AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Da har jeg for ca 1 time siden gjort det slutt med min kjæreste og samboer gjennom 5 år (vi flytta sammen ca med en gang, kanskje en mnd etter vi hadde blitt sammen). Jeg er ikke veldig lei meg, jo det er trist, men jeg var ferdig med forholdet for lenge siden. Har tenkt veldig lenge gjennom dette og gruet meg skikkelig til å ta det opp. Detaljer trenger jeg ikke å gå inn på, men jeg har ingen følelser for han lenger på den måten. Han er snill og god og jeg er glad i han, men det er ikke noe sex, intimitet eller følelser inne i bildet lenger. Vet ikke helt hva jeg skal si her, kanskje jeg bare prøver å rettferdiggjøre for meg selv hvorfor jeg gjorde dette her. Hvorfor jeg ikke bare blei, vi er (var?) tross alt gode venner, og vi klarer å bo sammen (iallefall frem til i dag). Han sitter nå bare å spiller og får heldigvis besøk av en kamerat i kveld så de skal drikke, jeg flytter til mine foreldre etter jobb i kveld og kommer til å dra hit i snakke med han til uka om hva vi skal gjøre videre ang leiligheten og sånn. Ingen av oss har råd til den alene, så vi må nok si den opp. Ok, nå bare babler jeg. Det jeg lurer på er, går denne tomme følelsen over etter hvert? Jeg er nemlig ikke veldig lei meg, da jeg ville dette, men jeg er helt tom innvendig.. Og er det noen som har noen tips til hvordan man går videre etter dette her, sånn med det praktiske altså? fordele ting og leiligheten og alt det der? Også facebook da, jeg vil ikke sette meg singel før jobb i dag, jeg orker ikke alle samtalene det fører til.. Anonym poster: ddd5ce2b0975f2920f6865c740f53ac2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Den går over. Man trenger bare å få ting litt på avstand. Anonym poster: 4a7654006cf3c8f609d76eec8387afe5
sullå Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Har ingen råd når det gjelder den tomme følelsen, men gi det tid. Angående Facebook: ikke endre status før det har gått i alle fall noen dager er mitt tips. Dette er noe som er privat mellom dere.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 På facebook kan du også eventuelt ta bort statusen "i et forhold", men du trenger ikke å fylle den ut med noe i det hele tatt. Og du kan jo skjule fra tidslinjen at du har gjort endringer der også. (Jeg gjør dette, gidder ikke "annonsere" at jeg er verken det ene eller andre..) Anonym poster: 9a4f74673b77ab3330cf36020ae6c126
Ms.Mx Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Jeg går gjennom akkurat det samme selv for øyeblikket. Vi har vært sammen i nesten 8 år, gift i 7, men forholdet er dødt og jeg klarte til slutt ikke holde det gående lenger. Vi er gode venner og jeg er veldig glad i han som person og venn, men jeg elsker ham ikke lenger slik jeg en gang gjorde Det har gått nesten en uke nå og jeg føler at det værste sjokket er over, men det er nok lenge lenge til tomhetsfølelsen og smerten går over. Som initiativtager til bruddet er skyldfølelsen jeg sitter igjen med den værste biten. Jeg føler meg bare så utrolig slem for å knuse livet til en jeg er veldig glad i. Livet vil bli normalt igjen, men det vil ta tid og det kommer til å gjøre vondt.
Gjest RockOn Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Det med Facebook status. Jeg tok bare bort statusen da det det ble slutt med min eks, men det var så mange jeg møtte etter en tid som var så satt utover at det var slutt, så da jeg en måned etter fortsatt fikk spørsmål om meg og eksen, da fant jeg ut at jeg skulle Sette meg som singel så de fleste fikk det med seg, og da ble det også stille. Man blir lei av å måtte fortelle og forklare et brudd mange uker etter. Man vil gå videre... Endret 16. februar 2013 av RockOn
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Ts her. På Facebook kommer jeg til å sette meg på singel, etter så mange år vet jo hele verden at vi var sammen og vil ikke ta alle spm face to face.. Venter til etter jobbhelga da jeg ikke gidder masse spm på jobb. Han har ikke Facebook så det går uansett ikke utover han hva jeg gjør da. Til nå vet bare familie, mine nærmeste venner og hans nærmeste venner det. Alt det praktiske med leilighet og sånn da? Nå gir jeg han tid med å dra til mine foreldre, men det er jo mye som må gjøres der.. Anonym poster: ddd5ce2b0975f2920f6865c740f53ac2
Gjest RockOn Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Leiligheten er leid? Da må dere si den opp hvis ikke en av dere skal bo der. Det er jo oppsigelsestid også kanskje? Ellers må dere bare prøve å ordne opp på best mulig måte. Dere ble ikke uvenner?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 Den er leid ja, skal sies opp på mandag, 3 mnd oppsigelses tid. Han skulle prøve å finne seg noe i mellomtiden sa han, og da flytter jeg inn igjen. vi er iallefall enige om å dele husleia frem til oppsigelsestiden er over.. Nei, ikke direkte uvenner, men han er ikke blid, men akkurat det kunne jeg vel uansett ikke regnet med.. Anonym poster: ddd5ce2b0975f2920f6865c740f53ac2
PecanPie Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 En klem til deg! Jeg gikk gjennom det samme for et par år siden. Dro fra kjæresten min etter 4 år sammen. Vi fungerte godt som et team, men vi var mer venner enn kjærester. Intimiteten var borte. Jeg var heller ikke lei meg, men epoke var definitivt over. Jeg kan forstå den tomme følelsen din. Du er jo faktisk aleine etter 5 år sammen med kjæresten din, selv om du nok på mange måter har "fordøyd" bruddet på forhånd. Han har ikke det, og vil ta den sorgprosessen som du allerede har gått gjennom, nå. Ang. facebook kan du ta vekk alt som har med forhold å gjøre for en stund, også heller sette det som "singel" når tiden er inne. Jeg gjorde det, det var godt å kunne komme gjennom den første tiden uten spørsmål (for ærlig talt, hvor mange er innom og sjekker om du er singel eller ei?). Jeg endret status da det hadde gått så lang tid at jeg hadde snakket med alle mine nærmeste. Sånn ut over det var det nesten ingen som stilte spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå