Gå til innhold

Forholdet vårt kan ryke pga min familie

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker
Skrevet

Er i veldig uråd på hva jeg skal gjøre, og kunne trenge noen råd. Jeg er nå i en situasjon der forholdet mitt kan gå i vasken pga min familie.

Min kjæreste har vanskeligheter med å bli med på ting med min familie, spesielt familieselskaper. Han føler det alltid er kleint å være sammen med dem, at de ikke har felles ting å prate om og at han ikke blir inkludert. Det skal sies at min familie ikke er de som snakker mest og er ikke flinke til å gi av seg selv. Han har også begynt å føle at min familie mener at han ikke er god nok.

Jeg er veldig skuffet over min familie som oppfører seg sånn. Hadde vært hyggelig om de kunne ha inkludert han mer, slik at han hadde følt seg som en av familien.

Nå har det seg også sånn at kjæresten min sier at han aldri har opplevd noe lignende og at det aldri har vært lignende hos tidligere svigerfamilie. Han har også fortsatt god kontakt med sin eks svigerforeldre. Dette synes jeg er veldig trist, at han ikke har like god kontakt med min familie som din eks svigerfamilie.

Vi har det veldig bra bare oss to, men når det blir snakk om å gjøre noe sammen med min familie blir det alltid dårlig stemning. Synes det er synd hvis vårt forhold blir slutt pga min familie når vi har det bra sammen. Vil ta det opp med familien min og si at de må skjerpe seg, men det blir kanskje feil det også...

Det hjelper heller ikke at min svigerinne har en mor som gjør situasjonen enda verre. Hver gang hun er tilstede på en familiesammenkomst føler vi oss ikke gode nok. Da er det ikke bare min kjæreste som sitter med den følelsen, men jeg også. Hun er ei som tror hun vet alt og er best. Henne går det ann å unngå med unntak av 3-4 ganger i året.

Jeg er nesten der at jeg er villig til å kutte kontakten med min familie for å bygge videre på det jeg og min kjæreste har, men blir det noe bedre av å gjøre det? Hva kan jeg egentlig gjøre for å bedre denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er nok et klassisk problem dette, som mange - inklusive meg selv - kan sette seg inn i.

Jeg tenker at kjæresten din har urealistiske forventninger til din familie/slekt pga at han var veldig heldig tidligere.

Hvis du har et helt greit forhold til din familie så vil det bare være dumt for deg å kutte kontakten med dem.

Jeg ser også problemet med at han ikke blir med i familieselskaper da du blir sittende alene i sammen med alle andre par.

Ingen lett løsning på dette tenker jeg. Eneste må være å begrense den selskapelige omgangen mest mulig. Du kan jo alltids besøke din familie i andre sammenhenger enn familieselskaper.

Men når folk går dårlig i sammen så blir det aldri lett. Samme om det dreier seg om familie eller på jobb. Slitsomt når man i praksis ikke kan unngå det.

Skrevet

Jeg tenker som så at man er da ikke sammen med familien til kjæresten, man er sammen med kjæresten! Jeg går ikke alltid 100% overens med de jeg har hatt, men så er det heller ikke de jeg skal tilbringe 99% av tiden med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...