AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Kjæresten og jeg har vært sammen i over fire år med en del pauser og to brudd oppgjennom åra, men vi elsker hverandre mer og mer for hver dag og vil absolutt ikke leve uten hverandre heller. Jeg syns han er en fantastisk mann tross alt og det hadde vært en drøm å få gifte meg med han og stifte en familie med han en gang. Men på en annen side så syns jeg han er litt for glad i det samme og kjedelige. Han virker aldri ivrig på å finne på noe nytt og spennende, overraske, være romantisk en gang iblant eller bare rett og slett... gidde å være kreativ iblant. Det vi pleier å gjøre er å sette på film hjemme i sofaen hos meg og ja... spise middag og se film. Noen ganger sex også. Jeg syns jo det er koselig, men jeg merker at det er sykt lenge siden sist jeg opplevde noe veldig spennende... Jeg vil oftere og oftere nå gjøre noe spontant og morsomt. Noe uventet. Som for eksempel å plutselig bare "Skal vi stikke ut på byen og drikke oss drita?!" eller "Skal vi spare litt penger denne måneden så vi kan dra bort neste måned en helg?" sånne ting. Han vil aldri spare noe og mener at man heller skal dra når man HAR råd til det etc. Hvorfor ikke spare til noe man har lyst til å gjøre? Vi bor ikke sammen nå, men har gjort det før. Og for tiden har vi det veldig bra. Jeg er lykkelig og vi krangler mye mindre enn vi pleide før. Vi hadde en krangel i dag,første gang på lenge og da husket jeg hvor kjipt det er å krangle med han. Jeg gråt ikke eller noe som jeg pleier å gjøre, jeg var bare oppgitt og lei. Jeg var ikke så flink til å kreve respekt og lignende før, så det største bruddet vårt som varte i hele 2 mnd var pga. hans mangel på respekt for meg blant annet. Men respekt er noe jeg krever nå. Jeg er blitt mye sterkere når det gjelder han/oss og jeg er ikke redd for at han skal gå fra meg hvis han ikke liker det jeg krever. Jeg tenker nå at "jaja hans tap", noe jeg før tenkte "Å nei vil ikke være alene uten han!" Men ikke mistforstå, han har skjønt at han en liten periode behandlet meg litt respetkløst og er langt mye snillere og vennligere i dag. Men altså hele grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å få råd. Hvordan kan jeg få han med på nye ting? Hvordan kan jeg fortelle han (uten at han skal bli sur) at jeg ønsker litt variasjon og forandringer noen ganger. Jeg har prøvd å fortelle ham det flere ganger, men det ender ofte opp med diskusjon eller krangel og det virker som han ikke forstår hvorfor jeg trenger denne spenningen... Kan nevne at han er fisk og jeg tvilling, og vi tvillinger går fort rutiner og det samme hver dag. Fisk er mer avslappet der. Det er ihvertfall tydelig at jeg er en tvilling og han en fisk... vi har litt ulik måte å kommunisere og tenke på også, men det er ikke det som er greia her. Jeg lengter etter å glede meg til noe. Reise bort, gjøre noe nytt, lære noe nytt, oppleve noe nytt... Er så lei av dette kjedelige livet jeg lever nå. Om moren min bare kunne ta meg med til jentetur i Syden, eller venninna mi kunne ta meg med til en uke i Paris for eksempel. Men aller, aller mest ønsker jeg å dra bort sammen med kjæresten min. Han er den jeg aller mest har lyst til å være sammen med og tilbringe tiden min med. Jeg har det best når jeg er sammen med han. Anonym poster: 39175d222d941613c651b1bc612c13b6
Suss81 Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Hva med å sitere deler av dette siste avsnittet til han: "Jeg lengter etter å glede meg til noe. Reise bort, gjøre noe nytt, lære noe nytt, oppleve noe nytt... Er så lei av dette kjedelige livet jeg lever nå. Om moren min bare kunne ta meg med til jentetur i Syden, eller venninna mi kunne ta meg med til en uke i Paris for eksempel. Men aller, aller mest ønsker jeg å dra bort sammen med kjæresten min. Han er den jeg aller mest har lyst til å være sammen med og tilbringe tiden min med. Jeg har det best når jeg er sammen med han"
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Hei TS, Om du har lyst på mer spenning og variasjon så må du lage det selv! Så enkelt er det! Det er litt urettferdig å skylde på din kjæreste. Om han vil ikke være med på det, trenger det ikke å hindre deg å gjøre det. Kanskje må du overraske han med en helgetur ved å spare selv eller kan du dra alene med en venninn :-) . Lykke kommer innenfra og ikke utenfra! Man er Forskjellig og det må mann aksepteres. Hva som kunne være negative er om han stopper deg å gjøre ting som er viktig for deg... Men at han ikke tar initiative eller vil ikke delta er noe annet. Og om du elsker han, hvorfor vil du at han forandrer seg helt ?
Havbris Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Ta initiativene selv, og ta han med på spennende opplevelser. Ikke vent til han skal finne på noe eller til han skal være enig. Forbered overraskelser og trekk han med. Hvis du ønsker forandringer må du skape de selv.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 En ting er iallfall sikkert og det er at stjernetegnene deres er fullstendig irrelevante. Anonym poster: 4009a7fcd395ef7c65d63ac23cf07829
Gjest anonym Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Kjæresten og jeg har vært sammen i over fire år med en del pauser og to brudd oppgjennom åra, men vi elsker hverandre mer og mer for hver dag og vil absolutt ikke leve uten hverandre heller. Jeg syns han er en fantastisk mann tross alt og det hadde vært en drøm å få gifte meg med han og stifte en familie med han en gang. Men på en annen side så syns jeg han er litt for glad i det samme og kjedelige. Han virker aldri ivrig på å finne på noe nytt og spennende, overraske, være romantisk en gang iblant eller bare rett og slett... gidde å være kreativ iblant. Det vi pleier å gjøre er å sette på film hjemme i sofaen hos meg og ja... spise middag og se film. Noen ganger sex også. Jeg syns jo det er koselig, men jeg merker at det er sykt lenge siden sist jeg opplevde noe veldig spennende... Jeg vil oftere og oftere nå gjøre noe spontant og morsomt. Noe uventet. Som for eksempel å plutselig bare "Skal vi stikke ut på byen og drikke oss drita?!" eller "Skal vi spare litt penger denne måneden så vi kan dra bort neste måned en helg?" sånne ting. Han vil aldri spare noe og mener at man heller skal dra når man HAR råd til det etc. Hvorfor ikke spare til noe man har lyst til å gjøre? Vi bor ikke sammen nå, men har gjort det før. Og for tiden har vi det veldig bra. Jeg er lykkelig og vi krangler mye mindre enn vi pleide før. Vi hadde en krangel i dag,første gang på lenge og da husket jeg hvor kjipt det er å krangle med han. Jeg gråt ikke eller noe som jeg pleier å gjøre, jeg var bare oppgitt og lei. Jeg var ikke så flink til å kreve respekt og lignende før, så det største bruddet vårt som varte i hele 2 mnd var pga. hans mangel på respekt for meg blant annet. Men respekt er noe jeg krever nå. Jeg er blitt mye sterkere når det gjelder han/oss og jeg er ikke redd for at han skal gå fra meg hvis han ikke liker det jeg krever. Jeg tenker nå at "jaja hans tap", noe jeg før tenkte "Å nei vil ikke være alene uten han!" Men ikke mistforstå, han har skjønt at han en liten periode behandlet meg litt respetkløst og er langt mye snillere og vennligere i dag. Men altså hele grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å få råd. Hvordan kan jeg få han med på nye ting? Hvordan kan jeg fortelle han (uten at han skal bli sur) at jeg ønsker litt variasjon og forandringer noen ganger. Jeg har prøvd å fortelle ham det flere ganger, men det ender ofte opp med diskusjon eller krangel og det virker som han ikke forstår hvorfor jeg trenger denne spenningen... Kan nevne at han er fisk og jeg tvilling, og vi tvillinger går fort rutiner og det samme hver dag. Fisk er mer avslappet der. Det er ihvertfall tydelig at jeg er en tvilling og han en fisk... vi har litt ulik måte å kommunisere og tenke på også, men det er ikke det som er greia her. Jeg lengter etter å glede meg til noe. Reise bort, gjøre noe nytt, lære noe nytt, oppleve noe nytt... Er så lei av dette kjedelige livet jeg lever nå. Om moren min bare kunne ta meg med til jentetur i Syden, eller venninna mi kunne ta meg med til en uke i Paris for eksempel. Men aller, aller mest ønsker jeg å dra bort sammen med kjæresten min. Han er den jeg aller mest har lyst til å være sammen med og tilbringe tiden min med. Jeg har det best når jeg er sammen med han. Anonym poster: 39175d222d941613c651b1bc612c13b6 Hei ts, vil gjerne kommentere noe annet enn det du spør om her, og jeg håper ikke du føler at jeg avsporer tråden din. Du skriver du har hatt flere pauser og brudd med din kjæreste. Hvordan kom dere sammen igjen? Visste du og han hele tiden at det kom til å bli dere igjen, hvis : hvorfor/hvorfor ikke? Eller hadde dere flere usikre perioder? Hadde dere et mer turbulent forhold tidligere? Virket som dere kranglet mer? Du nevnte og at han ikke repspekterte deg nok, hva gikk det ut på? Tok du det opp med han da, eller er det noe du har gjort mer i ettertid? Etter pausene/bruddene? Forstod han at han ikke behandlet deg med respekt? Kan du komme med eksempler på hvordan han ikke respekterte deg? Hvordan fikk du han til å forandre dette, det lurer jeg veldig på? Det er vanskelig å forandre andre mennesker, man kan bare endre seg selv, så lurer på hva du gjorde, siden han har blitt mye flinkere til å vise deg respekt? Angående pausene/bruddene, hvem avsluttet, var det begge, han eller du? Kanskje du siden han ikke respekterte deg, at det var en av grunnene eller?Hvorfor ble det ofte brudd/pauser? Så du andre da, så han andre da? Stoler du på han ? Såret dere hverandre mye? Hva gjorde at dere fant tilbake til hverandre hver gang? Setter stor pris på svar, da jeg nå har et brudd med en jeg føler også ikke respekterte meg nok. Vi var begge enig i brudd, har prøvd å avslutte tidligere, da vi har hatt det veldig turbulent, men om det noen gang skulle være sjanse for oss igjen, må han vise meg mer respekt. Derfor hadde det vært så bra å høre hva du gjorde, ja hvis du delte noen av dine erfaringer her. Har dere hele tiden vært veldig samstemte, eller kunne det være at hvis han ikke ville mer, ville du og omvendt? Igjen, tusen takk hvis du sier litt om dette! Kanskje andre i samme situasjon kan ta litt lærdom. Til slutt vil jeg si at når det gjelder det du nevnte i innlegget, hva med at du tar initiativ til f.eks en reise. Sier at dette er viktig for deg! Du viser han at du sparer, finner et konkret reisemål , ja t.o. bestiller billetter, kanskje drømmen da ikke blir så langt unna, men at han ser du faktisk mener det og får lyst til å være med?! Du kan jo og gjøre nye ting på egen hånd, uten han. Kanskje det kan få han til å våkne, at han plutselig får lyst til å være mer med på ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå