Gå til innhold

Klarna konto eller faktura?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør kun fordi jeg ble litt nysgjerrig på dette..

Ser Klarna tilbyr faktura som koster 65kr men Klarna konto koster fra 95kr og fakturagebyr på 45 kr.

Hvis man har tenkt til å betale hele regningen med en gang, vil det da lønne seg å ta Klarna Konto og ikke faktura? Eller er det "skjulte" gebyrer på konto som gjør at den blir dyrere enn faktura allikevel? Noen som vet? Hvis tilfelle er slik det ser ut som- at konto blir billigst er jo dette å lure forbrukeren litt syntes jeg.

Jeg bare undrer meg litt over dette, har ikke tenkt til å benytte meg av det :-)

Anonym poster: fb0852f7d1c83be89555fa56ab056f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har man konto hos Klarna vil hver kontofaktura ha en administrativ avgift på 45,00 NOK, uansett hvor man mange fakturaer man har samlet på delbetalingskonto. Betaler man derimot etter forfallsdato, eller betaler mindre beløp enn det som fordres, vil det tilkomme en forsinkelsesavgift på 95,00 NOK. Denne avgiften er ikke skjult, dette fremkommer i avtalevilkårene man godkjenner for å kunne opprette konto. Tjenestene som tilbys i konto har ulike vilkår, det finnes delbetaling med renter og uten renter, samt ulike betalingskampanjer.

Når det gjelder vanlig faktura med 14 dagers betalingsutsettelse fra man gjør kjøpet, vil ikke Klarna fakturere andre avgifter enn evt forsinkelsesomkostningene som tilkommer dersom man ikke betaler til forfallsdato. Per i dag er purregebyret på 63,00 NOK. Butikken kan derimot ha egne avgifter som kan variere fra butikk til butikk.

Uansett om man velger faktura eller konto, lønner det seg altså å betale innen forfallsdato. Det lønner seg også å sette seg inn i de ulike betalngsalternativene som Klarna tilbyr, for å finne ut hva som passe til ens behov. Vår kundeservice er åpen alle hverdager mellom 08.00 og 17.00, per telefon 21 01 89 91 og per chat www.klarna.no.

Vi svarer gjerne på flere spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi svarer gjerne på flere spørsmål!

Har dere klart å rydde opp i dette?

Ulovlige kredittavtaler ved netthandel

Forbrukerombudet fant tidligere i år flere ulovlige vilkår i kredittselskapene Klarna ABs og Gothia Finans AS’ kredittavtaler. Begge selskapene ble bedt om å gjøre flere endringer, og Gothia har innrettet seg etter en god dialog med Forbrukerombudet.

Klarna har på sin side ikke villet gjøre alle endringer Forbrukerombudet har bedt om.

Anonym poster: f18ba37c33d9e1f6687bccc87e517560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pengene lønner det seg normalt sett å betale med VISA for å slippe fakturaavgifter.

Og har du ikke penger bør du ikke handle ;)

Så - ingen grunn til å betale for faktura eller konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...