Gå til innhold

Ønsker meg så innmari katt, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg så veldig, veldig en pus! Men jeg har desverre to utfordringer som jeg mistenker at ikke lar seg kombinere med det å ha katt...

Første, og største utfordring er at jeg er allergisk mot pelsdyr. Er det noen som har erfart at det går ann å ha katt til tross? Jeg reagerer også på hester, men etter at jeg hadde drevet med hest en god stund så bedret faktisk det seg..

Hva gjør dere med katten i ferier? Er det vanskelig å få noen til å passe pus? Hva hvis dere ikke har noen som kan passe den?

Jeg reiser en del og vil vite om det lar seg kombinere med å ha katt. Hvis ikke må jeg kutte ned på reisingen (bare så det er klart jeg tenkr ikke tanken om å la katten være alene!), eller vente en stund før jeg får katt (dvs. hvis det lar seg kombinere med allergien min).

Jeg vil vite at alle forutsetning for at det skal fungere er på plass før jeg i det hele tatt tenker tanken om å faktisk anskaffe en katt. Jeg vil ikke prøve, for så å finne ut at det ikke funker. Det viktigste er at det vil fungere for katten, jeg vil ikke skaffe en katt hvis jeg ikke være sikker på at jeg kan gi den et skikkelig hjem.

Anonym poster: 43472d75f9547a75ed8a5004270e921a

Videoannonse
Annonse
Gjest Grasjur
Skrevet

Jeg er allergisk, men har katt likevel. Går bra så lenge jeg støvsuger annenhver eller hver tredje dag, ikke lar hun være på soverommet eller har henne helt oppi ansiktet :)

I ferier passer mine foreldre eller brødre den :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Luppa
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er allergisk og har ikke katt selv, men min mor har. Jeg reagerte veldig på den i starten, men jo mer jeg har vært med den jo mindre merker jeg til allergien. MEN: dette er veldig individuelt. Foreslår at du prøver deg som fosterhjem for dyrebeskyttelsen først, sånn at du får prøvd å ha katt for en begrenset periode (samtidig som du gjør en viktig jobb:) ).

Takk for tips! Det var en veldig god ide. Da slipper jeg å prøve for å finne ut at jeg må omplassere katten!

Da er det kanskje håp da.. :strix:

Anonym poster: 43472d75f9547a75ed8a5004270e921a

Skrevet

Ta med i beregningen at en katt ofte lever i 15-20 år da :-)

• Liker 2
Skrevet

Meld deg som fosterhjem for Dyrebeskyttelsen eller FOD. Da slipper du å tenke på hva du skal gjøre med katten i ferier og hva og om og hvis du skulle bli kjempeallergisk. Når du så er klar for det kan du skaffe deg din egen katt. Kanskje alt går bra og du forelsker deg fullstendig i en av de du får på besøk i fosterhjem :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er mye ute og reiser og vet du skal reise mye, ville jeg ikke tatt på meg ansvaret ved en katt.

Jeg syns ikke noe om at man skal sende katten sin bort i ny og nè bare fordi eier skal bort, det er greit nok hvis du reiser på ferie 1-2 ganger i året. Men jeg syns ikke noen dyr har godt av og bli plassert rundt om kring, det kan ødelegge dem, mener jeg. Mye stress, du kan ende opp med en hannkatt som vil begynne å markere masse inne fordi den er missfornøyd f.eks.

Og du får også tak i katter som er allergi vennlig, nakenkatter og ragdoll(babydoll) f.eks. :)

Anonym poster: 11bfaa6e6198c1fb1572d10f55da8e8a

Skrevet

Ops, det er rasekatter så de koster kanskje rundt 6000-10.000,-kr

Anonym poster: 11bfaa6e6198c1fb1572d10f55da8e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...