og når jeg var der var alle støttende, de hjalp med tips og råd og det var helt i orden å komme med syting/klaging når ting var tungt. Jeg lærte mye der. Tusen takk for gode tips Skal prøve å huske at de tre første er de verste. Og det ville jo være dum å røyke nå, da må jeg tilbake til starten, med skuffelsen i tillegg... Så at de også hadde en app, lastet den ned og nå skal jeg melde meg Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Mynona Skrevet 17. februar 2013 #18 Skrevet 17. februar 2013 Ja, ikke sant. Det er dumt å starte på nytt også, når du har vært så flink hittil. Noen dager da jeg synes det var vanskelig slet jeg meg skikkelig ut. Løp så langt jeg kunne (det var ikke så langt ) og enda litt til, så jeg var helt utslitt. Det hjalp litt også. En ting er også å løpe en liten runde i nærmiljøet ditt i dag. Ta tiden og skriv opp hvor sliten du ble. Gjør det samme om 2 uker, og du vil se stoooore endringer i kondisen. Det synes jeg var kjempemotiverende. Jeg tok bare en liten runde på 1km. Ikke noe store greier, men noe som var gjennomførbart for meg da.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #19 Skrevet 17. februar 2013 Ja, ikke sant. Det er dumt å starte på nytt også, når du har vært så flink hittil. Noen dager da jeg synes det var vanskelig slet jeg meg skikkelig ut. Løp så langt jeg kunne (det var ikke så langt ) og enda litt til, så jeg var helt utslitt. Det hjalp litt også. En ting er også å løpe en liten runde i nærmiljøet ditt i dag. Ta tiden og skriv opp hvor sliten du ble. Gjør det samme om 2 uker, og du vil se stoooore endringer i kondisen. Det synes jeg var kjempemotiverende. Jeg tok bare en liten runde på 1km. Ikke noe store greier, men noe som var gjennomførbart for meg da. skal nok gjøre det samme da pleier å trene hjemme. Ja det var så smart! jo mer klar over forbedringen ved å slutte man er, jo mer motiverende det blir. Er det lenge siden du sluttet? Anonym poster: 95231bdc287721e3ff9ab95d8671131b
Mynona Skrevet 17. februar 2013 #20 Skrevet 17. februar 2013 I mai er det 3 år siden. Savner det ikke i det hele tatt. Og det er vel over 2 år siden jeg sluttet å tenke på røyk på ukentlig basis. Den første av alt er jo kjip. Første festen, første ferien, første nedturen osv.. Men det er bare å huske på at ferien, festen og nedturen blir ikke noe bedre av en røyk. Det er bare noe vi inbiller oss. Lykke til på ferden forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå