AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Del Skrevet 16. februar 2013 Hei. Er 16 år og jente. Dette hørtes sikkert rart ut men jeg vil starte en samtale (over nett så kjapt så mulig) med en gutt jeg kjenner. (Tidligere bestevenn helt til vi krangla og fant aldri tonen igjen) hvordan kan jeg starte samtalen? Altså ikke "hei" men det som skjer etter det... Om jeg går videre til hva skjer/ hva har du gjort i dag, stopper samtalen etter ca 15 min fordi vi ikke har noe å snakke om. Hvordan kan det bli en interessant samtale med mye å snakke om? Anonym poster: 43f2c51ede8f351bec23f5281c9ea2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Del Skrevet 18. februar 2013 du: har du gjort noe spennende i det siste? han: nei egentlig ikke, bare jobb/skole. du: åja. hvor jobber du/går du på skole nå da? Bare å spørre utifra hva han skriver det. Anonym poster: 43643257e075f23f93d1d36f2c89233f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 18. februar 2013 #3 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Det kreves to stykker for å ha en vettug samtale. eksempel 1: hun: hva skjer? han: ikke så mye, sliten etter jobb og trening. der? hun: Åja, hva trente du i dag? Her er det stille og rolig. Ser på film i bakgrunnen! han: Var på fotballtrening. Han ene karen ble så stygt takla! Ok, hvilken film? osv osv.. hvis samtalen blir slik: eksempel 2: hun: hva skjer? han: ikkenoe. hun: åja, det er kjedelig. Gjort noe gøy i dag? han: nei, det vanlige.. er det ikke noe å hente. Skjønner? Samtalen blir til av seg selv, men begge må være interessert i samtalen og i den andre parten. Legg merke til at "han" også stiller spørsmål, utbroderer og forteller i den første samtalen. I den andre samtalen svarer "han" kun kort, og gir ingenting som kan legge grunnlag for videre samtale. Når samtalen blir som i eksempel 2, pleier jeg å ta det som et hint på at vedkommende enten ikke er interessert i å snakke med meg, vedkommende er opptatt, eller dårlig på å kommunisere skriftlig. Blir den som i eksempel 2, dør den fort ut, som du selv sier, og da er det kanskje liten vits i å ta mer initiativ. Vent heller til han evt. er i pratehumør og snakker til deg først, ring, eller snakk sammen face to face Endret 18. februar 2013 av Envy 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kriz Skrevet 18. februar 2013 #4 Del Skrevet 18. februar 2013 bra tips av de over. Still spørsmål, lytt/les aktivt til hva han svarer og still spørsmål utifra hans svar. Snakk om noe som intreserer han og aller helt gjerne felles interesser. Du har i grunn 3 emner å velge mellom: 1) snakke om situasjonen 2) snakke om den andre personen 3) snakke om deg selv (som de fleste er flinke til så sats heller på de 2 første). Og det er bare 3 måter å begynne på: 1)stille spørsmål 2)gi utrykk for en mening 3) slå fast et faktum. Hvis du opplever samtale 2, at han ikke viser interesse så kan det ha med at dere kranglet og ikke har fått uenighetene ut av verden. Derfor tror jeg du først bør få det ut av verden. Du kan for eksempel si at at du savner den gode kontakten dere hadde og jeg er lei meg hvis unighetene mellom oss skal få ødelegge det gode vennskapet vi hadde. Er det ikke bra at vi har litt forskjellige meninger, men kan allikevel være gode venner, eller hva tenker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Del Skrevet 18. februar 2013 klarer man 15 min så trenger man ikke hjelp med å starte en samtale. Anonym poster: e2609ba1db265ca2e3b0d88331ee182c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 18. februar 2013 #6 Del Skrevet 18. februar 2013 hadde prøvd meg med humor, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .-L-. Skrevet 19. februar 2013 #7 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvordan kan det bli en interessant samtale med mye å snakke om? Noe som kan være gull verdt er felles interesser. Ellers synes jeg det kan være kjekt med tulle samtaler der man bare kødder og er i godt humør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå