Gå til innhold

Høyrentekonto Santander?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har konto hos Santander? Oppdaget tilfeldig at de har en marginalt bedre innskuddsrente enn sparesmart. Pluss at de har månedlig kapitalisering, som jo gjør pengene lettere tilgjengelig. Men jeg blir i tvil, siden jeg ikke finner den kontoen under finansportalen? Ville dere vært skeptisk siden banken er spansk? Har jo vært mye snakk om den dårlige økonomien i Spania. Dersom en bank går nedenom og man må vente på penger fra sikringsfondet, mister man da oppsparte renter? Eller får man igjen hele beløpet man har til gode?

Anonym poster: ee8bdb180116cca08848fcf69931a9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har konto hos Santander? Oppdaget tilfeldig at de har en marginalt bedre innskuddsrente enn sparesmart. Pluss at de har månedlig kapitalisering, som jo gjør pengene lettere tilgjengelig. Men jeg blir i tvil, siden jeg ikke finner den kontoen under finansportalen? Ville dere vært skeptisk siden banken er spansk? Har jo vært mye snakk om den dårlige økonomien i Spania. Dersom en bank går nedenom og man må vente på penger fra sikringsfondet, mister man da oppsparte renter? Eller får man igjen hele beløpet man har til gode?

Nå fant jeg selv ut at man også får tilbake renter. Men at det kan ta litt tid før man får pengene tilbake, og at man kan tape renter opptjent i den perioden. Men uansett bedre enn å miste alt, da. Får se om jeg ikke satser på santander heller enn sparesmart, hvis renten holder seg. Er jo en fordel å kunne ta ut rentene også dersom en annen bank kommer med et bedre tilbud. Men stusser fortsatt på hvorfor kontoen ikke finnes på finansportalen... kan den være helt nystartet?

Skrevet

Jeg stoler ikke på santander banken, så enkelt er det. Jeg hadde ikke tatt sjans på en bank jeg var usikker på. Sparesmart er ikke den med den dårligste renten, når topprente går ned og de andre holder seg på 3,5, har sparesmart god rente en stund til.

Anonym poster: f0f9f2f0de590f7fc28863c18540da62

Skrevet

Jeg har kun kredittkort gjennom Santander, og fornøyd med dem. Men jeg ville heller valgt Bank Norwegian som har akkurat samme rente på 3,5% enn Santander, kanskje fordi jeg har et veldig godt forhold til dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg stoler ikke på santander banken, så enkelt er det. Jeg hadde ikke tatt sjans på en bank jeg var usikker på. Sparesmart er ikke den med den dårligste renten, når topprente går ned og de andre holder seg på 3,5, har sparesmart god rente en stund til.

Hvorfor stoler du ikke på den?

Skrevet

Jeg har kun kredittkort gjennom Santander, og fornøyd med dem. Men jeg ville heller valgt Bank Norwegian som har akkurat samme rente på 3,5% enn Santander, kanskje fordi jeg har et veldig godt forhold til dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Santander har 3,71% på beløp over 100 000, er derfor jeg vurderer dem nå. Men bare lurte på om det er noen skjulte vilkår i banken, siden finansportalen ikke har tatt dem med. Den vanlige sparekontoen deres står der, ser jeg.

Skrevet

Hvorfor stoler du ikke på den?

Jeg hadde forbrukslån via Santander en gang i tiden, det var aldri problemer med å betale fra min side, men plutselig hadde de ikke registrert at jeg hadde betalt ned 5000 av de 8000kr eg hadde lånt, og de sendte purring på hele beløpet. De la seg selvsagt flate og beklaget i det vide og breie, men jeg betalte ned lånet mitt som planlagt, og ville ikke ha mer med de å gjøre.

Har i likhet med Yvonne et mye bedre forhold til Bank Norwegian.

Sparesmart.no har vel rente på 3,75? Og Topprente har til mars en rente på 3,76%. Kanskje santander har en mm høyere rente, men tillit er verdt mer enn det :)

Anonym poster: f0f9f2f0de590f7fc28863c18540da62

Skrevet

Jeg hadde forbrukslån via Santander en gang i tiden, det var aldri problemer med å betale fra min side, men plutselig hadde de ikke registrert at jeg hadde betalt ned 5000 av de 8000kr eg hadde lånt, og de sendte purring på hele beløpet. De la seg selvsagt flate og beklaget i det vide og breie, men jeg betalte ned lånet mitt som planlagt, og ville ikke ha mer med de å gjøre.

Har i likhet med Yvonne et mye bedre forhold til Bank Norwegian.

Sparesmart.no har vel rente på 3,75? Og Topprente har til mars en rente på 3,76%. Kanskje santander har en mm høyere rente, men tillit er verdt mer enn det :)

Sparesmart har 3,7, men jeg ønsker helst en konto som betaler ut renten månedlig. Og Terra har ikke hatt det beste ryktet de heller. Men vi får se, kan vel dukke opp noen andre konkurrenter om sparekundene også får vi håpe.

Skrevet

Den finnes på Finansportalens oversikt!

Anonym poster: b845e041daa01d103f264256f6a536bd

Skrevet

Den finnes på Finansportalens oversikt!

Anonym poster: b845e041daa01d103f264256f6a536bd

Så at den kom inn nå i dag, så da var vel dette et helt ferskt tilbud. De kan ikke kutte igjen uten å gi to mnd varsel, eller er det 6 uker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...