Stinelin Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Jeg skal i bryllup til broren min i 7. måned. Ser allerede etter kjoler, og har funnet noen jeg liker, men de er i svart og rødt. I mitt hode er dette helt forbudt, men prøver å unnskylde meg med at det er vanskelig å finne noe som passer når man ser slik ut.... Det er et lite bryllup, og tror ikke broren min og dama bryr seg så veldig, men hvordan tenker andre gjester tro? Det beste er kanskje bare å spørre brudeparet.
Semydfe Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Hvis bruden skal være hvit så er det fy-fy med hvit! Hva svart og rødt angår, så er ikke det like strengt lenger. Hva med sort kjole sammen med sjal, sko og stæsj med litt friske farger. Da vil ikke det svarte bli like fremtredende. 5
Adrianne Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Jeg skal i bryllup neste helg (hvis jeg ikke har født innen den tid ). Jeg har én kjole som passer, og den er svart. Har absolutt ingen planer om å investere i noen annen kjole som da kun vil bli brukt denne ene gangen. Hvis folk har meninger om fargen på kjolen min, så får de bare ha det Jeg forventer faktisk at de klarer å tenke så langt som at det ikke er enkelt å finne en passende kjole når man er høygravid! Dette er forresten et ganske stort bryllup - typ 80-100 gjester.... Uansett er det jo bare å spørre brudeparet om de har noen mening om dette Lykke til med kjoleshopping! 3
Stinelin Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2013 Hvis bruden skal være hvit så er det fy-fy med hvit! Hva svart og rødt angår, så er ikke det like strengt lenger. Hva med sort kjole sammen med sjal, sko og stæsj med litt friske farger. Da vil ikke det svarte bli like fremtredende. Godt poeng, det skulle jeg jo spørre om! Om man har svart kjole kan man jo bruke belte, veske, sko osv i andre farger. Føler at det blir bedre, men er fortsatt litt i tvil. Godt å høre at svart og rød ikke er så ille, da har jeg litt mer å velge i.
Stinelin Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2013 Jeg skal i bryllup neste helg (hvis jeg ikke har født innen den tid ). Jeg har én kjole som passer, og den er svart. Har absolutt ingen planer om å investere i noen annen kjole som da kun vil bli brukt denne ene gangen. Hvis folk har meninger om fargen på kjolen min, så får de bare ha det Jeg forventer faktisk at de klarer å tenke så langt som at det ikke er enkelt å finne en passende kjole når man er høygravid! Dette er forresten et ganske stort bryllup - typ 80-100 gjester.... Uansett er det jo bare å spørre brudeparet om de har noen mening om dette Lykke til med kjoleshopping! Det samme tenker jeg, investerer ikke i ny kjole om man har en svart som passer. Om det ikke er helt forbudt da. Takk! Jeg gifta meg forresten selv i fjor sommer, må innrømme at jeg ikke la merke til om noen gjest hadde "feil fargekode". Men vi bruder er jo så forskjellige.
kisskissbangbang Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Jeg bryr meg ikke om det der i det hele tatt. Dersom en av gjestene mine kom i en lang, hvit brudekjoleliknende kreasjon hadde jeg nok stusset litt, men jeg stoler på at alle vet hvem bruden er og ikke hadde forvekslet oss. Svart og rødt er hadde jeg ikke engang tenkt over. Endret 17. februar 2013 av kisskissbangbang 3
sara-ellis Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Det med sort og rødt spørs veldig på brudeparet, og kanskje dresskoden? Det er jo alt fra casual til galla, sier seg selv at det er ikke like strengt i førstnevnte som i sistnevte da, f.eks :-)
Gjest Kiara! Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 Kjære deg du er gravid det unnskylder det alle meste. Det er jo kjempestas bare du er iform til å komme! 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 Ja. Anonym poster: 66e169c17d2980d0c1f93c3a206beb77
Irja Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Jeg ville ikke brydd meg. Gravid eller ei. Men alle er forskjellige.. Ville kanskje spurt bruden 2
augustbrud2013 Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Hvitt er vel den eneste "forbudte" fargen i dag (selv om noen sikkert ikke bryr seg om det heller) Svart synes jeg det er helt naturlig å ha på seg i bryllup, uansett om man bruker farget tilbehør eller ikke. Rødt er også greit, men jeg ville nok heller gått for svart. Tror nok ingen reagerer på det:) Endret 17. februar 2013 av augustbrud2013 2
Jolene Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har aldri vært gravid, men da jeg var i et bryllup i mai -11 hadde jeg en sort kjole, ingen som reagerte og flere gjester hadde sort kjole. 2
Lunaire Skrevet 17. februar 2013 #14 Skrevet 17. februar 2013 Jeg håper folk holder seg unna sort og hvitt i bryllupet mitt, men rødt og svart hadde jeg ikke brydd meg om. Uansett tror jeg folk ville ha sett mellom fingrene når det gjelder en med et magetroll innabords
Lunaire Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 Holder seg unna HVITT! Ikke sort også. *trøtt* 1
Skjønningen Skrevet 17. februar 2013 #16 Skrevet 17. februar 2013 Nå til dags brukes både sort og rødt av mange. Jeg var i brylup i fjor og da var det flere som gikk kledd i sorte plagg. Bare husk å forhøre deg med brudeparet først så du vet at det er helt greit for dem, men det er det altså i de fleste tilfeller. Du skal generelt sett ligge unna hvitt og da også svært lyse farger som krem og lysegult for ikke å krangle med bruden, og denne regelen gjelder også i dag.
Gjest lisha Skrevet 17. februar 2013 #17 Skrevet 17. februar 2013 Jeg skal i bryllup til broren min i 7. måned. Ser allerede etter kjoler, og har funnet noen jeg liker, men de er i svart og rødt. I mitt hode er dette helt forbudt, men prøver å unnskylde meg med at det er vanskelig å finne noe som passer når man ser slik ut.... Det er et lite bryllup, og tror ikke broren min og dama bryr seg så veldig, men hvordan tenker andre gjester tro? Det beste er kanskje bare å spørre brudeparet. hvitt syns jeg er fy-fy! den fargen er forbeholdt bruden på denne dagen! mine forlovere skal ha røde kjoler og jeg syns svart også går fint an å bruke i bryllup - du kan jo pynte opp med noen fargede sko og smykker
Lille Rosa Skrevet 17. februar 2013 #18 Skrevet 17. februar 2013 Hvitt og heeelt lyse farger som ser hvitt ut er fy. Alt annet er lov i mine øyne. 1
Stinelin Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #19 Skrevet 17. februar 2013 Ja hvitt sier seg egentlig selv, og jeg blir uansett blek i beige og lignende. Men å jazze opp en svart kjole skal jeg klare. Takk for svar, da er det håp for meg og magen!
Gjest Doh Skrevet 17. februar 2013 #20 Skrevet 17. februar 2013 Vi hadde ganske mange, gravide og ikke-gravide, i svart kjole. Eneste jeg hadde stussa litt på var hvitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå