Gjest Tex Skrevet 21. mars 2004 #1 Skrevet 21. mars 2004 Hva er ditt "gamle" og hvor gammelt er det? Har det fex en spseiell historie...?
Lullu Skrevet 21. mars 2004 #2 Skrevet 21. mars 2004 Hei! Mitt "gammelt" er gull jeg har fått fra mormor, som skal smeltes om til våre gifteringer. Har b.l.a. fått gifteringene hennes, og hun var lykkelig gift "til døden skiller oss ad". Har også fått noe gull fra mamma.
Tusenogtredve Skrevet 21. mars 2004 #4 Skrevet 21. mars 2004 Det er mamma som syr kjolen min og hun skal plukke noe pynt av sin brudekjole å sy på min. 35 år gammel pynt blir mitt gammelt
Arwen Skrevet 21. mars 2004 #5 Skrevet 21. mars 2004 Jeg finner ikke noe gammelt jeg, så jeg dropper hele greia.
Gjest MrsL Skrevet 21. mars 2004 #6 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har en gammel veske som jeg har fått av min tante. Den har hun kjøpt på loppemarked og den er fra ca. 1920 - årene. Den er i sølv og det passer jo når jeg har sølvtilbehør, så jeg tenker det blir den :-)
Wayah Skrevet 21. mars 2004 #8 Skrevet 21. mars 2004 Min kommende svigermor og min kommende mann gikk sammen for å lage smykke, hodesmykke og armbånd til meg, som blant annet er laget av deler til et gammelt smykke hun fikk av sin svigerfar(litt innviklet). Det ble kjempefint!
Tari Skrevet 22. mars 2004 #10 Skrevet 22. mars 2004 Jeg skal ha perleøredobber og enradsperlekjede som jeg har arvet av mamma, som pappa igjen har kjøpt til henne den gangen de var unge og forelskede :-)
Isiselin Skrevet 22. mars 2004 #11 Skrevet 22. mars 2004 Fordi jeg allerede har alt mulig og alt er nytt.... fikk jeg låne to hårnåler av min kommende svigermor. Disse er over 100 år gammel og er fra hennes oldemor. De er helt vanlige hårnåler og skal ikke synes. De skal gjemmes inne i hårkreasjonen min... Så får jeg mitt på det tørre... Hehe! Disse fungerer altså som både lånt og gammelt.
-ida- Skrevet 22. mars 2004 #12 Skrevet 22. mars 2004 Gammelt og gammelt, jeg skal ha et perlearmbånd jeg har fått av min kjære tidligere. Det er ikke mer enn 2 år gammelt da men det får holde. Eller kanskje jeg skal slenge på meg en gammel sloggitruse
Tosca Skrevet 22. mars 2004 #13 Skrevet 22. mars 2004 Min mors gullring som hun fikk av min far på 50-tallet en gang og hennes onkels giftering fra 1926 blir smeltet inn i våre gifteringer sammen med våre egne forlovelsesringer. Gleder meg til å bruke den nye ringen. Massevis av historie i den. Fin måte for gammelt gull å leve videre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå