AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Ser det blir postet bilder av jenter på nettet hele tiden men en kjempefin stor rumpe, der det gjerne står ett sitat under, noe slikt som " Do squats" og slikt. Men jeg lurer på, er det noen her som har fått skikkelig resultater av squats? Og nå tenker jeg på formen, størrelse og slik på rumpen. Føler meg litt lurt av alle disse bildene innimellom. Er det virkelig mulig og gå fra en helt normal "liten" rumpe, til en skikkelig rumpe med godt tak og form, via squats? Vil også legge til at jeg kjører markløft og hipthrust osv i tillegg. Anonym poster: 7681cb7d51182f3d3f709751cd554174
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Det skal dessverre en god del til for å få slike underkropper, og de fleste blir ikke like beefy (ellers hadde alle treningsglade hatt dem). Men din egen rumpe vil definitivt løftes og formes. Anonym poster: 70d52ef05a5d0c27d19f66996b9f5777 1
ladyluna Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Jeg har merket at både rumpe og lår har blit fastere og finere i fasongen av min styrektrening. Tror også den har blitt noe større. Knebøy og markløft er mine to beinøvelser (utenom dette gjør jeg militærpress, benkpress og stangroing). Trener 3 dager i uka, gjør knebøy hver gang og markløft annenhver gang. Jeg har stor tro på at man kan forme kroppen sin, herunder også rumpa, med styrketrening. Men rumpa er jo mer enn bare muslkler og jeg nok at en del av de som legger ut bilder, f.eks. hun du linker til, har større rumpe i utgangspunktet pga gener. Forresten så tror jeg at hipthrusters gir bedre resultater på rumpa enn knebøy og mark. Ja, de styrker også rumpa, men de vil nok i større grad stramme og forme lårene. Utover dette er jo både knebøy og mark øvelser som styrker store deler av kroppen på en gang (så fremt teknikken er riktig), så det er veldig bra at du gjør disse øvelsene i tillegg! 2
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Nei, alle er ikke så heldige at de får drømmerumpa selv om de trener hardt. Men det liker jo ikke de som lager bildene å innrømme. Jeg gjør knebøy, markløft og hip thrusts, men tror neppe at fitnessbloggen eller iform.no hadde ønsket å poste bilde av rumpa mi som et bevis på at squats løser alle rumpeproblemer... Jeg blir derfor egentlig litt provosert av slike bilder, fordi det lett kan få en til å føle seg mislykka. Trener jeg ikke hardt nok? Ikke ofte nok? Er kroppen min rar? Hvorfor får jeg ikke superrumpe?
Gjest Tidssone Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Nei, alle er ikke så heldige at de får drømmerumpa selv om de trener hardt. Men det liker jo ikke de som lager bildene å innrømme. Jeg gjør knebøy, markløft og hip thrusts, men tror neppe at fitnessbloggen eller iform.no hadde ønsket å poste bilde av rumpa mi som et bevis på at squats løser alle rumpeproblemer... Jeg blir derfor egentlig litt provosert av slike bilder, fordi det lett kan få en til å føle seg mislykka. Trener jeg ikke hardt nok? Ikke ofte nok? Er kroppen min rar? Hvorfor får jeg ikke superrumpe? Hvor mange kilo har du på stangen under øvelsene?
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Hvor mange kilo har du på stangen under øvelsene? 50 i frontbøy, 65 i mark (grepet er begrensende faktor nå, så jeg fokuserer på det nå), 75 i thrusts. Hvordan det? Jeg løfter så tungt jeg greier, bedre enn det kan jeg ikke gjøre. Og jeg synes rumpa vi er veldig flott jeg, selv om diverse treningsblogger nok er sterkt uenige.
punkyB Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Skal man få sprettrumpe må man jo spise mye men riktig mat - er man for tynn går det ikke uansett. Det er jo veldig bra uansett å trene styrke - da bør man jo ta for seg hele kroppen. Til deg som sliter med grepet - veksler du på underhånd og overhånd ? Dvs. en av hver. Har ikke prøvd det selv men merker at jeg også begynner å slite med grepet. Men jeg kommer til å begynne med reimer - synes jeg får bedre teknikk og bruker ryggen mer da grepet er bra.
Gjest Tidssone Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 50 i frontbøy, 65 i mark (grepet er begrensende faktor nå, så jeg fokuserer på det nå), 75 i thrusts. Hvordan det? Jeg løfter så tungt jeg greier, bedre enn det kan jeg ikke gjøre. Og jeg synes rumpa vi er veldig flott jeg, selv om diverse treningsblogger nok er sterkt uenige. I ditt forrige innlegg spurte du om du ikke trente hardt nok, blant annet. Derfor lurte jeg på hvor mye du legger på stangen. 1
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 I ditt forrige innlegg spurte du om du ikke trente hardt nok, blant annet. Derfor lurte jeg på hvor mye du legger på stangen. Det var mer en generell betraktning, som at slike bilder kan få folk til å føle seg mislykket og stille slike spørsmål. Jeg sliter ikke med den følelsen, men tror mange kan gjøre det. Sannheten er jo at man absolutt kan trene hardt og riktig uten å få den rumpa som bildene påstår at alle knebøyere har... 2
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 Til deg som sliter med grepet - veksler du på underhånd og overhånd ? Dvs. en av hver. Har ikke prøvd det selv men merker at jeg også begynner å slite med grepet. Ja, men da sliter jeg enda mer. Men jeg har veldig svake hender (det å skru opp et syltetøylokk kan være kjempevondt), så tror jeg må bruke litt tid bare på å fokusere på grepsstyrken i stedetfor å "lure meg unna." Det er jo et problem i nedtrekk og roing også, dette er øvelser hvor jeg kjenner at resten av kroppen er klar for mer vekt, mens hendene skriker nei. Men nå ble dette veldig off-topic, beklager til TS.
Gjest Tidssone Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Det var mer en generell betraktning, som at slike bilder kan få folk til å føle seg mislykket og stille slike spørsmål. Jeg sliter ikke med den følelsen, men tror mange kan gjøre det. Sannheten er jo at man absolutt kan trene hardt og riktig uten å få den rumpa som bildene påstår at alle knebøyere har... Aha. Sånn ja. Selv synes jeg jo damer med sånne muskler som ts la ut bilde av, er veldig uproposjonerte. Lite feminint er det også. Jeg trener mye, har fin rumpe etter mitt bilde av hva en fin rumpe er. Folk burde bli flinkere til å tenke at de er bra nok og når de føler de ikke er det, så må de finne ut hva de skal gjøre med saken utfra de forutsetninger de har. For eksempel innebærer det å få en slik kropp som bildet i hovedinnlegget viser, sabla mye styrketrening, fokus på kosthold og litt lav kroppshøyde vil jeg tro. 1
lygekryss Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 50 i frontbøy, 65 i mark (grepet er begrensende faktor nå, så jeg fokuserer på det nå), 75 i thrusts. Da er jo du utrolig sterk? Jeg løfter 70-75x12x3...
ladyluna Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Men jeg kommer til å begynne med reimer - synes jeg får bedre teknikk og bruker ryggen mer da grepet er bra. Ja, men da sliter jeg enda mer. Men jeg har veldig svake hender (det å skru opp et syltetøylokk kan være kjempevondt), så tror jeg må bruke litt tid bare på å fokusere på grepsstyrken i stedetfor å "lure meg unna." Det er jo et problem i nedtrekk og roing også, dette er øvelser hvor jeg kjenner at resten av kroppen er klar for mer vekt, mens hendene skriker nei. Jeg stemmer for din tilnærming alille! Man kan fint trene opp grepsstyrken ved å legge inn noen spesifikke øvelser for dette. I tillegg vil jeg tipse om å bruke kalk. Jeg løfter med merkbart bedre teknikk og mye tyngre vekt i mark når jeg ikke har klamme og glatte hender. Men ja, nå er vi visst off topic
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #14 Skrevet 17. februar 2013 50 i frontbøy, 65 i mark (grepet er begrensende faktor nå, så jeg fokuserer på det nå), 75 i thrusts. Hvordan det? Jeg løfter så tungt jeg greier, bedre enn det kan jeg ikke gjøre. Og jeg synes rumpa vi er veldig flott jeg, selv om diverse treningsblogger nok er sterkt uenige. Hvor mange sett og reps kjører du på hiptrust? Merket du fort forandring/forbedring når du begynte med denne øvelsen? Anonym poster: 178a0a4683c530a158ba4b3f055d4eca
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 Nei, alle er ikke så heldige at de får drømmerumpa selv om de trener hardt. Men det liker jo ikke de som lager bildene å innrømme. Jeg gjør knebøy, markløft og hip thrusts, men tror neppe at fitnessbloggen eller iform.no hadde ønsket å poste bilde av rumpa mi som et bevis på at squats løser alle rumpeproblemer... Jeg blir derfor egentlig litt provosert av slike bilder, fordi det lett kan få en til å føle seg mislykka. Trener jeg ikke hardt nok? Ikke ofte nok? Er kroppen min rar? Hvorfor får jeg ikke superrumpe? 50 i frontbøy, 65 i mark (grepet er begrensende faktor nå, så jeg fokuserer på det nå), 75 i thrusts. Hvordan det? Jeg løfter så tungt jeg greier, bedre enn det kan jeg ikke gjøre. Og jeg synes rumpa vi er veldig flott jeg, selv om diverse treningsblogger nok er sterkt uenige. Går ut fra at du ikke tar flere enn 15 repetisjoner, og at du feiler på siste repetisjon? Hvis du gjør det, så spiser du ikke nok mat. Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #16 Skrevet 17. februar 2013 Går ut fra at du ikke tar flere enn 15 repetisjoner, og at du feiler på siste repetisjon? Hvis du gjør det, så spiser du ikke nok mat. Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610 Eeeehhh? Hva slags innspill er dette? Spiser ikke nok mat? Du kan ikke utifra det bittelille du vet om min treningsrutine si hvorvidt jeg spiser nok eller ei. En svært viktig faktor er jo faktisk hvor lenge jeg har drevet på med trening, og hvilket utgangspunkt jeg hadde. Ville du gått bort til en random person på treningssenteret du aldri har sett før og sagt "du spiser ikke nok mat du!" Og nei, jeg feiler ikke alltid på siste rep, da jeg etter å ha diskutert dette har lært at det ikke er noen god ide å gå inn for å feile på siste rep hver gang. Og jeg trener 5x5. Fortsatt for lite info til at du kan si om jeg spiser for lite eller ei, da. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #17 Skrevet 17. februar 2013 Eeeehhh? Hva slags innspill er dette? Spiser ikke nok mat? Du kan ikke utifra det bittelille du vet om min treningsrutine si hvorvidt jeg spiser nok eller ei. En svært viktig faktor er jo faktisk hvor lenge jeg har drevet på med trening, og hvilket utgangspunkt jeg hadde. Ville du gått bort til en random person på treningssenteret du aldri har sett før og sagt "du spiser ikke nok mat du!" Og nei, jeg feiler ikke alltid på siste rep, da jeg etter å ha diskutert dette har lært at det ikke er noen god ide å gå inn for å feile på siste rep hver gang. Og jeg trener 5x5. Fortsatt for lite info til at du kan si om jeg spiser for lite eller ei, da. Du sier at du ikke får resultatene du ønsker. Trener du hardt nok, så skyldes det kosthold, evt. at du trener for mye utholdenhet i tillegg til styrketreningen. PS: Hvis det er fysisk mulig får deg å løfte samme vekter med 10x5 repetisjoner så har treningen din (med 5x5) null effekt. Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610 1
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #18 Skrevet 17. februar 2013 Du sier at du ikke får resultatene du ønsker. Trener du hardt nok, så skyldes det kosthold, evt. at du trener for mye utholdenhet i tillegg til styrketreningen. PS: Hvis det er fysisk mulig får deg å løfte samme vekter med 10x5 repetisjoner så har treningen din (med 5x5) null effekt. Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610 Jeg har da ikke sagt at jeg ikke får resultatene jeg ønsker? Jeg trener faktisk ikke for å få svær sprettrumpe, jeg trener for å få en sunnere, sterkere kropp. Og det har jeg fått, jeg har hatt en fin fremgang frem til nå, hvor grepet er begrensende faktor. PS. Det er fint du opplyser meg om ting jeg allerede vet, i en tråd som ikke handler om det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #19 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har da ikke sagt at jeg ikke får resultatene jeg ønsker? Jeg trener faktisk ikke for å få svær sprettrumpe, jeg trener for å få en sunnere, sterkere kropp. Og det har jeg fått, jeg har hatt en fin fremgang frem til nå, hvor grepet er begrensende faktor. PS. Det er fint du opplyser meg om ting jeg allerede vet, i en tråd som ikke handler om det. Diskuterer vi fremdeles dama på bildet som TS postet, som du var så forarget over? Hvordan kan du være så sikker på at du ikke kan få den kroppen dersom du ikke trener for det? Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610 2
Gjest alille Skrevet 17. februar 2013 #20 Skrevet 17. februar 2013 Diskuterer vi fremdeles dama på bildet som TS postet, som du var så forarget over? Hvordan kan du være så sikker på at du ikke kan få den kroppen dersom du ikke trener for det? Anonym poster: ff0c2b0d1895ac9faff98ab078f21610 Jeg sier ikke at ingen kan få den kroppen, jeg sier at alle kan ikke få den kroppen. Vi har alle et forskjellig utgangspunkt, og genetikk spiller faktisk en stor rolle på rumpas form. Noen ganger må man ta utgangspunktet med i betraktninga. Ei dame med svært lite fett på rumpa og generelt veldig små hofter og bitteliten rumpe vil få et ganske så annerledes resultat en noen som fra naturens side har en svært fyldig rumpe og har mer fyll fra før av. Trening har ikke alt å si - man må spille på lag med utgangspunktet også. Og celullitter og strekkmerker er ikke barebare å trene bort, uansett kosthold. Men disse photoshoppes jo ofte bort, så det kan være lett å tro for en stakkar at det er heeelt unormalt med slikt på en trent kropp. Og grunnen til at jeg blir forarget over slike bilder er fordi det flytter fokus over på noe som egentlig ikke burde være viktig i det hele tatt. Det er jo bare å se på din reaksjon. Burde ikke vi være fornøyd over at så mange har begynt å trene skikkelig styrke, i stedetfor å pirke på at de ved å trene enda hardere/spise enda mer/trene annerledes/trene oftere/whatever kunne fått en enda finere rumpe. Det er så trist at jenter ikke kan trene med fokus på å få en kropp som skal brukes, at fokus alltid skal være på å få en kropp som er perfekt å se på. Jeg lurer på - får dere menn det samme peset på rumpa deres? Når en mann skryter over en god treningsøkt og at han har løftet tyngre enn noen sinne, vil det da komme andre og påpeke at "njeaaa, du har ikke drømmerumpa da, så du gjør nok noe feil, se her skal du få noen bilder du skal strebe etter." Det er i så fall veldig trist! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå