AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 For å hedre mennesker jeg elsket og har mistet, har jeg grublet over å gjøre en symbolsk greie med at jeg i brudebuketten har med noe som representerer hver av de. Det vil isåfall være en liljekonvall, en kongle (evt granbarkvist), og et lite fly/noe som ligner på et fly. Det skal isåfall være diskret, og passe inn i buketten forøvrig selvsagt. Det føles riktig å gjøre dette. Men samtidig blir jeg usikker på om det er en god idé. Trenger tilbakemeldinger. Dette er veldig personlig og veldig sårbart, så uansett hva du mener om saken, si det på en skikkelig måte, vær så snill. Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be 9
leirbål Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Sålenge det er viktig for deg, og passer inn i buketten, så synes jeg det er en nydelig idè. 12
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Oi, nydelig ide Det eneste jeg kan komme på som kan være negativt er om du i ettertid skulle bli trist av å se på bilder av buketten fordi brudebuketten minner deg på savnet du føler, og kanskje dette savnet blir overskyggende. Men det blir jo bare et slags worst case scenario som sikkert ikke kommer til å skje, jeg synes som sagt ideen er nydelig. Hvorfor er du usikker på om det er en god ide, om jeg kan spørre om det? Er du redd for at du skal føle sorg, eller er det noe annet? Anonym poster: 92b6c9cd39a1e370e99750ee6dfcc59f
kisskissbangbang Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Hørtes ut som en kjempefin idé. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Tusen takk for ærlige tilbakemeldinger! Jeg tror ikke jeg vil bli trist av å se på bilder i ettertid. Jeg tror/håper at jeg heller vil tenke at jeg er glad for at jeg tenkte på å hedre de jeg har mistet. Men jeg vet jo ikke, selvsagt. Ærlig? Jeg er usikker fordi jeg er redd for at noen vil mene det er "tacky" eller upassende eller noe. Det har jeg lært av forumet her, at idéer man selv syns virker gode, ikke alltid blir oppfattet like positivt av andre. Det er en lærdom på godt og vondt, og jeg vet at folk svarer ærlig her, om ikke alltid like diplomatisk (Som igjen er grunnen til at jeg presiserte at det er fint om de som svarer tenker over hvor personlig og sårbart dette er, og ikke bare langer ut mot meg hvis de syns det er en dårlig idé Man kan få frem sitt synspunkt på en real måte, hvis man vil ) Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
@laide^ Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Jeg synes det høres veldig fint ut å gjøre noe slikt! Skjønner at det er sårbart, men tror det vil være en veldig fin ting å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Tusen takk! Er så godt å høre at flere syns det er en god idé Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
Gjest lisha Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Syns det høres kjempefint ut Det er veldig nært og personlig, og betyr mye for deg! Og på den måten så er de du har mistet, også med å feire dagen 5
Emas Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Kjempefin ide! Eg, eller mamma (hadde ikkje muligheit sjølv) la foressten buketten min på grava til pappa, dagen etter bryllupet, som en symbolsk greie det også er fint å gjer, om du har ei grav eller ein stad der det kan passe inn å legge igjen ei lita "helsing" Endret 16. februar 2013 av Emas 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 Tusen takk for positive tilbakemeldinger! Jeg har ikke senket skuldrene helt ennå ang dette temaet, venter fremdeles på kritiske røster, men det er allikevel veldig godt med de gode tilbakemeldingene som har kommet så langt Emas: Det skulle jeg gjerne gjort jeg også, men vi gifter oss langt unna de respektive gravene, dessverre. Men, jeg kom på - kanskje jeg kan spørre min svigerinne som bor i nærheten om hun kunne tenke seg å ta med seg buketten, evt dele den opp, og fordele på gravene! Eller er det frekt? Jeg vet hun besøker gravene jevnlig uansett; tidvis daglig. Men det er kanskje vel frekt å be henne om det... Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
Emas Skrevet 16. februar 2013 #11 Skrevet 16. februar 2013 Absolutt ikkje frekt å spør svigerinna om ho kan gjere det, fin og symbolsk gest, det blir jo frå deg uansett kven som fysisk legg det der 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Takk igjen, Emas! Jeg tror jeg skal lufte idéen for henne iallfall, og høre hva hun syns Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 Jeg synes ikke at det er frekt å spørre henne om det, jeg tror hun ville satt pris på det. Anonym poster: 92b6c9cd39a1e370e99750ee6dfcc59f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #14 Skrevet 16. februar 2013 Takk, AB 14.16 Det tror egentlig jeg også Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
Merete76 Skrevet 16. februar 2013 #15 Skrevet 16. februar 2013 flott ide men du trenger jo ikke reklamere med det, hvis du lurer på om nogen kan synes det er en dårlig ide i selskapet, det er vel nok at du veit det? 1
frøkna Skrevet 16. februar 2013 #16 Skrevet 16. februar 2013 Syns det høres ut som en veldig fin, original ide! Eneste som jeg ser som kan være ulempen er om dette blir mye sorg for deg på en ellers gledens dag. Bryllupsgjester som kanskje spør, og når du gir forklaringen tar disse følelsene overhånd. Eller at gesten fører til at mange av gjestene minnes disse menneskene som dessverre ikke er til stede lenger og at det blir rett og slett mye sorg. Men egentlig tror jeg ikke det kommer til å bli så ekstremt at du vil angre på det. Slik er disse menneskene til stede for deg. Snakk med nærmeste familie og hør hva de syns om det. Tror dette er en kjempe god ide jeg
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #17 Skrevet 16. februar 2013 Jeg tenkte det samme som frøkna. Tenk over om du vil takle spørsmålene som evenetuelt vil komme om buketten og om folkene som spør "tåler" å høre svaret. Eventuelt kan du jo ha minnene med deg i vesken eller et annet mer diskret sted hvis du tror det kan bli tøft med spørsmålene. Jeg synes for øvrig det var en fin og god idé. Anonym poster: 6f70f3ca5e700067b5cbe68f2b565ab3
Cherrytomat Skrevet 16. februar 2013 #18 Skrevet 16. februar 2013 Syns dette var en utrolig god tanke! Og svigerinna di eller broren din vil helt sikkert gjøre dette for deg om du spør dem om det Jeg hadde ihvertfall ikke nølt med det (Men fint du sier det er personer som alikevel er mye på gravene...mange har jo en frykt for gravplasser og følelsene man får der) Ikke vent på dårlige meninger. Vi er alle forskjellige, og viss du føler at dette er noe du har veldig lyst å gjøre, og den nermeste familien din syns det er greit, så ikke bry deg om resten
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #19 Skrevet 16. februar 2013 flott ide men du trenger jo ikke reklamere med det, hvis du lurer på om nogen kan synes det er en dårlig ide i selskapet, det er vel nok at du veit det? Det er sant, og det kommer jeg ikke til å gjøre heller Det skal jo også være diskret, så det er langt fra sikkert at noen andre legger merke til det. Syns det høres ut som en veldig fin, original ide! Eneste som jeg ser som kan være ulempen er om dette blir mye sorg for deg på en ellers gledens dag. Bryllupsgjester som kanskje spør, og når du gir forklaringen tar disse følelsene overhånd. Eller at gesten fører til at mange av gjestene minnes disse menneskene som dessverre ikke er til stede lenger og at det blir rett og slett mye sorg. Men egentlig tror jeg ikke det kommer til å bli så ekstremt at du vil angre på det. Slik er disse menneskene til stede for deg. Snakk med nærmeste familie og hør hva de syns om det. Tror dette er en kjempe god ide jeg Tusen takk, frøkna For meg personlig tror jeg ikke det vil bli for mye sorg, jeg tror heller det vil føles som om de jeg har mistet er med på meg på en måte. Jeg tror at de andre gjestene, om de legger merke til det, vil forstå og sette pris på gesten, men det vet jeg jo selvsagt ikke med sikkerhet. Det vil jo være en dag hvor disse menneskene vil være spesielt savnet; så det kan jo bli sårere enn jeg tror for de nærmeste. Jeg tror jeg skal gjøre som du sier, og snakke med familien. Jeg tenkte det samme som frøkna. Tenk over om du vil takle spørsmålene som evenetuelt vil komme om buketten og om folkene som spør "tåler" å høre svaret. Eventuelt kan du jo ha minnene med deg i vesken eller et annet mer diskret sted hvis du tror det kan bli tøft med spørsmålene. Jeg synes for øvrig det var en fin og god idé. Anonym poster: 6f70f3ca5e700067b5cbe68f2b565ab3 Personlig vil jeg tåle spørsmålene, dersom de skulle komme. Og selv om jeg tror mottakerne også vil tåle svaret, så er jeg selvsagt ikke helt sikker. Så jeg følger frøknas råd om å konferere med familien på forhånd Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #20 Skrevet 16. februar 2013 Syns dette var en utrolig god tanke! Og svigerinna di eller broren din vil helt sikkert gjøre dette for deg om du spør dem om det Jeg hadde ihvertfall ikke nølt med det (Men fint du sier det er personer som alikevel er mye på gravene...mange har jo en frykt for gravplasser og følelsene man får der) Ikke vent på dårlige meninger. Vi er alle forskjellige, og viss du føler at dette er noe du har veldig lyst å gjøre, og den nermeste familien din syns det er greit, så ikke bry deg om resten Tusen takk! Jeg håper det, skal iallfall lufte tanken, så får vi se hva svaret blir. Det er sant det, vi er forskjellige, og det vil alltids finne noen som mener at dette blir helt feil. Det viktigste er som du sier at den nærmeste familien syns det er en fin gest Anonym poster: 0ade788b87868ea932f6341a100532be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå