Gå til innhold

Forhold med partner som er ærlig, eller en som lyver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du foretrukket?

Syns du det er greit med kvinner/menn som lyver til sin partner?

Både med ting som har med forholdet å andre ting?

Hvordan syns du forholdet bør være, eller hvordan syns du ditt forhold skal være for at du skal kunne trives i det?

Anonym poster: dad1bc5bdb333001302f2c6eb5981223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig helt klart. Å være ærlig behøver ikke å bety at man er ekkel, da mangler man sosiale antenner. En som er ærlig men pakker det fint inn er det som gjelder.

Anonym poster: 5e314f9b441cf4d7badfcf21f48f3081

• Liker 3
Skrevet

Som de fleste hadde jeg foretrukket en som bestanding lyvet til meg,slik at jeg blir så forvirret at jeg aldri vet om det h*n sier er sant eller tull. Og om h*n kan svikte meg samtidig, er det enda bedre :vetikke:

Anonym poster: 0137f002c7e158e70cb3a1c331a78c41

• Liker 4
Skrevet

Etter å ha levd i et forhold hvor det har vært mye løgn, både store og små, er det helt klart for meg at 100% ærlighet er en nødvendiget for meg i er forhold.

Skrevet

Jeg simpelthen elsker det når menn sier så mye forskjellig at man aldri vet hva som er sant eller løgn. Da har de alltid kontrollen og jeg blir gal i hodet til slutt. Sååååå turnon da! Not.

Skrevet

Kan ikke tenke meg noe bedre enn å leve i total uvisse og lulle meg inn i løynens bekvemmelighet :fnise:

NOT!

Skrevet

For et merkelig spørsmål :klo: er vel ingen som vil ha en partner som lyver.....

• Liker 6
Skrevet

Det er absolutt best hvis den ene lager gjettekonkurranser hver dag og den andre tror at partneren er tankeleser. Tenk så spennende kombinasjon da :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter ærlighet over alt annet. Det er viktig for at tillit skal kunne eksistere. Kunne aldri vært med samboeren min om vi ikke hadde vært ærlig og hatt tillit til hverandre.

• Liker 1
Gjest LineaAlba
Skrevet

En fin miks av ærlighet og hvite løgner er det beste.

• Liker 1
Skrevet

Ærlighet, selvfølgelig. Men det er mulig å si ting på en skånsom måte.

Skrevet

Ærlighet selvfølgelig.. Ingen får være sammen med viktige meg som løgnere er...

Skrevet

Jeg var gift i flere år med en som fortalte løgner om det utroligste. "Har du husket å....." "Ja, jeg gjorde det i stad." Eller, nei... Kanskje han hadde tenkt til å gjøre det i stad? Veldig slitsomt. Med utroskap, økonomisk rot og hverdagsløgner, så ble det for mye. Man blir surrete i hodet av sånt.

Forøvrig var det litt rart spm. Er det virkelig noen som søker etter en partner som lyver da?

Anonym poster: c1cc2c572a62574a7369a3249626abcd

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at mange ønsker seg en partner som juger.

Men det er jo mange som får det med på kjøpet allikevel.

Personlig hadde jeg aldri orket å leve i sammen med noen som jeg ikke kunne stole på i alle vær.

Skrevet

Eh? Kan ikke helt se for meg at noen som helst kommer til å svare at de foretrekker et forhold med en løgner.

Skrevet

Eh? Kan ikke helt se for meg at noen som helst kommer til å svare at de foretrekker et forhold med en løgner.

Tja, det er vel en del som f.eks ønsker å få høre at de er verdens vakreste? ;)

• Liker 3
Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg vil ta det et steg videre jeg, og spørre;Hva gjør det med DEG som menneske hvis kjæresten din konsekvent er en løgner.

Eller kanskje ikke for jeg skal selvfølgelig ikke ødelegge tråden

Skrevet

For et merkelig spørsmål :klo: er vel ingen som vil ha en partner som lyver.....

Tenkte det samme. Men det går an et partner er for ærlig også. De som er litt sosialt tilbakestående. De som mangler filter. Som f.eks. når man våkner opp etter en hard natt, og ser helt jævlig ut, vil du jo ikke høre av partneren din: "Fy faen du ser helt jævlig ut!!!".

Så ja, verdsetter ærlighet, men ikke for ærlig.

Gjest navnelapp
Skrevet

Dette er eit utruleg interessant spørsmål., av mange grunnar. Mellom anna har eg aldri slutta å undre meg over at dei som så intenst ynskjer at partneren skal vere ærleg samstundes taklar utruleg dårleg at partneren faktisk er det. Då blir dei sinte, byrjar å strigråte, å slå vilt rundt seg, lir iskalde, avviser partneren eller går i kjellaren på andre måtar. Då er det ein smule optimistisk å vente at kjæresten er ærleg neste gong ein tilsvarande situasjon oppstår.

Og dei fleste har faktisk lært dette heilt frå barndommen av, frå foreldre som taklar ærlege svar like dårleg. På den måten lærer ein opp løgnarar, dessverre. Får du eit ærleg svar får du takle det på ein ordentleg og vaksen måte, elles kan det vere det same med heile ærlegheita.

• Liker 3
Gjest Sanne__
Skrevet

Dette er eit utruleg interessant spørsmål., av mange grunnar. Mellom anna har eg aldri slutta å undre meg over at dei som så intenst ynskjer at partneren skal vere ærleg samstundes taklar utruleg dårleg at partneren faktisk er det. Då blir dei sinte, byrjar å strigråte, å slå vilt rundt seg, lir iskalde, avviser partneren eller går i kjellaren på andre måtar. Då er det ein smule optimistisk å vente at kjæresten er ærleg neste gong ein tilsvarande situasjon oppstår.

Og dei fleste har faktisk lært dette heilt frå barndommen av, frå foreldre som taklar ærlege svar like dårleg. På den måten lærer ein opp løgnarar, dessverre. Får du eit ærleg svar får du takle det på ein ordentleg og vaksen måte, elles kan det vere det same med heile ærlegheita.

En fin refleksjon. Fullstendig enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...