Gå til innhold

Kjæresten min finnes ikke romantisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert av kjæresten min noen ganger, eller ganske ofte.. Vi har vært sammen i 4 mnd og holdt på i 1 mnd før det. Han finnes ikke romantisk. Han gir sjelden komplimenter, han sier aldri at han er glad i meg, og han yter ikke det lille ekstra, og han har heller aldri vært sånn.. Feks å komme med blomster en dag, eller overraske meg med noe annet fint. Det skjer aldri.

MEN, jeg vet at han er glad i meg for jeg kjenner det på meg når vi er sammen. Og vi har det utrolig bra sammen når vi omgås. Vi ler, og flørter og bare har det gøy sammen (derfor jeg ble sammen med han in the first place). Jeg har også tatt det opp med han at han aldri sier at han er glad i meg osv, og han sier bare at det ikke ligger i hans natur å være romantisk. Han vet ikke hva romantikk er og at det bare er sånn han er.. Og at det har ingenting å gjøre med hva han føler for meg. Jeg trodde jo at dette skulle bli bedre med tiden, men jeg har nesten begynt å slå meg til ro med dette...

Så, da trenger jeg råd om hva jeg skal gjøre. Jeg er en dame med behov, jeg trenger å bli fortalt det ene og det andre iblant, og jeg er lei av å alltid først si at jeg er glad i han osv. Jeg er veldig glad i han, men ofte så kjeder jeg meg og føler at jeg ikke er bra nok for han. Jeg føler ikke at han anstrenger seg og at han kanskje tar meg for gitt.. Iblant har jeg bare lyst til å avslutte det hele og finne meg en mann som kan tilfredsstille mine behov, men jeg er jo glad i han..

Hva hadde du gjort? Takker for alle råd!!

Anonym poster: 677e3dae53c50eb6afba9a99c6ed0fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er likens, og jeg syns det er helt greit jeg da.

Var litt uvant til å begynne med, men man blir vant med at de viser kjærleik på en annen måte.

Anonym poster: 7e8b7778b965ababefb1d1bc633dc6bd

• Liker 1
Skrevet

Snakk med mannen. Si du trenger bekreftelse hele tiden. Han er ingen tankeleser.

• Liker 1
Skrevet

Typen min er helt lik og vi bor sammen. Jeg forventer aldri å bli overrasket med middager, blomster og lignende. I starten var det uvant, men så ble jeg vane med det. Han tar ut søpla, lager mat og er seg selv. Det er derfor jeg elsker han. Jeg vet han ikke vil forandre seg, men det at han er med meg og bare meg er nok. Prøv å se det fra hans perspektiv også. Selv om han ikke er romantisk betyr det ikke at han ikke bryr seg:)

• Liker 1
Skrevet

Å forandre på et annet menneske er nesten umulig.

Du kan snakke med ham om dette igjen og håpe at han endrer seg, eller så må du velge om dette er noe du kan leve med.

Mannen min viser meg kjærlighet på måter som er naturlig for ham. Jeg velger å fokusere på det han gjør for å vise meg at han elsker meg, ikke det han ikke gjør.

Ingen er perfekt. Så om du velger å avslutte forholdet og finne en annen som er romantisk, er det ikke sikkert han har alle de andre gode egenskapene kjæresten din har.

• Liker 1
Skrevet

Å forandre på et annet menneske er nesten umulig.

Du kan snakke med ham om dette igjen og håpe at han endrer seg, eller så må du velge om dette er noe du kan leve med.

Mannen min viser meg kjærlighet på måter som er naturlig for ham. Jeg velger å fokusere på det han gjør for å vise meg at han elsker meg, ikke det han ikke gjør.

Ingen er perfekt. Så om du velger å avslutte forholdet og finne en annen som er romantisk, er det ikke sikkert han har alle de andre gode egenskapene kjæresten din har.

Nei, det har ikke noe å gjøre med at jeg ønsker å forandre han.. Jeg bare er veldig uvant med dette da jeg har to lange forhold bak meg med to veldig romantiske kjærester, så er vel mer hva jeg er vant til.. Jeg er vant til å bli fortalt at jeg ser fin ut en dag, eller at han faktisk er glad i meg. Det handler ikke om det min nåværende kjæreste ikke gjør, men mer om at jeg føler at han ikke anstrenger seg i det hele tatt.. I løpet av fem mnd sammen så har jeg tatt initiativ til ting 90% av tiden, og jeg blir bare litt lei av det. Selv om jeg som sagt vet at han er glad i meg osv..

Men uansett, godt å vite at det finnes flere slike menn der ute;)

TS

Skrevet

Nei, det har ikke noe å gjøre med at jeg ønsker å forandre han.. Jeg bare er veldig uvant med dette da jeg har to lange forhold bak meg med to veldig romantiske kjærester, så er vel mer hva jeg er vant til.. Jeg er vant til å bli fortalt at jeg ser fin ut en dag, eller at han faktisk er glad i meg. Det handler ikke om det min nåværende kjæreste ikke gjør, men mer om at jeg føler at han ikke anstrenger seg i det hele tatt.. I løpet av fem mnd sammen så har jeg tatt initiativ til ting 90% av tiden, og jeg blir bare litt lei av det. Selv om jeg som sagt vet at han er glad i meg osv..

Men uansett, godt å vite at det finnes flere slike menn der ute;)

TS

Igjen......prat med han om det.

• Liker 1
Gjest winston
Skrevet

Eksen min var veldig "romantisk", men jeg følte det var mest for å imponere.

Komplimenter fikk jeg knapt. Følte at det hele var litt overfladisk, og at han ikke elsket meg.

For meg ble det helt feil. Om det er romantikk med blomster, stearinlys, gaver og sånt klarer jeg meg fint uten.

• Liker 2
Skrevet

Enten må du lære deg å leve med dette, eller du må skifte han ut. Han har fortalt deg at han ikke er av den romantiske typen, og du har fortalt han at du er av den romantiske typen. Kanskje uforenelige personligheter? Hva tenker du hvis du forsøker å se dette fra hans perspektiv - med en kjæreste som tydelig uttrykker at hun ikke er fornøyd og skulle ønske at du var en annen?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mennesker er forskjellige. Jeg tror du må se det fra hans perspektiv.

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Skrevet

Er det ikke viktigst at dere trives sammen? Mitt inntrykk er at de store romantiikerne helst har det i kjeften. Kanskje de har så lite å tilby at de må kompensere med gaver i ny og ne?

Sambo er ikke den største romantiikerne, men jeg savner det ikke fordi han er godhjertet og nær, det er det jeg trenger :)

Har hatt en galen mann etter meg som bare kunne gi gaver og sånne overfladiske ting.. Men vi var i en situasjon hvor jeg fikk angst og han svarte: hva kan jeg gjøre med det? Nei ingenting tenkte jeg og lo med meg selv.. Sambo takler sånne situasjoner etter mitt hjerte.. Han gir meg råd og hjelper meg. Det har ført til at jeg er i harmoni med meg selv og har det veldig godt..

Anonym poster: af809c822e0cbcac3ba99b2db1cfe9c2

• Liker 2
Skrevet

Ts her!

Takker for alle svar! Jeg blir faktisk beroliget av å lese deres kommentarer.. Jeg tror jeg bare må slå meg til ro med at det er sånn han er, og ikke la han tro at jeg ønsker å forandre han - for det gjør jeg absolutt ikke. Det er godt å bare nyte tiden med han når vi først er sammen, så jeg sette pris på hvert minutt jeg får med han istedenfor å sitte og klage over han. Igjen, takk :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...