Gå til innhold

Besøker foreldre/svigerforeldre dere?

32 stemmer

1. 1. Får dere besøk av svigerforeldre/foreldre?

• Ja, 1 gang i uken.
      5
    • Ja, 1 gang hver 2. uke.
      4
    • Ja, 1 gang i måneden.
      5
    • Noen ganger i året.
      13
    • En gang innimellom, i løpet av 2-3 år.
      2
    • Nei.
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på dere som har svigerforeldre eller foreldre som bor timesvis/langt unna, men dere som har familie som bor 1-1,5 timer unna dere. Og som har et OK/greit forhold til dem.

Får dere til tider besøk av dem?

Anonym poster: 4671896ae8389ad24f5591859921ed89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bor fortsatt hjemme :(

Anonym poster: cad4859fd19a83f21e040670a5908043

Skrevet

Både svigerfamilien og "min" familie bor cirka to timer unna oss. Vi har bodd her i to år, og på de to årene har vel svigerfamilien vært her fem-seks ganger, mens "min" familie har vært her rundt ti ganger. Alt grovt beregnet, teller ikke gangene. Vi forsøker å få til at vi besøker hverandre minst annenhver måned (fulltidsjobber, studier, deltidsjobber, barn osv. som gjør at det kan gå litt tid mellom hver gang vi møtes), men snakker sammen på telefon minst en gang i uken.

Vi har et godt forhold til begge sider.

Anonym poster: 2ed86bc2dff1082be5904164aac8e2e4

Skrevet

svigermor har kun øye for sin datter og hennes barn. Så hun er ikke her nei.

Mine foreldre er syke og gamle,så vi besøker dem

Anonym poster: 79c6e97259e8c57e155f2373f833000c

Skrevet

Svigers bor 50 mil unna, men skal faktisk få besøk av de om et par uker. Vi prøver å besøke dem så ofte vi kan og har overskudd til reisen og penger til det da. Mine foreldre bor 10 minutter med bil unna, og har ikke besøk av de noe særlig. Vi møtes ofte, de bare kommer ikke hjem til oss så ofte :P

Skrevet

Jeg er ganske ofte hjemme og besøker mine foreldre. Vi har et veldig godt forhold og jeg er familiekjær. De besøker meg der i mot en håndfull ganger i løpet av året, men det passer meg bra egentlig.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg er ganske ofte hjemme og besøker mine foreldre. Vi har et veldig godt forhold og jeg er familiekjær. De besøker meg der i mot en håndfull ganger i løpet av året, men det passer meg bra egentlig.

Mamma og pappa besøker meg ca. en gang i året, og jeg besøker dem fire-fem ganger (over en lengre periode), da vi bor på ulike kanter av landet. Svigermor ser jeg så sjelden som mulig, og selv samboeren min, som en gang forgudet dama, har begynt å møte henne sjeldnere. Ca 4 fire ganger i året sees de, og hun bor 15 minutter unna oss. Jaja, hun har (dessverre) bare seg selv å takke.

Skrevet

Når vi bodde i hjembyen til svigers (bodde 2 min kjøring unna) besøkte de ikke oss med mindre vi inviterte dem. Det hendte de stakk innom hvis de var i området og gikk tur med hunden liksom, men det var veldig skjelden et skikkelig besøk. jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger de kom på besøk iløpet av de to årene vi bodde der. vi var nesten naboer. syns det var fryktelig dumt at de ikke engasjerte seg mer. "de ville ikke trenge seg på", var grunnen. Sa samboern min. syns det var drøyt. Det fint vel en mellomting?

Nå har bi flyttet til mitt hjemsted. Og her ses vi minst en gang i uka. om ikke mer. Føler jeg har det mye bedre her med familien tett på, isteden for bokstavelig talt å må dra slekta hjem for å få dem til å sitte stille en times tid og slappe av.

kjenner jeg blir irritert av å tenke på det..

Anonym poster: d77a93245685685fc002d23976f4f712

Skrevet

Moren min bor ikke så alt for langt unna, og vi treffer henne ofte. Likevel stikker hun bare innom en snartur når hun likevel skal forbi. Jeg har spurt henne om hun ikke ville besøke oss oftere, men det var visst kjedelig i følge henne :fnise: Jeg er veldig familiekjær, og det er moren min og, men så er vi ganske hjemmekjære også, så vi besøker ikke hverandre så ofte. Å møtes ute på kafé, utstillinger og slikt funker derimot bra for oss alle:)

Faren min må inviteres for å komme, men han er veldig glad i å bli invitert altså! Går det for lang tid, kan han ringe og si: "husk å rydde til torsdag, er det greit?" da vil han på besøk. Er det ikke greit, inviterer han "tilfeldigvis" til middag istedet, hah!

Svigerforeldrene mine bor alt for langt unna til at besøk inngår i hverdagen, desverre.. Både de og vi har mange kjæledyr, så det er vanskelig å reise på lengre besøk.

Skrevet

Svigers bor 5-10 minutters kjøring unna og mine foreldre bor ca 40minutter unna. De er innom oss ca hver 14 dag både svigers og mine foreldre.

Vi har også søsken jevnlig på besøk med deres familier.

Jeg er innom hos mine foreldre ca 1-2 ganger i uken, og prøver å se besteforeldrene mine ca 1 gang i uken. Jeg innser at besteforeldre ikke varer evig, særlig siden jeg er voksen selv.

Min samboer er innom sine foreldre ca 2-4 ganger i uken.

Skrevet

Svigermor bor 5 minutter unna, svigerfar bor 1 1/2 time unna.

Min mor bor 2 timer unna, min far bor 190 mil unna.

Svigermor har vært på besøk et par ganger, og min mor har vært på besøk én gang.

Skrevet

Vi får støtt og stadig besøk av mine foreldre (og blir bedt til de) får aldri besøk av svigers. Er på besøk hos de et par ganger i året.

Anonym poster: a3342abe18271e3d3a5f86d9288abfae

Skrevet

Jeg stemte litt raskt, så bare avstemminga først på paden, men jeg bor vesentlig lengre unna mine enn 1-2 timer. Så mitt svar på "Noen ganger i året" er vel egentlig ikke relevant. Sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...