Gå til innhold

"Date" som ikke blir en date likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir unødvendig langt.

Jeg har skrevet om dette for ikke så lenge siden, jeg er han som skal møte en dame fra Filippinene, som en kompis har fiksa. Men hun virker litt rar, så jeg begynner å lure på om jeg bare kan glemme dette.

Jeg spurte først om vi skulle dra på kino på lør eller søn (denne helga). Hun sa at vi kan dra på søndag. Så får jeg en ny mld noen få min etterpå, uten at jeg har rukket å svare på den første. Da sier hun at hun skal på kino med flere andre på lørdag (i dag, altså), blant annet min kompis og dama hans (som er venninna til denne dama). Hun sier at jeg kan bli med dem, eller så kan vi dra bare vi to på søndag hvis jeg er sjenert. Hun har fått det for seg at jeg er veldig sjenert, men det er nok hun som er det. Det sier også kompisen min, som har møtt henne før.

Før jeg rakk å spørre henne om vi skulle dra på kino har jeg vært mest keen på at vi skal møtes alle sammen, og at det ikke bare var oss to siden vi aldri har møtt hverandre eller chatta engang. Kompisen min har tidligere sagt at hun helst vil møte meg på tomannshånd, men når hun først sier at vi kan møtes alle sammen i dag, slo jeg til på det.

Men så har hun enten glemt det, eller så prøver hun å endre på planene. Jeg skrev til henne for flere dager siden at jeg takker ja til å bli med dem, og hun svarte at det var greit og skrev at da blir vi seks stykker.. Men så sendte hun meg en ny melding i dag og spør om hva som er planen: "what's your plan then? are we going on sunday?". Jeg skrev tilbake at jeg trodde vi skulle dra alle sammen i dag, men at vi kanskje har misforstått hverandre (haha). Hun skriver "yeah, sure, just asking. are you going with *navn på kompisen min*?".

Hva slags måte er dette å kommunisere på? Har hun bare glemt hva vi var enige om, eller er dette et forsøk på å endre planene som bare ser dumt ut? Er det noen grunn til å spørre om jeg drar sammen med kompisen min i dag, når vi er naboer? Hun bor et stykke unna, i byen hvor vi skal på kino.

Anonym poster: 800c84ada89c29833abc3d8a269248b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å ikke kjøpe seg kone.

Anonym poster: 162b5b0379243583c26351427996aeb6

• Liker 5
Skrevet

She's just not that into you.

• Liker 1
Skrevet

She's just not that into you.

Signerer. Menneskelig å glemme en avtale en gang i blant, men det er for mye som skurrer hvis det skjer hele tiden. Det er tegn på at hun ikke er så interessert og for feig til å si fra. Så da har du valget, vil du være sammen med en feiging eller finne deg noen som i det minste har guts nok til å være ærlig?

Anonym poster: 774d3e364d560d58a9cd01d62aed3cad

• Liker 1
Skrevet

Dere vet i hvert fall ikke hva dere snakker om, det er hun som har pusha på kompisen min og fått meg til å ta kontakt, og det er hun som tok kontakt med meg i dag.

TS

Anonym poster: ed95efde744f44ca16c250b27796f334

Skrevet

Kanskje hun var usikker på om du mente at dere skulle treffes både lørdag og søndag? Er vel ikke så lett å kommunisere når man ikke kan snakke norsk sammen.

Anonym poster: 5f4983a6e959f64a956dc82c9ca2da33

• Liker 2
Gjest spavalica
Skrevet

Dere vet i hvert fall ikke hva dere snakker om, det er hun som har pusha på kompisen min og fått meg til å ta kontakt, og det er hun som tok kontakt med meg i dag.

TS

Kommunikasjonsproblemer :PFinn deg en dame som snakker norsk og problem er løst :D

Skrevet (endret)

Hei :)

Mann 32 her. Det er ikke ofte jeg skriver her, men denne tråden fikk jeg lyst til å svare på. Du har utvilsomt støtt på en merkelig skrue her. Før du i det hele tatt avskriver hele opplegget og dama mener jeg at det er enkelte aspekter som du kan få innsikt i. Det er fullt mulig at denne kvinnen kan ha ADHD eller bipolar lidelse. Det som virker mest logisk ut i fra de opplysningene du kommer med at språket er et potensielt hinder i kommunikasjonen over meldinger. Det å være vinglete slik du beskriver henne kan tyde på problemer hos henne. Hvor gamle er dere to?

Videre synes jeg at "She is not that into you" blir en for enkel forklaring. Slikt kan man ikke vite før de tydeligste tegnene kommer etter par eller flere møter. Synes ikke du bør vektlegge de kommentarene du allerede har fått i denne tråden, men møte jenta og danne et inntrykk deretter. Det er også et møte der du kan diskrè uttrykke dine tanker rundt det med avtaler. De fleste handler ut i fra det ståstedet man har til enhver tid slik at utfordringen blir å se andres ståsted ut i fra seg selv.

Du skriver at hun har ymtet om at du sjenert, men at det er hun som er det. Det er dobbelkommunikasjon her, og eneste måten å løse opp i floken på er ved å treffes. Da får dere muligens et helt annet inntrykk av situasjonen. Du skal heller ikke se bort fra at hun er nervøs og handler ubevisst.

Så mitt råd er at deres møtes for kan hende at det er misforståelser på gang. Eller det kan være at hun ikke er "That into you", men da har du i hvertfall blitt en erfaring rikere. Ting er ikke alltid slik de ser ut som, men gjennom sikker kunnskap som her blir et fysisk møte, kun da får du dannet deg et koherent inntrykk.

Lykke til med hva du enn velger å gå for :)

Endret av extra
  • Liker 2
Skrevet

Hun er jo fra et Anna land, ville lagt dette på smskommunikasjon . Noe som ikke er enkelt m folk fra andre land. Møt henne og se an, kanskje det blir møte begge dagene vet du ;)

Anonym poster: dc146641576a718d0072bdabd1ade4b5

Skrevet

Hei :)

Mann 32 her. Det er ikke ofte jeg skriver her, men denne tråden fikk jeg lyst til å svare på. Du har utvilsomt støtt på en merkelig skrue her. Før du i det hele tatt avskriver hele opplegget og dama mener jeg at det er enkelte aspekter som du kan få innsikt i. Det er fullt mulig at denne kvinnen kan ha ADHD eller bipolar lidelse. Det som virker mest logisk ut i fra de opplysningene du kommer med at språket er et potensielt hinder i kommunikasjonen over meldinger. Det å være vinglete slik du beskriver henne kan tyde på problemer hos henne. Hvor gamle er dere to?

Videre synes jeg at "She is not that into you" blir en for enkel forklaring. Slikt kan man ikke vite før de tydeligste tegnene kommer etter par eller flere møter. Synes ikke du bør vektlegge de kommentarene du allerede har fått i denne tråden, men møte jenta og danne et inntrykk deretter. Det er også et møte der du kan diskrè uttrykke dine tanker rundt det med avtaler. De fleste handler ut i fra det ståstedet man har til enhver tid slik at utfordringen blir å se andres ståsted ut i fra seg selv.

Du skriver at hun har ymtet om at du sjenert, men at det er hun som er det. Det er dobbelkommunikasjon her, og eneste måten å løse opp i floken på er ved å treffes. Da får dere muligens et helt annet inntrykk av situasjonen. Du skal heller ikke se bort fra at hun er nervøs og handler ubevisst.

Så mitt råd er at deres møtes for kan hende at det er misforståelser på gang. Eller det kan være at hun ikke er "That into you", men da har du i hvertfall blitt en erfaring rikere. Ting er ikke alltid slik de ser ut som, men gjennom sikker kunnskap som her blir et fysisk møte, kun da får du dannet deg et koherent inntrykk.

Lykke til med hva du enn velger å gå for :)

TS her igjen. Takk for et reflektert og godt svar, synes det er langt mellom dem her på KG.

Kom hjem for noen timer siden og det har gått helt greit, verken mer eller mindre. Virket som at hun hadde lyst til å finne på noe etter kinoen, men det ble aldri til noe mer, vi dro hjem hver for oss. Uvisst om vi vil treffes igjen.

Men jeg synes i hvert fall ikke at hun virker uinteressert. På vei hjemover fikk jeg en sms hvor hun takka for i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...