Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AU! Babyen har fått to tenner nede og disse brukes flittig til å bite meg i puppen. Har nå blitt bitt til blods og er sårere enn jeg noen gang var da jeg først begynte å amme. :sur:

Hvordan kan jeg lære babyen å ikke bite? Jeg har prøvd å si "au" høyt og tydelig, men det er visst bare morsomt. Riktig sugetak har babyen også, men trekker hodet bakover og dytte puppen vekk fra seg, slik at brystknoppen havner mellom tenna/gommene før jeg får sukk for meg.

Babyen spiser nok fast føde til at det ikke ville vært krise å avvenne nå, men jeg hadde håpet å kunne amme litt lenger (i hvert fall til babyen runder året og har begynt i barnehage). Hadde også håpet å slippe å styre med å gi MME, for det må de vel ha til de blir 1 år dersom de ikke får MM?

Babyen etterspør også pupp (trekker i genseren, begraver hodet i brystet mitt), så interessen er absolutt tilstede.

Noen som har noen tips?

Anonym poster: e71c1f6094b9fefc076f78f070e834e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når frøkna her bet, så tok jeg bort puppen. Ga henne en sjansje til, men bet hun da tok jeg den helt bort.

Skrevet

Når babyen biter , så press forsiktig ansikt/hode mot puppen din. Da vil babyen automatisk slippe , fordi lufttilgangen blir stoppet/redusert. Vet dette kanskje høres ut som om at du skal "kvele" barnet ditt for at det skal stoppe , men du gjør ikke det , da barnet automatisk slipper taket fort. Dette blir ubehagelig for barnet , og det vil assosiere bitingen med at det blir ekkelt. Muligheten for at babyen stopper , er da stor. Men ikke etter første gang vel og merke ;)

• Liker 4
Skrevet

Når babyen biter , så press forsiktig ansikt/hode mot puppen din. Da vil babyen automatisk slippe , fordi lufttilgangen blir stoppet/redusert. Vet dette kanskje høres ut som om at du skal "kvele" barnet ditt for at det skal stoppe , men du gjør ikke det , da barnet automatisk slipper taket fort. Dette blir ubehagelig for barnet , og det vil assosiere bitingen med at det blir ekkelt. Muligheten for at babyen stopper , er da stor. Men ikke etter første gang vel og merke ;)

Dette vil jeg også anbefale. Har funket på mine 2, ingenting annet virket hos oss.

Skrevet

Uff. Prøvde trikset til kulu-kulu et par ganger nå, men måtte bare gi opp fordi baby beit enda hardere. :vetikke: Altså, jeg forventet jo ikke at det skulle fungere umiddelbart, men jeg blir nå redd for å legge til igjen fordi det har blitt så SABLA sårt og vondt. Har følelsen av at brystknoppen bites av... :sjokkert:

Det er ikke store slumpene med melk som babyen får om dagen, men det har hittil vært nok til å roe baby ned før soving, samt å få baby til å sovne igjen om natta. Ser for meg at det kan bli noen heftige netter fremover nå dersom baby ikke får nattapuppen sin lenger!

Skrevet

Hva med å gi ungen noe annet? Babyen må avvennes av ammingen en eller annen gang uansett, og det er ikke noen grunn til at du skal la ungen bite av deg niplene - puppene dine er ikke ment å være kløpinner for babytenner. Foreslår heller det O'hara sier - biter ungen én gang, ta bort puppen (og si "au!", så du signaliserer at det ikke er greit at ungen biter deg), gi en ny sjanse etter et minutt eller to; biter babyen da også, så får han ikke pupp i det hele tatt.

Anonym poster: b61d1b496afe4bfcef26c99085a41fb2

Skrevet

Uff. Prøvde trikset til kulu-kulu et par ganger nå, men måtte bare gi opp fordi baby beit enda hardere. :vetikke: Altså, jeg forventet jo ikke at det skulle fungere umiddelbart, men jeg blir nå redd for å legge til igjen fordi det har blitt så SABLA sårt og vondt. Har følelsen av at brystknoppen bites av... :sjokkert:

Det er ikke store slumpene med melk som babyen får om dagen, men det har hittil vært nok til å roe baby ned før soving, samt å få baby til å sovne igjen om natta. Ser for meg at det kan bli noen heftige netter fremover nå dersom baby ikke får nattapuppen sin lenger!

Om du (og barnet) vil fortsette ammingen , kan du prøve brystskjold. Det får du kjøpt hos apoteket.

Ene barnet mitt fikk tenner tidlig , og beit meg en gang . Jeg dro henne fra meg , men hun slapp ikke,så det endte opp med et stort åpent sår . Kjøpte slike skjold , og det var som å komme til himmelen da jeg brukte dette skjoldet! Men ikke alle barn vil ta puppen med skjold på , uansett er det verdt å prøve :)

Huff, jeg føler med deg :klem:

Skrevet

Babyen har faktisk nektet å ta pupp hele dagen. Har gitt det to-tre forsøk til hvert måltid, hvor det bare ble biting og en baby som bendte hodet bakover for å slippe unna puppen. Vanligvis kaster baby seg over puppen så fort jeg henter den frem, så denne plutselige kuvendingen skjønner jeg virkelig ingenting av!

Legginga i dag ble da også vesentlig mer styrete enn vanlig, ettersom vanlig prosedyre har vært nattapupp og så i seng. Generelt har babyen vært mer mistilfreds enn normalt, blant annet var det konstant vræling da det skulle vaskes og gjøres klart for senga. Ingen feber eller andre typiske sykdomstegn, så jeg er litt spørsmåltegn her jeg sitter.

Enn så lenge pumper jeg, men mistenker at melka forsvinner temmelig kjapt om ikke babyen tar puppen igjen snart. Har en ganske sårbar melkeproduksjon i utgangspunktet, som er på et minimumsnivå nå allerede. Søren og... :frown:

Skrevet

Det er mulig at det er nettopp pga tennene at baby ikke vil? Tennene gjør at det føles rart og annerledes, kanskje er det flere tenner på gang, og gommen er øm og vond. Jeg hadde ikke dette problemet selv, men kanskje andre har noen råd til deg. Håper det løser seg. :)

Anonym poster: 10f15feddc9cd419a4627fc52440fe99

Skrevet

Hvor gammel er babyen din, ts?

Snuppa her har fått sine første to tenner i en alder av bare 5 måneder, og jeg blir litt engstelig for at hun skal begynne å styre og ikke ville ta pupp.

Foreløpig går det bra da, men hun spiser jo bortimot ikke noe fast føde, så er jo krise hvis hun skulle begynne å tulle med amminga....

Skrevet

Soon: ikke ta sorgene på forskudd. Hadde babyen min vært skrubbsulten, ville den nok tatt puppen. Den er litt eldre enn din også, og er oppe i fire faste måltider om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...