LittDiva Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Jeg har lyst til og begynne og lage smykker. Bestilt noen glassperler og stæsj på nett, og gleder meg , noen som har tips hva jeg må ha , hvilken butikker i Oslo og nett er bra, noen som vil vise frem sine smykker ? Osv. For min del blir det armbånd og halskjeder i hvert fall i første omgang.
Gjest Moffeliten Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 www.audsperler.no www.perlerogutstyr.no www.perlenettet.no www.perlebutikken.no og www.pandurohobby.no Alle disse butikkene har MASSE å velge mellom når det gjelder smykkedeler. Det jeg vil anbefale, er å kjøpe deg noen gode tenger. 2 nebbtenger, 1 rundtang, 1 flatt-tang, 1 avbitertang, 1 avbitertang for smykkewire og 1 tang til wireklemmer. I tillegg vil jeg anbefale deg å kjøpe en eller flere ruller med strikk, samt smykkewire og låser. Ringer/øsken i ulike størrelser og staver med øye/hode. Du trenger også gode perlenåler. Her kan jeg anbefale perlenålene med stort øye, som fåes på Panduro Hobby. Smykkelim trenger du også. Da tror jeg du skal være klar til å kose deg med smykkelaging. Lykke til
LittDiva Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2013 Tusen takk for tips! Tror jeg må også kjøpe en bok for og komme i gang. For helt ærlig så vet jeg ikke hva alt det der er.... Blir moro skal opereres om litt og blir mer eller mindre sykemeldt i rundt en måned, så trenger noe og pusle med hvor jeg kan sitte. Hatt lyst lenge og begynne og nå får jeg ju tid
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Tusen takk for tips! Tror jeg må også kjøpe en bok for og komme i gang. For helt ærlig så vet jeg ikke hva alt det der er.... Blir moro skal opereres om litt og blir mer eller mindre sykemeldt i rundt en måned, så trenger noe og pusle med hvor jeg kan sitte. Hatt lyst lenge og begynne og nå får jeg ju tid Jeg kjøpte et startsett på ebay til rundt 200 kr - noen perler, alt av wire, ringer, kroker, fester etc samt multitang - prisen i butikken på tilsvarende ville blitt rundt 1000 (og kvaliteten er helt lik). Så det er mye penger å spare, men det tar jo gjerne litt tid å få det tilsendt, da. Anonym poster: 77135d214ff35e4a43ee5e95b0718396
LittDiva Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2013 Åhhh! Takk! Akkurat det jeg trenger, har kikket på perler på nettsider nå , og er helt svimmel , det er ju så mye fint! Så en startpakke hadde vært perfekt med tang og alt. Jeg er tydeligvis heelt elendig til og søke på ebay, for finner kun de med perler og sånt, uten kroker og verktøy osv. Så hvis noen kunne hjelpe med en link , så blir jeg veldig glad
LittDiva Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2013 Jeg fant! Nå er det bare vente på posten
lilleGrethe Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 (endret) Jeg unngår stort sett de norske butikkene - blir altfor dyrt synes jeg. Til deg som er nybegynner, vil jeg anbefale www.beadsunlimited.co.uk - De har masse bra og billig, og kjøper du litt større forpakninger, blir det billigere. De trekker av momsen, og holder du deg under 200kr (ca £25 inkl VAT), slipper du tollbehandling i Norge. Endret 24. februar 2013 av lilleGrethe
Gjest Moffeliten Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Tusen takk for tips! Tror jeg må også kjøpe en bok for og komme i gang. For helt ærlig så vet jeg ikke hva alt det der er.... Blir moro skal opereres om litt og blir mer eller mindre sykemeldt i rundt en måned, så trenger noe og pusle med hvor jeg kan sitte. Hatt lyst lenge og begynne og nå får jeg ju tid Da vil jeg anbefale en god bok for nybegynnere, nemlig "Lag smykker selv" av Heidi Boyd. Den hjalp meg mye da jeg var nybegynner
LittDiva Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2013 Takk takk alle sammen! Nå har jeg start settet i hus og kjøper fine perler når jeg ser de, bare finne boken og bli operert skal poste det første krusedulla jeg lager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå