Gå til innhold

Barn og sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken alder er det egentlig ok å sminke seg? Med det tenker jeg på mascara og lipgloss, evt eyeliner. Da jeg gikk på skolen begynte en del på ungdomsskolen, men mange startet ikke før på vgs. Jeg skjønner at det har endret seg, men hva er praksis? Hva er greit og hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

følg det jevnaldrende jenter gjør. snakk med andre foreldre

Skrevet

Her har datter til sambo allerede begynt med mascara og lip-gloss, og hun er bare 12 år.

Virker som de andre venninnene hennes også ha begynt med sminke.

Så virker for meg at de begynner tidligere og tidligere...

Skrevet

Jeg husker vi begynte så smått med sminke i 7 klasse (da var jeg 12 år, er 25 nå).

Skrevet

Vi begynte på ungdomsskolen (er 27 nå), men en del begynner tidligere enn det nå, ja.

Skrevet

følg det jevnaldrende jenter gjør. snakk med andre foreldre

Uten at det på noen måte besvarer spørsmålet til TS, for det har jeg egentlig ingen formening om: Jeg er mitt barns mor. Jeg bestemmer når jeg synes ting er greit. Hva andre mener, er meg knekkende likegyldig!

• Liker 1
Skrevet

Her har datter til sambo allerede begynt med mascara og lip-gloss, og hun er bare 12 år.

Virker som de andre venninnene hennes også ha begynt med sminke.

Så virker for meg at de begynner tidligere og tidligere...

Kjærestens datter begynte i fjerde, jeg syns det er veldig tidlig. Datteren min går i fjerde nå, syns neste år er tidlig og. Jeg skal nok innrømme at jeg lar meg påvirke litt. Håper litt at ikke resten av jentene i klassen begynner til høsten allerede.

Skrevet

Uten at det på noen måte besvarer spørsmålet til TS, for det har jeg egentlig ingen formening om: Jeg er mitt barns mor. Jeg bestemmer når jeg synes ting er greit. Hva andre mener, er meg knekkende likegyldig!

Jeg er nok ikke like sterk der gitt. Før elleve er uaktuelt, også håper jeg hun selv finner det greit å vente enda litt til.

Skrevet

Jeg ville latt ungen min begynne å eksprementere litt med sminke tidlig så lenge det ikke hadde blitt for drøyt. Hadde også passet på å fortelle hva sminke ER og hvorfor en liten unge ikke trenger det. Eller noen for den sags skyld.

Skrevet

Jeg begynte vel når jeg var rundt 12-13 med mascara. Da viste mamma meg hvordan det skulle gjøres for at det ble fint, og ikke for mye. Hadde noen i klassen som allerede da startet med både brunkremer og lipglosser i grelle farger. Når jeg begynte å ville bruke mer, så fikk jeg hjelp av storesøster til å legge pen, naturlig sminke. Dette syns jeg er viktigere enn bare "du får ikke lov før du er 13 - punktum".

Anonym poster: 31ff62f09c3166d40c3a16c9d9e4b810

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...