Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. :)

Jeg har pr i dag dependbleket hår med "kommunegrå" ettervekst. Nå begynner jeg å bli litt lei.

Kan jeg farge håret i mørkeblond av noe slag, også gre inn/stripe med lyse (bleke) striper? Bør man bruke stripehette, eller kan man gre inn striper for mer "tilfeldig" resultat? Tror dere det kan bli bra med den kombinasjonen?

Anonym poster: 677792fab0605e2cf59ee648d10bbc13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og om jeg skulle gredd inn striper i håret, bør jeg bruke kam med store tagger, små tagger, eller en stor hårbørste?

Skrevet

hei, det blir sikkert fint, Men jeg anbefaler deg å gå til frisøren! blondt hår og spesielt bleket hår kan fort bli mislykket. Hvis du tar en askeblondfarge kan det fort bli grønt ettersom at det mangler rødepigmenter..

Anonym poster: 83f0a9186d1ff5b9888df7212c4ff8cc

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. :) Har desverre ikke sjangs til å gå til frisør akkurat nå. Hva bør jeg se etter for å unngå grønt/rødt hår da? Litt redd for å velge noe med røde pigmenter, å ende opp med rødskjær i håret også. Vil helst ha en kald farge.

Gjest Badabing
Skrevet

Kald farge på bleket hår vil kunne gi grønnskjær. Du må nesten velge en varm farge for å unngå det om du ikke går til frisør.

• Liker 1
Skrevet

Kald farge på bleket hår vil kunne gi grønnskjær. Du må nesten velge en varm farge for å unngå det om du ikke går til frisør.

Takk for svar. :)

Men kan jeg ikke risikere å få gul eller rødskjær da?

Gjest Badabing
Skrevet

Men kan jeg ikke risikere å få gul eller rødskjær da?

Det er det som dessverre er litt skummelt, det er umulig å si på forhånd hvordan det blir. Jeg har gått fra lys til mørk og motsatt mange ganger, og frisørene sier alltid at det er vanskelig. Jeg ville altså helst gått dit. Men hvis du vil prøve selv, ville jeg gått for minicolor, og en litt varm mørkblond. Jeg ville også ventet med stripene inntil videre.

Rødskjær risikerer man helst når man avfarger/bleker det lysere igjen, men det er som sagt vanskelig å si noe sikkert. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er det som dessverre er litt skummelt, det er umulig å si på forhånd hvordan det blir. Jeg har gått fra lys til mørk og motsatt mange ganger, og frisørene sier alltid at det er vanskelig. Jeg ville altså helst gått dit. Men hvis du vil prøve selv, ville jeg gått for minicolor, og en litt varm mørkblond. Jeg ville også ventet med stripene inntil videre.

Rødskjær risikerer man helst når man avfarger/bleker det lysere igjen, men det er som sagt vanskelig å si noe sikkert. :)

Men en minicolour, er det permanent farge da? Og jeg vet ikke om jeg får tak i det her en gang, har desverre ikke så alt for mye utvalg i byen.

Men igjen, takk for tips. :)

Skrevet

Takk for svar. :) Har desverre ikke sjangs til å gå til frisør akkurat nå. Hva bør jeg se etter for å unngå grønt/rødt hår da? Litt redd for å velge noe med røde pigmenter, å ende opp med rødskjær i håret også. Vil helst ha en kald farge.

Farger med hele tall inneholder ikke røde eller blå fargepigmenter. :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Farger med hele tall inneholder ikke røde eller blå fargepigmenter. :opplyser:

Takk for tipset!! :)

Skrevet

Det er vel kanskje noe ala dette jeg kunne tenke meg (ikke helt likt da, men noe i nærheten):

600full-andrea-anders.jpg

Vil fremdeles ha det lyst, men er mektig lei av platina-blek fargen, vil ha litt mer spill. :P og jeg må vel farge det først, for å så ta lyse striper i det igjen, blir vel ikke bra om jeg prøver å gre inn "mørkere" farge i det jeg har nå.

Skrevet

En annen ting jeg lurte på. Jeg tenkte å farge håret i en øys farge, for å så legge inn blonde striper. Men bør jeg gjøre noe med etterveksten før jeg farger? Jeg har "kommunegrå" ettervekst, og bleket hår nedover akkurat nå, tenkte ift fargeforskjell, om jeg bør bleke etterveksten først, eller hva.

Skrevet

i en lys farge skulle det stå.

Skrevet

Dytter dette spørsmålet:

En annen ting jeg lurte på. Jeg tenkte å farge håret i en lys farge, for å så legge inn blonde striper. Men bør jeg gjøre noe med etterveksten før jeg farger? Jeg har "kommunegrå" ettervekst, og bleket hår nedover akkurat nå, tenkte ift fargeforskjell, om jeg bør bleke etterveksten først, eller hva.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...