Gå til innhold

Fuglen min er veldig, veldig syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har vært hos dyrlegen i dag med min lille undulat på ca. 1 1/2 år, pga diaré, veldig slapp og surkling når han puster. Dyrlegen så på ham og syntes det var vanskelig å stille noen diagnose, men sa at vi fikk prøve med litt antibiotika.

Etter vi kom hjem og har gitt den antibiotika, så har han bare blitt værre.. Surkler helt forferdelig når han puster, og han orker kun å sitte heeelt rolig på ett sted, og drikker litt en sjelden gang innimellom. Jeg synes så forferdelig synd på ham... Jeg vil da at han hvertfall skal få puste.... Vet ikke om han kommer til å overleve kvelden/natta... Noen som har opplevd noe liknende og vet hva som fungerer mot slim?

Anonym poster: 4d7c7ebacb7a39cf411eb3cf7a2f731f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist å høre. Fugler er svært sensetive for luftforurensing. Kan det være grunnen?

Anonym poster: e12cc5869f70a09a6c27d48f0a98ea74

Skrevet

Fugler fra varmt klima tåler også trekk og kulde svært dårlig, veldig ofte derfor slike fugler dør her i Norden.

Hadde dratt og avlivet fuglen, selvom det er trist. :-( Men det er det beste for fuglen å få slippe når de lider.

Skrevet

For at en fugl skal vise at den faktisk er syk, så er den veldig veldig syk.

Jeg ville holdt ett godt øye med den.. også ville jeg spurt her: http://www.tailfeathersnetwork.com/community/

De har hjulpet meg mang en gang.

Anonym poster: ab1ff3c5a187cb423bbd71b700a40280

Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar og tips!

Skrevet

TS her.

Fuglen har ikke stått i et område med trekk, og så vidt jeg vet, så er det ganske bra luft her, bor på landet, støvsuger hver dag og tørker støv ofte. Trist er det, men om man ikke får gjort noe, så må man bare la det gå sin gang. Utrolig god og søt fugl jeg aldri vil glemme!

Skrevet

Og dvs. den ikke er passiv røyker heller? :)

Skrevet

Kan ikke redigere som anonym. Det ble helt feil med smilesymbol når det er en så trist sak, men mente ikke å være dømmende, derfor la jeg det til.

Skrevet

Hehe, nei, han er ikke det :-) han overlevde natta, og virker heller ikke noe dårligere, han har til og med vært og spist og drukket litt vann! Det må da være et godt tegn? Men ellers sitter han for det meste rolig.

Skrevet

Hold øye med han,antibiotikan vil hjelpe om du får det i han. Hold han på et litt lunt sted. Trist når man liksom ikke får gjørt noe... men kan godt hende han klarer seg . Lykke til

• Liker 1
Skrevet

Hold øye med han,antibiotikan vil hjelpe om du får det i han. Hold han på et litt lunt sted. Trist når man liksom ikke får gjørt noe... men kan godt hende han klarer seg . Lykke til

Har fått i han 2 doser med antibiotika, en i går og en i dag. Veit du hvor lang tid det tar før den begynner å virke?

Ja, er trist når man ikke får gjort noe... Men han virker som en sterk fugl, gir ikke opp så lett. Blir surklinga for ille, så "hoster" han litt, og da blir det litt bedre, blir også bedre etter å ha drukket vann.

Skrevet

Antibiotikaen skal virke med en gang, da metabolismen til fugler er veldig rask.

Siden han virker en tanke bedre i dag, ville jeg krysset fingrene for at han kommer over kneika. :klemmer:

Skrevet

Lille pippen min døde ved 4-tiden idag... Utrolig trist :( han ville bare ligge i hånden min... Han var så utrolig god! Også så ung...:(

Skrevet

Så bra!

Skrevet

oi! glemte å oppdatere før jeg skrev innlegget!!

Selvfølgelig ikke bra at pippen døde!!

Huff..

Skrevet

Veldig trist å høre. Jeg vet man kan bli veldig glad i en fugl, og det er like tungt å miste en fugl som en hund, eller katt.

Skrevet

Det er ikke noe ålreit når dyra våre dør, vi blir like glade i dem om de er store eller små.

Det var fryktelig synd han ikke kom seg gjennom det, men det er godt at han ikke lider mer. :klemmer:

Skrevet

Ja, det er godt han ikke lider mer. Jeg har hele livet syntes at det er trist når dyr dør, uavhengig om de er små eller store. Noen sier jo "det er jo bare en liten fugl", men fugler kan også ha personlighet, har jeg funnet ut!

Sånn er livet! Jeg får glede meg over de fem andre undulatene jeg har :-)

Skrevet

Vær oppmerksom på at de andre undulatene kan få en form for sorgreaksjon på at den som døde er borte. Det varer som regel ikke lenge, men hvis de foreksempel har gjort par av seg, kan maken som sitter igjen bli litt mutt og lei seg en stund, og i verste fall slutte å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...