Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i en slik lampe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med en venninne på et vorspiel for noen år siden og i leiligheten der vi var stod det en lampe som jeg fortsatt husker veldig godt. Det var en stor glasskule ikke helt rund i formen som stod rett på gulvet med lyspære i. Den var frostet hvit, mulig det var noe mønster på den, men det husker jeg ikke.

Jeg har nå funnet ut at i det ene hjørnet i huset mitt hadde en slik lampe vært midt i blinken, og har derfor trålet møbelbutikker og lampebutikker i nærområdet etter å finne en slik lampe, men finner ikke!

Noen som har sett noe slik, eller har tips om hvor jeg kan skaffe en slik?

Ps. Ikea har en veldig liten utgave av slik lampe jeg mener

Jeg var innom Ikea for å se på den, men kunne ikke finne den, men så viste det seg at den var veldig liten så jeg hadde gått forbi uten å legge merke til den :P

En lampe i denne størrelsen hadde vært ideel

Noen som kan hjelpe meg?

Anonym poster: 1b004cb5264f8a80f339394058b6549f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, takk! Tror ikke den er lik den som stod i den leiligheten jeg var, men det spiller ingen rolle. Den likte jeg, og det er akkurat noe slik jeg er ute etter.

Googlet litt og den koster jo noen kroner. Noen som vet om et rimeligere alternativ? Alternativt får jeg begynne å spare :)

Anonym poster: c4ea0ff64b7d94002a12c0abe0789de4

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Men den er litt liten. Jeg vil ha en litt stor versjon som jeg kan ha på gulvet.

Skrevet

Kanskje du kan lage en selv? Finne en glasskule i passe størrelse og få en glassmester til å lage et feste til pæra. Du trenger ikke mer enn et hull til lufting med en slisse til å feste pæreholderen. Hvis du går innom et sted som forhandler Aneta, f.eks Christiania Belysning og ser på hvordan pæra er festet der, så får du det sikkert til selv!

Jeg har jobbet med belysning i flere år, og hatt flere kunder som har laget lamper av kuler, vaser, blomsterpotter og til og med en som lagde lysekrone av grønne ølflasker. Så bare fantasien setter grenser! Det blir nok en del billigere enn å kjøpe en glo-ball også, de er skiiiiitdyre! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan lage en selv? (...)

Det var en kjempe idè! Tusen takk, det har ikke slått meg en gang... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...