Gå til innhold

Måtte bytte bank pga lån (sinna)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi tok opp lån måtte vi bytte bank til den banken vi skulle ha lån i, dette var noe jeg egentlig ikke ville, siden jeg var veldig fornøyd med banken jeg hadde. Men jeg gikk inn i nybanken med åpent sinn, problemet er at den nye baken har bare bydd på problemer og sinne, får ikke til å logge inn i banken, og om jeg en skjeden gang lykkes i det, å skal legger regninger til forfall, så kommer jeg ikke så langt at jeg må trykke inn koden/passordet for det!! Får jo ikke bet regninger! Hvor lenge må man ha en banken før jeg kan bytte tilbake?

Dem trekker meg også for forsikringer jeg skulle søke på, men siden jeg ikke kommer inn i banker, fikk jeg heller ikke søkt, og nå vil dem ikke ta imot søknad om forsikring, men trekker meg beløp.

Har snakket med dem, men opplever at dem har viktigere ting enn meg å ta seg av...

Kan jeg be om pengene tilbake fra den forsikringen jeg ikke får søke på, og søke om den forsikring i en anne bank?

Er det noe regel på hvor lenge man må ha en bank man har lån i, før man kan bytte? (byttet i desember)

Anonym poster: 0031daf3e51f5c7a58191d88583c2ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bank er det her?? De kan ikke trekke deg for en tjeneste du ikke har søkt om - det er tyveri. Det synes jeg du skal RINGE til dem i morgen og påpeke, høflig men bestemt. Høres ut som en useriøs bank..

De kan jo ikke ta penger fra deg for en tjeneste du ikke får. Hvorfor gikk du til denne banken i utgangspunktet? Fikk du ikke lån i 'hjembanken'?

• Liker 3
Skrevet

Dette må være trolling....

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper det.

Skrevet

Ønsker ikke å si hvilken bank dette er, til tross for dårlig opplevelse fra min side.. vi tok opp lån her fordi dem hadde best rente, og samboern hadde boliglån her fra før.. så da ble det sånn.

får prøve å snakke på nytte med dem mandag, vel om dem ikke kan rydde opp snart, så er det mulig jeg skriver navnet på banken i forbannelse... men det er en ganske godt kjent bank.

Gjest Nigiria
Skrevet

Er det DNB? Har helt utrolig negativ opplevelse med å ha lån der. Dårlig nettbank og kundeservice.

• Liker 7
Skrevet

Er det DNB? Har helt utrolig negativ opplevelse med å ha lån der. Dårlig nettbank og kundeservice.

Virkelig? Jeg har kjempegod erfaring med DNB - både kundeservice, helt grei nettbank og ikke minst best boliglånsrente.

Anonym poster: 1cfddd0c17132f18414fc97780718edf

• Liker 12
Skrevet

Virkelig? Jeg har kjempegod erfaring med DNB - både kundeservice, helt grei nettbank og ikke minst best boliglånsrente.

Gjensidige har jo lavere boliglånsrente enn DNB?

Anonym poster: 3213c53b1f1585a566b5cd8558e1b39e

Skrevet

Jeg hadde gått i banken og fått snakket med noen. Legekontoret mitt er elendige på å ta telefonen, og når de først gjør det kan de ikke hjelpe meg med noe som helst. Så jeg bruker å gå innom i stedet, så blir de ikke kvitt meg så lett som på telefonen.

Skrevet

Gjensidige har jo lavere boliglånsrente enn DNB?

Anonym poster: 3213c53b1f1585a566b5cd8558e1b39e

Jeg har 3,3 % i DNB. Er Gjensidige bedre? I så fall bytter jeg gjerne.

• Liker 1
Skrevet

Nei, DNB var banken jeg hadde, og lengter tilbake til. Var superfornøyd med dem, men jo ikke gjøre alle kundene sine fornøyd (noen vil jo finne noe å klage på) men i dette tilfelle, så synes jeg at jeg har rett til å reagere.

• Liker 2
Skrevet

Bytta fra DnB til Postbanken i protest mot dårlig kundebehandling og nedlatende betjening.

Så kjøpte DnB opp Postbanken,og nå er jeg visst tilbake igjen? :pasha:

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Innloggingsproblemer i nettbanken er noe alle banker sliter med i dag. Dette er ikke banken sin feil, men bankid(java) som sliter. Dette er noen alle norske banker bruker. Du ville hatt like problemer uansett hvilken bank du hadde hatt. anbefaler deg å sjekke hvordan java du har på datamaskinen. Dersom du ikke har den siste, oppdatering 13, bør du slette java (alle javaer, mange der ute som har installer 2-7 ulike javaer, som ikke er avinnstallert), og deretter laste ned, og installere java på nytt. Bruker du Mac, har de kuttet helt ut java, som byr på nye problemer. Og bruker du firefox som nettleser må du dobbel bekrefte java. Dette finner du lett informasjon om ved å søke litt, titt gjerne på youtube videoer, og flere av bankene har lagt ut veiledninger på nett.

Dersom du har siste versjon bør du slette java cache, og leserlogg, historikk.

Som sagt, situasjonen du beskriver, som jeg leser det, har ingenting med banken å gjøre. Det er overhode ikke banken sin feil. Alle banker sliter med dette akkurat nå.

Banken kan umulig trekke deg for penger for en tjeneste du ikke får. Enten må du selv ha lagt til betalingen, eller den går automatisk. Dersom den går automatisk er det noe som krever at nets får beskjed om dette, eller du må selv gjøre det i nettbanken. Dersom nets utfører det, krever det din signatur. Så her skurrer det veldig i hva du sier. Mye mulig at du opplever det slik som du forklarer, men ta da kontakt med banken din for å forhøre deg, mulig det er misforståelser ute å går.

Ring dem igjen. Kanskje du har vært uheldig å treffe en rådgiver på en skikkelig dårlig dag. Eller du bare kom til en gretten gubbe. De fleste er faktisk blide og service innstilt. Men flere av bankene nå setter en strek i hvor langt de kan gå med å hjelpe kunder med java problematikken. De er faktisk begrenset at man kan sitte i 40-90 min i en telefonsamtale med en kunde som ikke får det til. Det er faktisk ikke bankens ansvar. Da må man finne venner, slektninger, eller veiledninger bankene har lagt ut.

Ellers så er det klart at banken skal hjelpe deg med alle sider av ditt kundeforhold, det skulle bare mangle.

Du kan nok bytte bank etter når du ønsker, så lenge du ikke har bundet lånet, og at du får lån i annen bank.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dårlig nettbank? :klo: Hva er det som skal til for at du skal like en nettbank da? Har du noen gang prøvd Nordea sin? Det er helt elendig sammenlignet med DNB sin. Og; kundeservicen til DNB er jevnt over veldig god ref. kundenes tilbakemeldinger, men det vil jo selvfølgelig være noen som ikke bli fornøyd (for eks. du). Det blir feil av deg å si at DNB har dårlig kundeservice fordi du har hatt dårlig(e) erfaring(er).

Endret av Lista
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor tok du ikke opp lån i grombanken, da?

Ellers er det som barista sier ang. nettbank, samt automatiske betalinger.

Anonym poster: 97140508a410363e7a51bec1cce98995

Skrevet

Du kan fint bytte bank, bare la det stå igjen en konto for trekk av lån og overfør beløpet de trekker hver mnd dit fra banken du bytter (tilbake) til. De er pliktige å overføre alle avtalegiroer ol. til den nye banken for deg.

Anonym poster: 99e247e539d61dc3f90a6c4bf7f5861a

Skrevet

Dårlig nettbank? :klo: Hva er det som skal til for at du skal like en nettbank da? Har du noen gang prøvd Nordea sin? Det er helt elendig sammenlignet med DNB sin. Og; kundeservicen til DNB er jevnt over veldig god ref. kundenes tilbakemeldinger, men det vil jo selvfølgelig være noen som ikke bli fornøyd (for eks. du). Det blir feil av deg å si at DNB har dårlig kundeservice fordi du har hatt dårlig(e) erfaring(er).

Helt enig med deg. Jeg hadde DNB før, men har Nordea nå, og DNB sin nettbank er helt super og veldig stabil hvis man sammenligner med Nordea. Mulighetene man har i nettbanken til Nordea, og brukervennligheten er også mye dårligere.

Vurderer å bytte tilbake, ja..

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lån og superspar i dnb, alt annet har neg i min opprinnelige bank... Det går helt fint, bare sørger for å ha trekk fra min bank og over til dnb et par dag før lånet trekkes fra konto.....

Grunnen til at jeg har. Lån i Dnb er at vi har felles lån, og da kunne vi ikke dele det over to banker, og sambo hadde dnb fra før og var saga gull kunde. Og min tidligere bank er lokalbanken der jeg bodde for mange år siden....

Skrevet

Jeg også.

Anonym poster: e1241b774a90305da32bce0342be4599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...