Gå til innhold

Motivasjon til rydding!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av rot, men kjenner at jeg sliter med å komme i gang! Må ta et skikkelig skippertak nå.

Hvordan motiverer dere, dere til å rydde?

Anonym poster: 4cedb902178caf9b27bad050cab4eb5f

Videoannonse
Annonse
Gjest abcdefgh
Skrevet (endret)

Bare gjør det.. og gleder meg over ryddig og ren kåk når jeg er ferdig.

Endret av abcdefgh
Gjest Funky Punk
Skrevet

Den gode følelsen man får når det er ferdig er motivasjon nok for meg.

Det er da viktig at ALT blir tatt, for man blir rimelig demotivert om man bare tar kjøkkenet og resten ser jævlig ut.

Start med å kast alt som skal kastes. Søppel, ting du ikke trenger osv

Så flytter du ting dit det skal være.

Fyll oppvaskmaskinen eller vask opp slik at du får det ut av verden.

Deretter så vasker du, begynn øverst og jobb deg nedover. Avslutt med å støvsuge og vaske gulv.

Innimellom så setter du på en klesvask og henger opp klær.

Ikke ta for lange pauser, fort gjort å gro fast i sofaen om man er litt sliten.

Når alt er klart, så tenner dy noen stearinlys og en god røkelse, fikser litt god mat og lener deg tilbake i sofaen.

Før leggetid så tar du deg en god og varm dusj før du legger deg i en fresh seng i et rent og luftet soverom

LYKKE! men så er jeg kanskje litt sær på det området :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar, går vel å håper på at noen skal komme med en eller annen mirakelkur til meg :fnise: Men det er vel bre å sette i gang!

-TS

Anonym poster: d30dc995728823401e0c0ef92dffa66f

Skrevet

Eller få noen på besøk, da er det lett for å rydde, og gjerne mye man får ryddet og vasket da hehe.

• Liker 1
Skrevet

Eneste som funker for meg er sistnevnte; å invitere noen på besøk. Blir ikke akkurat motivert, men da MÅ jeg liksom rydde :P

Anonym poster: 594458186a31935cd6ca25061372c43b

Skrevet

haha, men nå er den nesten sånn at jeg unngår å invitere noen, for å slippe å rydde! hehe latskapen har nådd nye høyder!!! :P

Til mitt forsvar har jeg ligget syk, og ting har hopet seg opp litt.... blæææ

Skrevet

Når du rydder finner du ting du har glemt at du hadde. Det er morsomt.

Når du rydder og vasker forbrenner du noen kalorier samtidig. Jippiii

Skrevet

Sett av en hel dag. Si at du skal rydde i 20 min og så ha en pause på 10. Bruk klokke. Gjenta resten av dagen. Del opp ryddingen i små områder som f.eks. sofa og stuebord, neste gang alt som ligger på gulvet, så kjøkkenbenken osv.

Anonym poster: b4681a140af2bf234bc04e5d4ba72625

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, går vel å håper på at noen skal komme med en eller annen mirakelkur til meg :fnise: Men det er vel bre å sette i gang!

-TS

Jeg hater å rydde, så jeg sørger for at alt har et eget sted. Liten leilighet, så jeg har feks. 1 stk eske til kontorutstyr og 1 stk verktøy-eske (slike fine esker) som står, av alle plasser, i bokhylla. :fnise:

Så lenge alt har en plass putter jeg det automatisk dit etterhvert og slipper å rydde. :danse:

Har til og med en passer-ikke-inn-noe-sted-eske til småting jeg bare spare på som jeg egentlig ikke trenger...

Anonym poster: 3c4e8ff9263e7bdb9f36cd0bc0d76031

• Liker 1
Skrevet

-TS

Tenk, jeg syns det var nettopp det Funky Punk gjorde! ;)

:heks:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...