Gå til innhold

Hvordan klare og slutte å drikke Pepsi Max? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bestemme seg holder ikke.

Jeg sluttet å røyke for 4 år siden. Så har evnen til å legge fra meg uvaner. Men kjenner brusen er verre å gi seg med! :(

Men jeg er veldig opptatt av trening og kosthold. Og jeg har en følelse av at brusen hemmer fremgangen på trening. Og jeg drikker enormt lite vann. Kun på trening. Det er fordi jeg drikker brus istedenfor. :-/

Hjelp?

Anonym poster: 9c7081bd7b9149ca0bb0307ceff14d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt ut med farris og kutt gradvis ut.

Anonym poster: 2dbf30d246e8b2096b6ef8cd21fa099f

Skrevet

Bytt ut med farris og kutt gradvis ut.

Anonym poster: 2dbf30d246e8b2096b6ef8cd21fa099f

Farris inneholder mer enn dagsbehovet for salt, og kan i store mengder være farlig. Så unngå det. Bris er bedre.

Anonym poster: 55cf08597259994a0c70b24b3147513b

• Liker 3
Skrevet

Pepsi Max hindrer ingenting, det kan jeg love deg. Min mor begynte å trene og la om kostholdet, men fortsatte å drikke like mye pepsi max som før - og jaggu gikk ikke hun ned 40 kg. Jeg har gått ned 20 kg, og jeg holder fortsatt på min elskede cola zero. No problem. :)

Anonym poster: 1839b6dd8823ce4ebccfdeed2ec493cc

• Liker 2
Skrevet

Ikke at jeg har vært direkte avhengig, men var en periode her i høst jeg begynte å drikke det. Slutta fort når jeg fikk en leksjon av en kompis hvor farlig det var med aspartam, og hva det gjør. Siden den dagen har jeg ikke rørt noen lett-produkter i HELE tatt.

• Liker 2
Skrevet

Farris inneholder mer enn dagsbehovet for salt, og kan i store mengder være farlig. Så unngå det. Bris er bedre.

Anonym poster: 55cf08597259994a0c70b24b3147513b

Pepsi Max kan i store mengder være farlig det også.

Skrevet

Aspartam er et stoff med masse rykter på seg. Hørte nettopp om en samling av 14 forskningsraporter ang dette og sammenlagt ble det konkludert med at det ikke er farlig og ikke er det rottegift. Google litt og se om du ikke finner det. Nyt brusen din du.

• Liker 5
Skrevet

Skjønner ikke folk som ikke kan google eller søke her inne ang. dette, er bare noen dager siden forrige tråd som omhandlet dette ble opprettet! Ellers kan jeg tipse deg om å kun handle færre ganger i uken, så blir det enklere å la være å kjøpe det. Samt hvis du synes vann er kjedelig så hjelper det veldig å oppbevare det i kjøleskapet da iskaldt vann er mye bedre. Du kan tilsette frukt og bær for smak. Eventuelt saft.

• Liker 1
Skrevet

Sett deg ned å regn ut hvor mye du bruker på pepsi max i året om det blir noen flasker i uka... skrekk og gru!!

Kan spare en hel del om du går over til vann ;)

Skrevet

Ikke at jeg har vært direkte avhengig, men var en periode her i høst jeg begynte å drikke det. Slutta fort når jeg fikk en leksjon av en kompis hvor farlig det var med aspartam, og hva det gjør. Siden den dagen har jeg ikke rørt noen lett-produkter i HELE tatt.

Skremmende at folk baserer sine valg på uttalelser i fra kompiser og ikke ifra folk som innehar reell kunnskap på området.

Anonym poster: 1479f9d0ac2959944a932d3d1cf638bb

• Liker 7
Skrevet

JO det ER faktisk bare å bestemme seg og ville det . GJelder alle avhengigheter det . MAn må bare tåle å kjenne på lyst og abstinens litt .

Skrevet

Her er det en kobinasjon av ting som må endres. Ikke drikk mye av en ting...

Ha to drikker, som bris og te

Finn te som faller i smak. Som ikke inneholder arvesyre, og som er god uten sukker...

Byporten tehus er veldig flinke med dette.

Skrevet

Bestemme seg, og ikke kjøpe det.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at folk baserer sine valg på uttalelser i fra kompiser og ikke ifra folk som innehar reell kunnskap på området.

Anonym poster: 1479f9d0ac2959944a932d3d1cf638bb

Du vet da vel ingenting om kompisen hennes er utdannet ernæringsfysiolog eller noe lignende? :roll: Er det ikke bra at hun har sluttet å drikke brus da?!

Anonym poster: f7bfa53d66b78b6cb705d76f93b50499

• Liker 5
Skrevet

Jeg har kuttet veldig ned på brus. Jeg drikker maks 2 i uka. Jeg drikker brus uten sukker.

Jeg var mye verre før, og da drakk jeg vel 1 stor en ca daglig/annenhver dag. Prøver å drikke mere vann. Det beste er å bare kutte ned litt etter litt, så går det seg til etterhvert, vil jeg tro :) Pepsi Max er jo ikke sukkerholdig, så tror ikke det har så mye å si for treningen din eller noe sånt.

Skrevet

Pepsi Max kan gi diabetes, selv om det ikke inneholder sukker så lurer søtningsstoffene bukspyttkjertelen til å produsere insulin, slik at denne med tid og stunder blir "burnt out". Insulin er et veksthormon, så det kan muligens hindre deg i å gå ned i vekt på den måten. Dessuten stimulerer Pepsi Max appetitten, som igjen kan føre til vektoppgang/problem med vektnedgang.

• Liker 3
Skrevet

Pepsi Max kan gi diabetes, selv om det ikke inneholder sukker så lurer søtningsstoffene bukspyttkjertelen til å produsere insulin, slik at denne med tid og stunder blir "burnt out". Insulin er et veksthormon, så det kan muligens hindre deg i å gå ned i vekt på den måten. Dessuten stimulerer Pepsi Max appetitten, som igjen kan føre til vektoppgang/problem med vektnedgang.

Kan du gi en vitenskapelig dokumentasjon på dette?

:heks:

Skrevet

Jeg vil tro den eneste varige løsningen vil være å trappe ned gradvis, nå har du jo ikke fortalt hvor mye du drikker per dag da?

Gjest Blondie65
Skrevet

La være å spre udokumentert søppel er du snill.

Light brus ble i utgangspunktet søtet med kunstig søtningsmiddel fordi diabetikere ikke kunne drikke sukkerholdig brus. Hvis denne brusen hadde den effekten du påstår her kunne ingen med diabetes ha drukket den da de hadde blitt verre.

Gjør det til en vane å dokumentere slike påstander så vil du raskt se hvor mye som er rent oppdiktet oppgulp og hva som er fakta.

Lenker:

http://www.diabetes.no/-+Ufarlig+aspartam.9UFRLS0b.ips

http://www.diabetes.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=546

http://www.joslin.org/info/correcting_internet_myths_about_aspartame.html

Skrevet

Mener du type 1 eller type 2? Jeg har type 1. Kanskje det er derfor jeg fikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...