Gå til innhold

hva kan jeg spise til fløtegratinerte poteter?

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Hei, har dere tips til hva jeg kan spise til dette?liker ikke biff.

Skrevet

Kylling, kjøttboller, koteletter, indrefilet av svin........

Skrevet

Hva kan man ikke spise til fløtegratinerte poteter? Jeg har det til alt mulig nesten.

Anonym poster: 68da40f4e99ea50414a641f46da4aa85

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Lam eller kylling er jo ganske bankers.

Kan faktisk tenke meg at fisk som laks også kan gå fint til fløtegratinerte poteter, selv om det ikke hadde vært mitt førstevalg som tilbehør. Blir litt for heavy, kanskje.

Og så kan man jo prøve med pølser eller karbonader eller svin eller whatever. Fløtegratinerte poteter passer vel til ganske så mye, prøv deg frem med ingredienser du liker.

Skrevet

Hva kan man ikke spise til fløtegratinerte poteter? Jeg har det til alt mulig nesten.

Tikka masala, mexicanskgryterett og grandiosa.

Anonym poster: 580e591d27f73a6efe4d7e96f3e4090c

• Liker 3
Skrevet

Tikka masala, mexicanskgryterett og grandiosa.

Anonym poster: 580e591d27f73a6efe4d7e96f3e4090c

Ikke undervurder meg, jeg kunne nok funnet på å prøve de to første. :P

• Liker 1
Skrevet

Baconsurra torsk eller kyllingfilet, andebryst, helstekt svinefilet, lammestek, lammekoteletter/nakkekoteletter. Tror jeg hadde gått for lammekoteletter og fløtegratinerte poteter - det er nydelig godt! :)

Skrevet

Du kan jo spise nesten hva som helst til fløtegratinerte poteter. Når jeg leste overskriften fikk jeg ihvertfall veldig lyst på kyllingfilet fylt med brie, surret i serranoskinke. Synes fløtegratinerte poteter passer veldig godt til dette.

Skrevet

Som fler skriver her, kan du bruke fløtegratinerte poteter sammen omtrent hva du vil.

Jeg pleier å bruke det sammen lam eller kylling, og det er en såpass grei "side dish" at du kan bruke det på late dager, ved å bare slenge sammen en salat, fløtegrattinerte poteter og en halv grilla kylling... Jeg er utrolig glad i å lage mat, og spiser middag til hvert måltid, så det kan hende at min definisjon på hva som er akseptabelt å gidde på en lat dag, er litt annerledes enn andres :)

Skrevet

En venninne jeg har på Facebook har lagt ut bilder av indrefilet av svin surret i bacon med fløtegratinerte poteter til (hennes spesialitet, etter hva jeg har fortstått) og jeg holder på å fly på veggen hver gang! Det ser så godt ut!

Skrevet

En venninne jeg har på Facebook har lagt ut bilder av indrefilet av svin surret i bacon med fløtegratinerte poteter til (hennes spesialitet, etter hva jeg har fortstått) og jeg holder på å fly på veggen hver gang! Det ser så godt ut!

Da må du jo få henne til å invitere deg på middag ;)

Skrevet

Da må du jo få henne til å invitere deg på middag ;)

Hun flytter faktisk fra Oslo til sommeren, så det burde jeg absolutt!

• Liker 1
Skrevet

Hun flytter faktisk fra Oslo til sommeren, så det burde jeg absolutt!

Da har du jo en bra unnskyldning til at hu må invitere på middag :laugh:

Skrevet

er det foresten vanskelig og få stekt lammelår? og liker barn det godt? jeg skal ha sønennen min og mora mi på midag ;) tenkte på fløtegratinerte poteter,(ikke på pose) men hvordan grønnsaker?

Skrevet

er det foresten vanskelig og få stekt lammelår? og liker barn det godt? jeg skal ha sønennen min og mora mi på midag ;) tenkte på fløtegratinerte poteter,(ikke på pose) men hvordan grønnsaker?

i morgen skal vi ha løvstek, med fløtegratinerte poteter faktisk :) og salat :)

Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke vanskelig om man har steketermometer. Det viktigste er ikke å steke den på høy varme lenge slik at det blir grått og tørt og kjedelig. Men se her, står noe her om steking av lammelår: http://heiamat.no/2012/09/16/helstekt-lammelar/ Kanskje det kan være til hjelp.

Vi pleier bare å ha vanlige kokte grønnsaker. Brokkoli, gulrot, blomkål eller brekkbønner. Gidder ikke gjøre så big deal ut av grønnsakene når vi både steker lammelår, lager en knall god sjysaus og har fløtegratinerte poteter.

Endret av Rubies_
  • Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Da blir det fløtegratinerte poteter med karbonader og grønnsaker, samt en god saus til middag i dag :) takk for tips alle sammen. Håper bare på at fløten ikke skiller seg, det er det vanskeligste med fløtegratinerte poteter. Tips til å unngå det??

Endret av Vinglepetra
Skrevet

Da blir det fløtegratinerte poteter med karbonader og grønnsaker, samt en god saus til middag i dag :) takk for tips alle sammen. Håper bare på at fløten ikke skiller seg, det er det vanskeligste med fløtegratinerte poteter. Tips til å unngå det??

Du må bruke kremfløte. Ikke matfløte, det tåler ikke høy temperatur.

• Liker 1
Skrevet

Du må bruke kremfløte. Ikke matfløte, det tåler ikke høy temperatur.

Burde det ikke være omvendt da? :klo:

Skrevet

Burde det ikke være omvendt da? :klo:

Matfløte har lavere fettprosent for å være "sunt" nok til daglig bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...