AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Jeg skal kanskje overta en voksen katt, så jeg lurer på hva hun trenger av utstyr. Finner bare lister over hva man trenger til kattunger når jeg søker på nettet. Hun er renslig å bruker kattetoalett. Anonym poster: 6b99918945cb8eb2934a5d97c05848e7
sara-ellis Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Det spørs helt på personligheten til katten når det kommer til leker (noen katter roer ned lekingen ganske tidlig, andre holder på hele livet). Ellers har katten min to matskåler (våt og tørrfor) og en vannskål, et teppe som han ligger på og en børste. Noen bruker sele/bånd ute i begynnelsen ved flytting av katten.
Aurora M. Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Kasse med sand. Bur. Til matskåler kan du selvsagt bruke noe du har (det eneste som er viktig å vite er at de ikke må være for trange og at vannskålen ikke bør være av plast). Klorebrett/klorestativ, eller noe som kan fungere som det. Hvis katten ikke er chippet, vil jeg anbefale at du kjøper et halsbånd (selvutløsende!!) som du skriver navn og telefonnummer på. En kam eller børste er veldig greit å ha i tilfelle de får noe i pelsen/den floker seg el.lign. Et mykt pledd som kan være pus alene sitt Ellers anbefaler jeg alle varmt å ha et lite katteapotek. Det bør inneholde desinfeksjonsmiddel, sårsalve, bandasjer/ kompresser og termometer. En hendig og god flåttfjerner er også greit å ha. Lykke til med pus! Endret 17. februar 2013 av Aurora M. 2
Minya Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Listene over kattungeutstyr er ganske like det du vil trenge til en voksen katt. -Matskåler, helst to -Tørrfór (vi bruker Royal Canin) -Kattedo -Kattesand (Vi bruker TidyCats) -Klorestativ -Børste/kam om katten er langhåret, kjekt å ha når de er korthåret også for det er kos å bli børstet -leker av ymse slag, du kan lage selv eller kjøpe, et par skumgummiballer faller som oftest i smak hos de fleste katter -Evt et stort kattestativ med klorepinner og soveplasser -Transportbur Vi har også en vannfontene til katta vår fordi hun synes det er mer interessant å drikke rennende vann. Du kan også kjøpe catnip, enten på flaske, i tørket form eller i pellets. Et teppe til å ha i sofaen om du vil at katten skal kunne ligge der, og evt en liten pidestall med klorestativ under, slik at katten kommer litt høyere opp. Endret 17. februar 2013 av Minya 3
Gjest EryMax Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Skrev vist innlegget som AB, men det er jeg som kanskje skal ha meg katt. Hun godtar å bli transportert i bur. Å klorer bare på klorebrett og klorestativ. Hun er allerede godt sosialisert og veldig kosete. Jeg bor ganske så sentralt i by, så kravet mitt over å skaffe meg katt er at den kan være inne. Det hadde ikke vært noe problem, å hatt henne ute om jeg hadde bodd litt mer landlig til. Siden det er ei rasekatt det er snakk om, så har hun alltid vært inne så lenge som hun ikke er sterilisert. Hun skal selvfølgelig steriliserers, da det med løpetid er plagsomt både for eier og katt. Hun liker å leke og er veldig nyskjerrig på ting. Børsting og bading godtar hun uten for mye klaging.
Minya Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem, Ery 1
Gjest EryMax Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Det blir uansett mange uker til jeg får katt, siden hun skal ha kattunger snart og det må søkes til borettslaget om å ha katt. Dette er ei katt jeg kjenner ganske godt fra før av. Hun har vært plaget med løpetid ganske ofte, å har en haleknekk. Det med haleknekken gjør meg ingenting, hun er ei nydelig katt uansett. Å løpetidsplagene burde bli borte etter sterilisering.
memiss Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Vi overtok en 2-år gammel mons i desember, kjøpte han den lignende ting som denne, og den Elsker han, han nærmest bor i/på den. Da får du også klorestokk med. http://www.tempohundogkatt.no/Katt/Klorebrett-klatremoebler/Oviedo-kloremoebel - matskåler, en drikkeskål - Bur som ikke er for lite. - et pledd katten kan ha, som bare er kattens. kan også være lurt i invistere i den sånn http://www.ipet.no/product.html/furminator-katt-2?category_id=38 Veldig greit å ha, for det første tar du bort mye hår som ellers ville havne rundt om i huset, og katten får ikke så mye hår i magen når den vasker seg. + at pelsen blir nydelig
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Ikke en drit. Har ingenting til våres katter. Anonym poster: 7a115ce5bac8d6089bf29c1002d83ef2
Harlequin Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 En katt trenger strengt talt ikke så mye - kommer litt an på hvor du bor og om du skal transportere mye, men katten hjemme klarer seg fint med mat- og vannskål, do og et par leker. Hun er korthåret så krever minimalt pelsstell, ellers er vel det det viktigste jeg kommer på utenom det nevnt over.
Gjest EryMax Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Det er en ragdoll, så den er semi langhåret. Jeg bor i byen, å kommer til å transportere katten mye men hun er veldig vant til bil og bur så det går fint. Det er som regel ikke en lyd i henne når man først har fått buret i bilen eller på bussen.
Brunhilde Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 Ragdollen er en nydelig katt, og haleknekk er jo bare sjarmerende! Lykke til - tenker du gleder deg til den kommer i hus, selv omd et er en stund frem i tid.
Perelandra Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Lykke til med pus! Det høres veldig koselig ut. Støtter de andre her når det gjelder utstyr. Det første jeg kjøpte før jeg fikk pus i hus, var do og reisebur, og deretter kattesand, mat og matskåler. Husk at selv om du har kjøpt et teppe til katten, så kan det godt hende at den heller vil ligge på noe annet. Kanskje forelsker den seg i en av genserne dine, eller liker å ligge på et håndkle baderomsgulvet. Hvis du er heldig vil kanskje katten bruke reiseburet som soveplass. Katter er sær dyr! De pleier også å bytte favorittplasser inni mellom.
Gjest EryMax Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Hun her katten ligger på det hun vil. Tepper og ullgensere er en stor favoritt. Jeg har nettopp tilbringt noen dager med hun her katten. Å jeg kjente kattungene hennes sparke, det var nesten litt magisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå