Gå til innhold

Barn med feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sønnen min på snart tre har feber, og jeg lurer på hvor lenge det kan vare før man bør ta dem med til legen igjen.

Han var syk onsdag morgen, og er snørrete og surklete. Torsdag midt på dagen klagde han over vondt i øret. Jeg tok ham med til legen med en gang, som sa han ikke hadde ørebetennelse ennå og at vi kunne klare å forhindre at han fikk det ved å gi ham nesespray. Det har vi gjort.

Han har hatt feber på drøye 39 hver gang vi har målt (men har gitt paracet i blant). I dag tidlig hadde han omtrent ikke feber og hadde et par timer hektisk lek her, og vi var sikre på at han var nesten frisk. Men nå i ettermiddag har han feber igjen, vil bare ligge på sofaen og småsove.

Mat har han spist lite av disse dagene. Vi frister med alt mulig, men han vil ikke ha. I ettermiddag har vi heldigvis fått i ham noen fruktbiter og litt sjokolade. Han har drukket litt saft og juice, men mindre enn jeg helt liker. Han tisser litt, men mindre enn vanlig.

Når bør han til lege igjen? Nå har han jo vært syk i fire dager, på den annen side var han jo til legen på torsdag også.

Jeg er ikke vant til sykdom, for han er sjelden syk, så jeg føler meg grønn her.

Anonym poster: d7444c23db9247befafa5365f33424dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett det an litt til, dere var jo til legen torsdag. Se an almenntilstanden hans:)

Gi paracet når tempen er 39 (jeg gir mine alltid hvis feberen er høyere enn 38.5), da føler han seg bedre, og det er lettere å få i han næring. Ikke stress med mat, viktigste er væske. Kjøp gjerne smoother, solbærsirup, juice.... Har han vondt i halsen så er saftis supert:)

Har selv en feberunge i disse dager, hun er på dag 9 med feber nå, skikkelig influensa.

Skrevet

Ikke noe vits å gå til legen enda vertfall. Det er vanlig å få litt feber på kvelden igjen når han holder på å bli frisk. Tipper feberen er borte i løpet av en dag eller to.

Anonym poster: 0153598a7b76c40f864af5f14e0e6ac9

• Liker 2
Skrevet

Ok.

Det er bare ikke så lett å få i ham drikke heller. Men han har nå drukket noen slurker nå og da. Man blir vel ikke dehydrert så fort?

Skvatt nå, for han våknet og var helt desorientert. Men ikke varm (paracet), så antar det var mareritt.

Gleder meg til han er frisk.

Skrevet

Du kan jo evt ringe legekontoret i morgen da, og høre om de mener du bør komme inn. Han blir sikkert frisk i løpet av et pr dager, men man skal være litt obs på det med væskeinntak.

Skader jo ikke å ta en tlf! :)

Skrevet

Ok.

Det er bare ikke så lett å få i ham drikke heller. Men han har nå drukket noen slurker nå og da. Man blir vel ikke dehydrert så fort?

Skvatt nå, for han våknet og var helt desorientert. Men ikke varm (paracet), så antar det var mareritt.

Gleder meg til han er frisk.

Så lenge han tar noen slurker i ny og ne så går det nok bra:) Gi han det han vil ha å drikke når han har feber, om det så er juice eller saft, det viktigste er at han drikker. Så lenge han tisser så er det bra:)

Det er vanlig med feber på kvelden når han begynner å bli frisk, veldig typisk med null feber og litt stigning til kvelden. En har jo generelt alltid lavere temp om morgenen og.

Skrevet

Jeg ville sett det an litt til, dere var jo til legen torsdag. Se an almenntilstanden hans:)

Gi paracet når tempen er 39 (jeg gir mine alltid hvis feberen er høyere enn 38.5), da føler han seg bedre, og det er lettere å få i han næring. Ikke stress med mat, viktigste er væske. Kjøp gjerne smoother, solbærsirup, juice.... Har han vondt i halsen så er saftis supert:)

Har selv en feberunge i disse dager, hun er på dag 9 med feber nå, skikkelig influensa.

Jeg ville vurdert å tatt ungen med til legen dersom feberen har vart så lenge. Virus infeksjoner varer vel sjeldent så lenge? Hvis det er forårsaket av bakterier må det vel penicilin til får å få bukt med det?

Skrevet

Jeg ville vurdert å tatt ungen med til legen dersom feberen har vart så lenge. Virus infeksjoner varer vel sjeldent så lenge? Hvis det er forårsaket av bakterier må det vel penicilin til får å få bukt med det?

Hun har vært til lege. Forrige søndag var vi på legevakta der det ble tatt crp og prøve ut av halsen, og hun var til fastlege tirsdag. Hun har svineinfluensa, og det er helt normalt å være så lenge syk som hun var. Nå er hun på bedringens vei, og tempen ligger bare på 38-tallet. Legen sa at vi må regne med at hun hangler i ei uke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...