Gå til innhold

Kjenner du noen som har mistet sine barn til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til at de ble flyttet? Har barna fått bo hos samme familie hele tiden, og var de sammen hele tiden eller ble de splittet?

Anonym poster: a8123b56ea1cf3ebfe748b670372a746

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei, men kjenner ikke til historien så godt. Eneste jeg vet er at hun er litt "enkel". De flyttet inn på mødrehjem kort tid etter fødselen, og der hadde de visst observert at det ikke gikk så bra. Barnet flyttet til fosterhjem, og moren har samvær uten tilsyn 1-2 ganger i mnd.

Anonym poster: af642ce8037b2ff317f925dc48a48692

Skrevet

Jeg vet av to som bodde på mødrehjem like etter fødsel, begge to ble fratatt barna sine til barnevernet. Hun ene er meget spesiell og sliter mye psykisk. Hun andre er veldig urenslig, flere ganger når jeg har møtt henne på butikken f.eks har hun hatt veldig fett hår og luktet svette. Hun fortalte meg en gang (hun har gått i samme klasse som meg for noen år siden, kun noen uker dog før hun sluttet), at de på mødrehjemmet ikke var særlig fornøyd med henne blant annet fordi hun ikke hadde dusjet på 5 dager. Da sa hun at hun valgte å ikke dusje fordi hun ville ha mest mulig tid med barnet.. Ewww....

Gjest vilma2000
Skrevet (endret)

Jeg vet om en jente som oppdaget at armen til hennes 5 mnd gamle baby var brukket. Hun hadde bare ligget i krybben sin. De dro til sykehuset, men der kom bv og tok ungen! De stilte nesten ingen spm engang. Ungen ble sendt til et fosterhjem langt til helvette og moren fikk ikke se babyen før hun til slutt fikk henne tilbake etter 11 mnd. Bv hadde vist ikke funnet noen grunn til at moren hadde misshandlet barnet likevel. Grusomt.

Endret av vilma2000
  • Liker 5
Skrevet

Jeg vet om en jente som oppdaget at armen til hennes 5 mnd gamle baby var brukket. Hun hadde bare ligget i krybben sin. De dro til sykehuset, men der kom bv og tok ungen! De stilte nesten ingen spm engang. Ungen ble sendt til et fosterhjem langt til helvette og moren fikk ikke se babyen før hun til slutt fikk henne tilbake etter 11 mnd. Bv hadde vist ikke funnet noen grunn til at moren hadde misshandlet barnet likevel. Grusomt.

Dette høres ut som en ufullstendig versjon. Jeg tror det er mye som ikke er blitt fortalt.

Anonym poster: e89257edb577ae8f3dc9782c89f1c283

• Liker 44
Skrevet

Jeg vet av to som bodde på mødrehjem like etter fødsel, begge to ble fratatt barna sine til barnevernet. Hun ene er meget spesiell og sliter mye psykisk. Hun andre er veldig urenslig, flere ganger når jeg har møtt henne på butikken f.eks har hun hatt veldig fett hår og luktet svette. Hun fortalte meg en gang (hun har gått i samme klasse som meg for noen år siden, kun noen uker dog før hun sluttet), at de på mødrehjemmet ikke var særlig fornøyd med henne blant annet fordi hun ikke hadde dusjet på 5 dager. Da sa hun at hun valgte å ikke dusje fordi hun ville ha mest mulig tid med barnet.. Ewww....

Hun siste jeg skrev om der har forøvrig fått enda et barn, med en annen mann (eller gutt som jeg ser det, de er veldig umodne), og også det barnet ble tatt av barnevernet. Tror ikke de hadde henne mange timene etter fødsel før hun ble hentet..

Huff, så forferdelig :-(

• Liker 1
Skrevet

Ja, ei jeg vet om ble tatt fra ungen sin.

Moren var 17år da, er 25år nå. Det var tung rus inne i bildet, men hun er på rettere kjøl nå. Det er ingen som vet hvem faren er, bortsett fra kanskje henne selv.

Skrevet

Jeg kjenner noen som har to barn, begge gikk i samme barnehage da de plutselig en dag ikke fikk lov til å ta dem med seg hjem. Grunnlaget for det var at de ansatte i barnehagen hadde sett at en av guttene hadde gjort seksuelle ting i barnehagen sammen med andre barn, og fikk tydeligvis skylden. Da ble foreldrene beskyldt for seksuelle overgrep mot barna sine, og nå var helvete løs. Foreldrene fikk til slutt med seg barna, og tok dem med på klinikk for å få dem sjekket etter tegn for seksuelle overgrep. Der fant de selvfølgelig ingenting. Barnevernet bestemte også at de skulle ha en person hjemme hos denne familien for å observere dem i mange dager. Ingenting galt funnet.

Er det rart det er mange som er redd for barnevernet? Jeg kjenner denne familien godt, og det kunne aldri aldri aldri falt meg inn at de kunne gjort noe så galt mot barna sine. Her hadde også barnevernet svært lite bevis, likevel skulle de komme den dagen i barnehagen og hente barna. Familien har slitt mye etterpå, og moren fikk seg en skikkelig psykisk knekk. Hun går ofte til psykolog nå..

• Liker 8
Skrevet

Kan ikke si jeg kjenner denne familien men jeg vet om et par som ble fratatt sine to barn i fjor. Grunnen er at de bor 25 meter nedi gata og barnevernet kom midt på natta i fellesferien. Det var sånt bråk at man skulle tro det var en filminnspilling på gang.

Vet ikke mer enn at de var svært uhygieniske både i huset, i hagen og med seg selv. Barna luktet møkk og klærne var alltid skitne. Det fløt av søppel både inne og ute, umulig å ikke legge merke til. Endel episoder med fyll var det også med dertilhørende husbråk. Vet at barna kom i fosterhjem et sted nordpå. Moren bor fortsatt i huset har ikke sett faren på en lang lang stund men etter at barna ble hentet ble huset ryddet og vasket. Det var både en container der samt et rengjøringsbyrå og en god del folk som ryddet i huset/hagen og et bilvrak ble tauet vekk. Ser henne på butikken jevnlig, hun smiler forsiktig og ser hvertfall velstelt ut.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner fler igjennom jobb, da alltid rusrelatert. Min X og hans bror ble plassert i fosterhjem da de var små. Mor lot treåringen passe to åringen, og dro bort i et døgn og sånt. Har mine mistanker om at det var rus og mulig prostitusjon inne i bilde.... De ble først plassert hos far men han var psykisk psyk og til tross for hjelpetiltak valgte han å gi fra seg omsorgen etter et par måneder.

Skrevet

Jeg kjenner noen som har to barn, begge gikk i samme barnehage da de plutselig en dag ikke fikk lov til å ta dem med seg hjem. Grunnlaget for det var at de ansatte i barnehagen hadde sett at en av guttene hadde gjort seksuelle ting i barnehagen sammen med andre barn, og fikk tydeligvis skylden. Da ble foreldrene beskyldt for seksuelle overgrep mot barna sine, og nå var helvete løs. Foreldrene fikk til slutt med seg barna, og tok dem med på klinikk for å få dem sjekket etter tegn for seksuelle overgrep. Der fant de selvfølgelig ingenting. Barnevernet bestemte også at de skulle ha en person hjemme hos denne familien for å observere dem i mange dager. Ingenting galt funnet.

Er det rart det er mange som er redd for barnevernet? Jeg kjenner denne familien godt, og det kunne aldri aldri aldri falt meg inn at de kunne gjort noe så galt mot barna sine. Her hadde også barnevernet svært lite bevis, likevel skulle de komme den dagen i barnehagen og hente barna. Familien har slitt mye etterpå, og moren fikk seg en skikkelig psykisk knekk. Hun går ofte til psykolog nå..

Syns selvfølgelig at det er synd på foreldrene, men samtidig så er jeg glad for at BV er flinke til å gripe inn når det er misstanke om noe. Heller en gang for mye, enn en gang for lite.

Anonym poster: ca580f577c4650657e1e14db992e8bbb

• Liker 21
Skrevet

Jeg kjenner ei, men kjenner ikke til historien så godt. Eneste jeg vet er at hun er litt "enkel". De flyttet inn på mødrehjem kort tid etter fødselen, og der hadde de visst observert at det ikke gikk så bra. Barnet flyttet til fosterhjem, og moren har samvær uten tilsyn 1-2 ganger i mnd.

Hva mener du med "enkel"?

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med "enkel"?

Å være enkel betyr å være "mindre smart", hun er litt tilbakestående.

• Liker 2
Skrevet

Å være enkel betyr å være "mindre smart", hun er litt tilbakestående.

Og med litt tilbakestående mener du...?

Anonym poster: d9395a3df52ff2792e68483e2325db43

Gjest navnelapp
Skrevet
Psykisk utviklingshemming kjem i mange grader. Eg kjenner nokre fosterbarn, men ikkje foreldra deira. Det går bra med dei, den eine er veldig tydeleg på at dei (to søsken) burde blitt tatt lenge før dei vart det.
  • Liker 4
Skrevet

Ja jeg vet om en familie som mistet barnet sitt. Det var fordi foreldrene var alvorlig psykisk syke og barnet fikk ikke de daglige rutinene, omsorgen og oppfølgingen som det trengte. Trist å være vitne til, spesielt siden foreldrene gjorde så godt de kunne.

Anonym poster: 1e8a35552638d19defe9674e1c519bf6

Skrevet

Jeg kjenner ikke godt personlig, men broren til ei venninne ble fratatt barna sine, da de begge ruset seg jevnlig (visstnok bare når barna var borte, hvor mye man tror på deg er en annen sak), røykte hasj inne osv.

Familien (besteforeldre, tanter etc) hadde "samvær" med barna, men ikke foreldrene før de ble nyktre.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vet om flere gjennom jobb. Det er da grov omsorgssvikt, mishandling, seksuelt misbruk og rus som er årsaken. Noen søsken ble splittet, andre ikke.

Etter å ha jobbet med barn i over 25 år, og sett veldig mange triste skjebner, har jeg mistet troen på BV. Det er i høy grad foreldrevern, dessverre.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva var grunnen til at de ble flyttet? Har barna fått bo hos samme familie hele tiden, og var de sammen hele tiden eller ble de splittet?

nei kjenner ingen men kjenner noen som har sagt de kjenner noen som mista barna sine til barnevernet og at disse noen de kjenner har da dissa barnevernet og selv ment at de hadde da ikke gjort noe galt
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

hmm noe sier meg at hun mora ikke forteller hele sannheten...
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...