Gå til innhold

Modningsakupunktur - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Kaninpus
Skrevet

Noen som har erfaring(er) med modningsakupunktur her?

1. Hvor tok du det?

2. Hvor lang tid tok det før fødselen startet?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok det 14 dagar før termin, veka før og tre dagar på overtid. Junior kom ei veke etter termin... Nada verknad mao. Tok det hos jordmor.

Skrevet

Tok tre ganger rra ca to uker før termin. Ble igangsatt en uke over termin pg vsr totalt umoden da. Så nada effekt. Kommer ikke til å kaste bort penger på det igjen.

Anonym poster: 2b74152356d7fb228b3b26264af8c043

Skrevet

Tok mange ganger hos en akupunktør fra uke 36 tror jeg det var. Begynte å få rier en uke over termin, men ikke noe effektivt, ble satt igang 9 dager over pga en infeksjon. Føler ikke det hadde noe særlig effekt så skal bruke penger på noe annet neste gang...

Skrevet

Fikk 5-6 behandlinger med modning, og to med igangsetting. Hjalp ikke i det hele tatt... Igangsatt med modningspiller til slutt. Men jeg vet jo ikke hvorfor det ikke skjedde noe. Mulig akupunktøren ikke var den beste.

Gjest Kaninpus
Skrevet (endret)

Takk for svar! Til dere hvor det IKKE har hatt effekt: Har dere hatt god effekt med akupunktur tidligere? Jeg har nemlig hatt det på bekkenproblemer. Og da innbiller jeg meg at kanskje jeg er en som vil respondere godt på slik behandling. Likevel, er det jo teit å bruke penger på masse behandlinger som kanskje ikke virker. Er 38+2 i dag og er mildt sagt dritt lei:)

Endret av Kaninpus
Skrevet

Jeg fikk litt hjelp med carpal tunnell problemet mitt. :)

Gjest Kaninpus
Skrevet

Jeg fikk litt hjelp med carpal tunnell problemet mitt. :)

Er det nummene fingre under svangerskapet? :)

Skrevet

Er det nummene fingre under svangerskapet? :)

Ja. "Tunnellen" i håndleddet hvor nervene går til hånden blir trang pga økt veskemengde. Og dette kan gjøre at tommel, pekefinger og langfinger dovner bort. Og at man får mer eller mindre store smerter om natta. Noen må sove med skinner for å holde leddet så rett som mulig for å ikke klemme mer på nervene. Jeg sov med pute mellom armene. Utrolig irriterene.. ;) Prikkete og følelesesløse fingre i flere mnd.. Det gikk heldigvis ganske fort over etter fødselen :)

Gjest Kaninpus
Skrevet

Ja. "Tunnellen" i håndleddet hvor nervene går til hånden blir trang pga økt veskemengde. Og dette kan gjøre at tommel, pekefinger og langfinger dovner bort. Og at man får mer eller mindre store smerter om natta. Noen må sove med skinner for å holde leddet så rett som mulig for å ikke klemme mer på nervene. Jeg sov med pute mellom armene. Utrolig irriterene.. ;) Prikkete og følelesesløse fingre i flere mnd.. Det gikk heldigvis ganske fort over etter fødselen :)

Jøss. Det har jo jeg. Men det avtar i løpet av dagen. Om morgenen føles det ut som om høyrehånda er forstua:D

Skrevet

Jeg tok modnings akunpunktur hos jordmor 3 uker før termin.3 dager etter så gikk vannet,Om det har noen sammenheng med akunpunkturen er vel vanskeligt å vite.Men har tenkt å prøve det samme denne gang også i håp om at det kansje hjelper å få framgang på ting.

Skrevet

Akupunktur og stripping klokka ni, vannet gikk klokka fem og ungen var ute halv sju.

Anonym poster: ed1a5c750600aade4e5137fd5583bc6c

Skrevet

Jeg tok det hos en utdannet akupunktør. Skjekket på forhånd opp at han var i den norske foreningen, dvs med godkjennt og lang nok utdannelse.

Hadde modningsakupunktur en 5-6 ganger fra uke 36. Så fikk jeg igangsettnings akupunktur dag 2 eller 3 på overtid. Jenta kom 1 uke over, så ingen effekt her ;) Fra ting begynte til det var over tok fødselen 44 timer.

Neste gang går jeg heller til kiropraktor!!!!!

Skrevet

Jeg hadde vel 3 runder modningsakupunktur ca 3 uker før fødsel.

Fødte 4 dager før terming, men gikk med modningsrier hjemme nesten 3 døgn før vi dro på sykeshuset. Aner ikke om det hadde noen effekt, men jeg tror ikke jeg skal ha det ved evnt. neste fødsel.

Skrevet

Både og. Normalt føder jeg 12-14 dager over UL-termin.

Første gang; nåler 40+0, ingen effekt. Nåler 40+2. Ingen umiddelbar effekt. Men fødsel startet natt til 40+3, 3 rier, vannavgang, styrtfødsel hjemme.

Andre gang: Modningsakupunktur 39-ish. Ingen effekt. 40-ish igangsettende akupunktur x2, ingen effekt.

41+5 og 41+6: igangsettende akupunktur, sykehuset. Trolig ingen effekt. Men endte opp med styrtfødsel igjen 42+0.

Skrevet

1. Hvor tok du det?

AJK-klinikken.

2. Hvor lang tid tok det før fødselen startet?

4 timer etter første behandling. Aldri prøvd akupunktur tidligere. Var i uke 38.

Skrevet

Startet med akupunktur i uke 37 ca, hadde vel kanskje 1-2 behandlinger i uka, hadde siste behandling 1 dag etter termin. Fødte 5 dager etter termin og hadde da en kjempekjapp og grei fødsel, så jeg kan jo kanskje innbille meg at det hadde en slags effekt. Men på den andre siden så hadde jeg ikke akupunktur med nr. 2 og hadde da en like kjapp fødsel som første gangen (3 timer), men da startet det ikke før 9 dager etter termin.

Anonym poster: e281d0892b36da709800c9fa2cfecf44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...