Gå til innhold

Slippe løs fugler som ikke er tamme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi hadde undulat da jeg var liten hjalp det å ha et lett teppe oover når de bråkte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar du de høre på musikk? Mine undulater roet seg veldig når de fikk høre på radio eller rolig musikk :)

Anonym poster: d24f04bef3b17bee2c65a3f1a158fdaf

Har ikke hørt så mye på musikk de ukene de har vært her, men radio eller TV står ofte på. Vil ikke det ha samme effekten tro? De har i hvert fall ikke roet seg med radio og TV i bakgrunnen, de kan finne på å skrike like mye da òg. Jeg føler at de kjeder seg litt, men det er jo lite jeg kan gjøre med det.

Da vi hadde undulat da jeg var liten hjalp det å ha et lett teppe oover når de bråkte.

Jeg tar teppet over buret om kvelden, men føler at det er litt kjipt å gjøre det på dagtid ettersom det kanskje kan forvirre døgnrytmen deres, samt at noen på et undulatforum fortalte meg at fuglene trenger mye lys?

Skrevet

Har ikke hørt så mye på musikk de ukene de har vært her, men radio eller TV står ofte på. Vil ikke det ha samme effekten tro? De har i hvert fall ikke roet seg med radio og TV i bakgrunnen, de kan finne på å skrike like mye da òg. Jeg føler at de kjeder seg litt, men det er jo lite jeg kan gjøre med det.

Jeg tar teppet over buret om kvelden, men føler at det er litt kjipt å gjøre det på dagtid ettersom det kanskje kan forvirre døgnrytmen deres, samt at noen på et undulatforum fortalte meg at fuglene trenger mye lys?

Det kan helt sikkert stemme! Jeg gikk på barneskolen da vi hadde den, så jeg husker fint lite :-)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kan du sette dem i vinduet noen timer på dagtid? Gjerne når du ikke er hjemme? Da får de skravla en del med pippene ute og får ut en del energi der. Bare pass på at det ikke trekker for mye fra vinduene.

Jeg har hatt flere undulater som liten og alle ble veldig tamme og skrek derfor lite. Men det er nok for liten tid for deg nå ja. De er sikkert såpass gamle at de har blitt såpass sære også. Synd. Undulater er kjempemorsomme når de er tamme. Masse personlighet i dem. Og humor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...