Gå til innhold

2 spørsmål til dere som vet litt om hjemmefarging av hår :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri prøvd hjemmefarging, men har nå lyst til å gjøre et forsøk!

Naturlig har jeg vel en mellomblond, litt kommunegrå(?) farge,

og ønsker meg en mellombeige / lys, lys brun / karamellfarge (?)

om denne beskrivelsen gir noen mening?

Vil ikke ha en varm farge med noe særlig rødt i, ihvertfall.

Har 2 spørsmål og håper på tips:

1) Dere som har erfaring med hjemmefarging av hår, hvilke

merker foretrekker dere - og hvorfor?

2) Er det noen som vet om en sånn type farge jeg prøver å beskrive

ovenfor - hva heter denne/disse isåfall?

Blir supertakknemlig for alle innspill :)

Anonym poster: 04d18ff4ac0eae64817deffbfc5f33bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har farget håret alt for mange ganger, men har brukt forskjellig merker og pleier å bli fornøyd. Jeg pleier å farge det mørkere (tror jeg har samme farge som deg naturlig). Mitt blir ofte rødere enn det ser ut på pakken og ALLTID mørkere enn det jeg tror. Men som sagt så farger jeg det mørkere og vet ikke om det samme gjelder andre veien :)

Lykke til, og husk å ta allergiprøve før du setter igang med farginga ;)

Skrevet

Synes de fra Loreal blir raskere blasse enn andre merker, men det kan hende jeg innbiller meg det, for det varierer hvor lenge det er mellom hver gang jeg farger håret

Skrevet

Jeg bruker selv Live Color XXL fra Schwartskopf fordi det merket holder på fargen mye lenger og gir et bedre resultat enn mange andre merker, men jeg bruker nr 99 (Deep Black) som er langt unna det du er ute etter.

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilke tall som er i den nyansen du beskriver du vil ha, siden jeg aldri sjekker den enden av skalaen. Men kanskje rundt 30 eller noe?

Husk å ta allergitesten, den står beskrevet i pakningsvedlegget.

Jeg foreslår også at du kjøper engangshansker på apoteket, da hanskene som følger med er noe ordentlig drit.

Bruk gamle ødelagte klær, legg et gammelt håndkle eller et utslitt teppe på gulvet på badet.

Vaselin er lurt for å unngå fargeflekker i panna og bomullspads er kjekke til å fjerne fargeklatter fra vasken om du tar dem før de tørker.

Bruk et stygt håndkle å tørke håret med etterpå, det kommer til å være fargerester i hårrøttene uansett hvor godt du skyller.

De første to gangene du vasker håret etterpå vil du også merke at det fortsatt er overskuddsfarge igjen i håret/hodebunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...