Gjest kj Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Hva var det dere satt ned foten for? altså noe som var uaktuelt å leve med, så dere jobbet for å få endret på? Eller eventuelt hva gjorde at dere ikke er stemor lenger?=) gjerne eksempler i forhold til hva dere aksepterte av kontakt osv med kjærestens ex
Lunaire Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Jeg synes det er greit at kjæresten har kontalt med eksen når det omhandler barnet. Uheldigvis tåler de ikke trynet på hverandre, så det er ikke noe kontakt utover det strengt nødvendige. Jeg har satt ned foten når det gjelder svigermors forhold til mora. Flott at de klarer å samarbeide og snakke godt sammen, men jeg er ikke overstadig begeistret for at de drar på shopping sammen, og at de har en svigermor/svigerdatter relasjon fremdeles. Mora hater meg, så det føles litt ubehagelig at svigermor "liker" henne. Det hørtes kanskje litt snålt ut?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg synes det er greit at kjæresten har kontalt med eksen når det omhandler barnet. Uheldigvis tåler de ikke trynet på hverandre, så det er ikke noe kontakt utover det strengt nødvendige. Jeg har satt ned foten når det gjelder svigermors forhold til mora. Flott at de klarer å samarbeide og snakke godt sammen, men jeg er ikke overstadig begeistret for at de drar på shopping sammen, og at de har en svigermor/svigerdatter relasjon fremdeles. Mora hater meg, så det føles litt ubehagelig at svigermor "liker" henne. Det hørtes kanskje litt snålt ut? Hvordan har du satt foten ned ? Har du nektet din svigermor å ha kontakt med eks.svigerinnen ?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er ganske fersk i rollen, dvs, jeg er ikke "ordentlig" stemor ennå. Men: All kontakt og samarbeid angående barnet tenker jeg på som positivt. Ellers synes jeg det er greit om de snakker sammen ellers også, men er vel glad de ikke har noe bestevennforhold. Vet de har kranglet mye tidligere (men anstrengt seg for å samarbeide om barnet), så er glad de har et greit forhold nå - det gjør ting enklere. De må gjerne gjøre ting sammen (de og barnet) uten at jeg er med, men jeg vil at det skal være åpenhet om det selvsagt. Det er mange år siden det ble slutt mellom dem og jeg anser henne på ingen måte som en trussel ovenfor forholdet eller meg. Kjæresten min er også god venn med hennes bror. Anonym poster: 27996b491005507b1cd40e7f52433c6d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Jeg opplever det som ukomplisert, men det er mye takket være hennes (ekskona til min kjæreste) raushet. Hun ønsker bare at vi skal ha et godt forhold alle sammen, så vi er gode venner. Avstander osv gjør at hun tidvis bor hos han. Da bor han hos meg. Jeg tror nok at hvis vi flytter sammen mens vi har hjemmeboende barn, så vil jeg nok ikke være med på at hun bor hos oss. Der syns jeg grensa går. Jeg er ikke sånn veldig happy for å måtte forholde meg så mye til hans tidligere svigerfamilie som jeg må, men dette er en pakke jeg valgte å ta en del av. For min del har min kjæreste og min eksmann bare hilst en gang. Dette er et valg min eksmann har valgt. Anonym poster: 4b358bbc31b32926da9045c09996c951
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Jeg har et veldig avslappet forhold til mannens eks. Vi samarbeider godt alle tre, og jeg oppmuntrer ham til å ha et så godt samarbeid med henne som mulig. Jeg stoler 100% på min kjære og er ikke det minste redd for at eksen hans skal få følelser for ham heller (de er ikke særlig begeistret for hverandre, men oppfører seg voksent og samarbeider godt og omgås for barnas skyld). Vi har feiret julaften sammen alle tre pluss barna, og selv om det nok ikke var min favorittjulaften, så var det helt greit. Det viktigste er jo at barna får en ok jul, og de hadde ikke hatt det ok om de visste at mamma måtte sitte alene hjemme. Vi har også snakket om å reise på ferie sammen, men kanskje bo på hvert vårt hotell sånn at vi slipper å trå oppå hverandre. Det har ikke blitt noe av ennå, men kanskje til sommeren eller neste sommer. Det skal innrømmes at det ikke var like enkelt helt fra starten av. Det tok nok et år eller to før jeg og eksen hans fant tonen skikkelig. Vi har alltid vært høflige mot hverandre, men i starten var det nok bittelitt kjølig. Men når vi etterhvert begge to forsto at den andre ikke var en trussel på noen måte så har vi fått et fint forhold. Jeg tror hun og jeg liker hverandre bedre enn det hun og mannen min gjør. Jeg ser det for øvrig ikke som min rett å sette ned foten i det hele tatt når det gjelder kontakten mellom min mann og hans eks, all den tid de er bundet sammen for alltid via barna. Grensa for meg ville gått ved romantisk/flørtete oppførsel, men det er ikke tema i vår relasjon. Anonym poster: 6c283d1a3763a904b9a81bda5cdb6b58
Lunaire Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Hvordan har du satt foten ned ? Har du nektet din svigermor å ha kontakt med eks.svigerinnen ? Å sette foten helt ned får jeg ikke gjort, for svigermor bestemmer tross alt selv. Det jeg har sagt, og som min kjæreste er enig i, er at når han og jeg er på besøk (de bor i UK), er det fint om svigers holder seg til oss, siden vår tid er begrenset. Det har vært noen pinlige situasjoner hvor de har vært på shopping mens jeg har blitt sittende hjemme alene i huset deres, eller at jeg har måttet sitte alene og vente mens de (pluss kjæreste) har vært på besøk hos hans søster sammen med hans og hennes barn. Siden mora overhodet ikke vil vite av meg, blir det vanskelig å kombinere. Håper selvfølgelig dette roer seg litt ned etterhvert. Skal tross alt gifte meg med fyren i høst
Timseh Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 Kontakt og samarbeid er positivt. Når stesønn er på samvær er han faktisk med meg mest. Pappen jobber fra 15-05 den ene dagen gutten er på samvær (gutten kommer rett etter bf har dratt på jobb så han får ikke sett faren sin), så sover bf gjerne til 12-13, deretter jobb i 20 - 06, hvor han våkner 13/14. Så da må ho stemor finne på aktiviteter med gutten Jeg tror barnemor er glad for at jeg er her ellers hadde ikke gutten lært om hygiene(vaske hender før mat, etter dobesøk, skifte undertøy og sokker hver dag, tannpuss morgen og kveld, rydde etter seg, vaske etter seg o.l, ), har lært han klokken, har lært han kalendermånedene, han får ikke spille dataspill mer enn en time om dagen her og ingenting med skyting til tross for at han spiller data 24/7 hos moren og gjerne 18årsgrensespill. Han er 12, så jeg har klart å lære han en del på noen år nå.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Ts her. Syntes dere alle sammen er beundringsverdig. Jeg skulle ønske selv jeg hadde deres tankegang Jeg skulle ønske jeg var som dere og ikke hadde noe særlig problem med eks i bildet osv.. Men desverre har jeg ikke klart å bli sånn etter over 2 år.. Jeg står ovenfor et stort valg om å gå fra drømmemannen fordi jeg ikke takler hele pakken han kommer med.. Noe av det vanskeligste valget jeg noen gang har tatt og kan ikke se for meg vanskeligere valg.. Men jeg syntes kjæresten fortjener en kvinne som dere er, som takler hele pakken. Selv om jeg selvfølgelig grøsser av tanken på han med noen andre enn meg. Men jeg tror aldri han kan bli lykkelig med en som meg som blir fysisk dårlig av tanken på eksen hans, når de må møtes osv.. Skulle ønske jeg kunne bli som dere. Jeg er kanskje ikke moden nok. Jeg elsker han utrolig høyt, og aldri følt den kjærligheten for noen andre før i mitt liv. Jeg har alltid trodd at hvis man elsker noen høyt nok så går alt. men tydeligvis ikke denne situasjonen for min del. jeg klarer ikke gi slipp på han.. men føler jeg må..
hjertetihånden Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Ts her. Syntes dere alle sammen er beundringsverdig. Jeg skulle ønske selv jeg hadde deres tankegang Jeg skulle ønske jeg var som dere og ikke hadde noe særlig problem med eks i bildet osv.. Men desverre har jeg ikke klart å bli sånn etter over 2 år.. Jeg står ovenfor et stort valg om å gå fra drømmemannen fordi jeg ikke takler hele pakken han kommer med.. Noe av det vanskeligste valget jeg noen gang har tatt og kan ikke se for meg vanskeligere valg.. Men jeg syntes kjæresten fortjener en kvinne som dere er, som takler hele pakken. Selv om jeg selvfølgelig grøsser av tanken på han med noen andre enn meg. Men jeg tror aldri han kan bli lykkelig med en som meg som blir fysisk dårlig av tanken på eksen hans, når de må møtes osv.. Skulle ønske jeg kunne bli som dere. Jeg er kanskje ikke moden nok. Jeg elsker han utrolig høyt, og aldri følt den kjærligheten for noen andre før i mitt liv. Jeg har alltid trodd at hvis man elsker noen høyt nok så går alt. men tydeligvis ikke denne situasjonen for min del. jeg klarer ikke gi slipp på han.. men føler jeg må.. Tja, jeg tenker at dette også handler om hva han gjør for at du skal føle at har er lojal mot deg nå da. Vi hadde en liten runde her, før kjæresten min forstod hvorfor jeg ikke helt syntes det var ok at hans eks delte bolig med han innimellom. Jeg ser jo at de ikke har noen følelser igjen, han er tydelig på at det er meg han er sammen med. Det dreide seg mer om respekt for meg og for vårt forhold. Nå er det helt ok. Har dere snakket om disse følelsene da? Det er klart du må takle hele pakka, den er med den. Men hvis han er drømmemannen, er han verdt å kjempe for, da må dere snakke skikkelig om det. Kanskje få en objektiv tredjepart til å stille de rette spm?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Var aldri noe problem. eksdamen hans var for lengst etablert med ny mann og nytt barn og brød seg ikke så mye med oss utover det som gjaldt guttene.
La Guapa Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har alltid bestrebet meg på å legge til rette for så godt samarbeide med hans x og hennes familie som overhode mulig. Det er best for datteren hans. Han har hatt sine runder med uoverenstemmelser med sin x, men jeg har alltid prøvd å dempe gemyttene så godt det har latt seg gjøre. Ingen er tjent med fienskap, aller minst barnet deres Har heller aldri blandet meg i når de har kranglet. Bare gitt ham den støtten han har trengt for å hente seg inn og se hva som er best for datteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå